Gå til innhold

Ukas trening, uke 7


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Denne uke var temmelig slapp for min del:

Onsdag: skitur 11,5 km. Fornøyd med den dagen!

Fredag: styrketrening på treningssenteret,  45 min: bein, rygg, rompe. Var ikke helt mentalt opplagt, så vet ikke helt effekten av økta, men...

Søndag: fin tur i rolig tempo, halvannen time. Passet fint etter en heller fuktig kveld i går med påfølgende slapp dag med slapp kropp 🙃😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida

3 dager er ikke slapt, selv om du ikke har vært på ditt beste.  Det ble ikke noe særlig bedre her heller :)

Min uke ble slik

Mandag : Trening på Sats. Tredemølle i en halvtime og en halvtime med styrke. 

Onsdag : Det samme. 

Og så ble det ikke noe mer før i dag : Vi gikk en tur på 7 km. Det er glatt ute, men det gikk fint med brodder på. 

Men daglig utenom dette ble det 20- 30 min til og fra jobb pluss trappene til 9 etg,  pluss litt manualer hjemme. 

Ser frem til vinterferie i uke 9 og endelig få gått litt på ski. Dessverre har det blitt færre skiturer på meg også, når samboeren har vært  ute av drift , men nå er han snart klar for å starte opp igjen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som mål å trene tre dager, samt ha gått minst en mil til sammen, i løpet av uka.

Denne uka ble det tre treninger:

Tirsdag. Karatetrening
Fredag. Hjemmetrening
Søndag: Hjemmetrening

Totalt antall km gange: 15 km

Så absolutt fornøyd med uka. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært ingenting siden jeg hadde influensa i slutten av januar, men i dag gikk vi en fin tur i vakkert vintervær i alle fall. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd med uka. 

6 av 7 dager har jeg gått en 45 min topptur. Altså 45 min opp og ned tilsammen. Det er ganske bratt så får puls mellom 160-170. Fikk litt høyere puls tidligere, men plutselig fikk jeg bedre kondis og pulsen falt fra 170 til 163 ca. 

I alle fall seks slike turer pluss flere turer på butikken så jeg har nok gått ca tre mil forrige uke. Det er bra mtp hvordan foten min kan slå seg vrang. 

Pluss masse småturer med hunden på 5-15 minutt i rolig snusetempo. 

Trening som spinningsykkel og styrketrening er jeg overhodet ikke motivert til dessverre. 

 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Nicklusheletida skrev (16 timer siden):

3 dager er ikke slapt, selv om du ikke har vært på ditt beste.  Det ble ikke noe særlig bedre her heller :)

Min uke ble slik

Mandag : Trening på Sats. Tredemølle i en halvtime og en halvtime med styrke. 

Onsdag : Det samme. 

Og så ble det ikke noe mer før i dag : Vi gikk en tur på 7 km. Det er glatt ute, men det gikk fint med brodder på. 

Men daglig utenom dette ble det 20- 30 min til og fra jobb pluss trappene til 9 etg,  pluss litt manualer hjemme. 

Ser frem til vinterferie i uke 9 og endelig få gått litt på ski. Dessverre har det blitt færre skiturer på meg også, når samboeren har vært  ute av drift , men nå er han snart klar for å starte opp igjen. 

 

Takk! Det er jo sånn livet er - noen dager/uker går ikke alt slik en tenker, enten fordi en er veldig opptatt (planlagt), eller fordi uforutsette ting oppstår. Eller andre ting.

Så deilig med ferie neste uke da! Vi skal til en kjent skidestinasjon på Østlandet i slutten av neste uke. Da blir det forhåpentligvis en dag på langrenn og en dag på slalåm. Men bare én fridag da. Jeg skal ha fri litt i påska, og så skal jeg på tur rett etter påske. Blir fint det og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
Vhanja skrev (16 timer siden):

Jeg har som mål å trene tre dager, samt ha gått minst en mil til sammen, i løpet av uka.

Denne uka ble det tre treninger:

Tirsdag. Karatetrening
Fredag. Hjemmetrening
Søndag: Hjemmetrening

Totalt antall km gange: 15 km

Så absolutt fornøyd med uka. :) 

Det er jo knallbra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Lillemus skrev (15 timer siden):

Her har det vært ingenting siden jeg hadde influensa i slutten av januar, men i dag gikk vi en fin tur i vakkert vintervær i alle fall. :) 

Kjedelig når det sitter i kroppen lenge etterpå. Håper du kvikner til nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Glitter skrev (51 minutter siden):

Jeg er fornøyd med uka. 

6 av 7 dager har jeg gått en 45 min topptur. Altså 45 min opp og ned tilsammen. Det er ganske bratt så får puls mellom 160-170. Fikk litt høyere puls tidligere, men plutselig fikk jeg bedre kondis og pulsen falt fra 170 til 163 ca. 

I alle fall seks slike turer pluss flere turer på butikken så jeg har nok gått ca tre mil forrige uke. Det er bra mtp hvordan foten min kan slå seg vrang. 

Pluss masse småturer med hunden på 5-15 minutt i rolig snusetempo. 

Trening som spinningsykkel og styrketrening er jeg overhodet ikke motivert til dessverre. 

 

Det høres bra ut! God hverdagsrytme da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (8 minutter siden):

Det høres bra ut! God hverdagsrytme da!

Ja absolutt. Er det noe jeg kan så er det rutiner. 😁 Hunden rokker litt ved de innimellom, men stort sett holder jeg de. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (8 timer siden):

Takk! Det er jo sånn livet er - noen dager/uker går ikke alt slik en tenker, enten fordi en er veldig opptatt (planlagt), eller fordi uforutsette ting oppstår. Eller andre ting.

Så deilig med ferie neste uke da! Vi skal til en kjent skidestinasjon på Østlandet i slutten av neste uke. Da blir det forhåpentligvis en dag på langrenn og en dag på slalåm. Men bare én fridag da. Jeg skal ha fri litt i påska, og så skal jeg på tur rett etter påske. Blir fint det og!

Det blir bra da :) Jeg har tatt meg fri tirsdag og onsdag før påske. Tenker at jeg jobber mandagen fra hytta, så vi kan kjøre opp til palmehelga. Har mye avspasering til gode. Jeg skal også ha litt fri i dagene før 1 mai. Da blir det en liten utenlandstur. Deilig å ha noe å se frem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (På 19.2.2024 den 13.11):

Takk! Det er jo sånn livet er - noen dager/uker går ikke alt slik en tenker, enten fordi en er veldig opptatt (planlagt), eller fordi uforutsette ting oppstår. Eller andre ting.

Så deilig med ferie neste uke da! Vi skal til en kjent skidestinasjon på Østlandet i slutten av neste uke. Da blir det forhåpentligvis en dag på langrenn og en dag på slalåm. Men bare én fridag da. Jeg skal ha fri litt i påska, og så skal jeg på tur rett etter påske. Blir fint det og!

Kom fra trening nå og nå er det heldigvis tilbake til normale tilstander på Sats. De med nyttårsforsettene har falt i fra og det er bedre plass igjen. Slik er det hvert år. Stappfullt i januar og i midten av februar er de borte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Kom fra trening nå og nå er det heldigvis tilbake til normale tilstander på Sats. De med nyttårsforsettene har falt i fra og det er bedre plass igjen. Slik er det hvert år. Stappfullt i januar og i midten av februar er de borte :)

Det er dessverre ikke tilfelle der jeg går. Det har vært stappfullt hver ettermiddag jeg har vært der etter jul. I dag gikk jeg seint, og da var det litt mer luftig og færre folk, men jeg tror det bare var pga tidspunktet. Hadde en skikkelig god økt på 1 time 15 min for armer, skuldre, bryst, øvre rygg. Og litt mage på slutten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (17 minutter siden):

Det er dessverre ikke tilfelle der jeg går. Det har vært stappfullt hver ettermiddag jeg har vært der etter jul. I dag gikk jeg seint, og da var det litt mer luftig og færre folk, men jeg tror det bare var pga tidspunktet. Hadde en skikkelig god økt på 1 time 15 min for armer, skuldre, bryst, øvre rygg. Og litt mage på slutten!

Så bra :) Jeg hadde også en god økt i dag. Jeg trente sammen med samboeren i dag og han har jo fått det for seg at han skal være min personlige trener når det gjelder styrketrening, men det funker da.

Jeg starter alltid på tredemølla i oppoverbakke først og holder på til jeg blir ordenlig sliten. Rød i ansiktet og svett. Det har førstepri hos meg. Styrkedelen varer bare i en halvtime, men blir mer effektivt nå når det er lite folk der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Nicklusheletida skrev (4 minutter siden):

Så bra :) Jeg hadde også en god økt i dag. Jeg trente sammen med samboeren i dag og han har jo fått det for seg at han skal være min personlige trener når det gjelder styrketrening, men det funker da.

Jeg starter alltid på tredemølla i oppoverbakke først og holder på til jeg blir ordenlig sliten. Rød i ansiktet og svett. Det har førstepri hos meg. Styrkedelen varer bare i en halvtime, men blir mer effektivt nå når det er lite folk der. 

Jeg har ikke løpt i hele høst eller vinter 😳😳😳 Har planer om å starte opp igjen.... men utsetter og utsetter... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke løpt i hele høst eller vinter 😳😳😳 Har planer om å starte opp igjen.... men utsetter og utsetter... 

Jeg må gjøre det fordi jeg har en så stillesittende jobb og når jeg attpåtil er 50 % på hjemmekontor blir det enda mindre bevegelse. Jeg må kompensere for dette. Jeg gleder meg til det blir bare veier i byen og til samboer og jeg begynner med vår powerwalk. Det er mer lystbetont og fungerer bedre for kondisen også enn det tredemølla gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Nicklusheletida skrev (På 20.2.2024 den 23.36):

Jeg må gjøre det fordi jeg har en så stillesittende jobb og når jeg attpåtil er 50 % på hjemmekontor blir det enda mindre bevegelse. Jeg må kompensere for dette. Jeg gleder meg til det blir bare veier i byen og til samboer og jeg begynner med vår powerwalk. Det er mer lystbetont og fungerer bedre for kondisen også enn det tredemølla gjør. 

Nicklus, du inspirerte meg! I kveld trente jeg 50 min styrke (bein, rygg, rompe) og så trasket jeg dørstokkmila bort til rommet med tredemøller.

Gikk fort i 2 min, deretter løp jeg i 12 minutter!

Har altså ikke løpt siden i sommer! De første 5 min med løping var HELT grusomme. Men de 7 siste var temmelig gode! Kunne fint ha løpt lenger. Men jeg måtte slutte da, for senteret stengte.

Så nå altså! Løping, I am back 😁 (Evig optimistiske Påskelilje 😅)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...