Gå til innhold

Poly Cystic Ovary Syndrome


Svale20

Anbefalte innlegg

Jeg er en 20 år gammel jente som akkurat har fått vite at jeg har poly cystic ovary syndrom. Syndromet gjør at jeg ikke får egg løsning og produserer mye testosteron. Jeg og kjærsten vil gjerne at jeg skal få bli gravid, men det er ikke så lett. Kan jeg ved hjelp av alternativ behandling få eggløsning? Vil helst slippe et medisinsk inngrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil bare tipse deg (-hvis du da ikke alt vet det!) om at du finner mange med samme diagnosen på forumet for ufrivillig barnløse her i DOL.

Klem fra ei anna med PCOS, ho....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt verdt forsøket å prøve alternativ behandling. Dessverre funket det ikke på meg, men det kan være fordi jeg stresset veldig den tiden jeg bodde i Oslo og hadde tilgang. Jeg prøvde også Pergotime (medisin som gjør at man får eggløsning) 2 ganger. Funket ikke. Jeg endte opp med operasjon (laparoskopi) på Aker. 4 mnd etter det ble jeg gravid. Lillemor er nå 9,5 mnd og jeg er 4 mnd på vei med nestemann som kom helt uten noe som helst (nesten da, he, he).

Både akupunktur, soneterapi og homeopati kan ha kjempeeffekt. Hvis du er overvektig har du helt sikkert hørt at det kan hjelpe å gå ned i vekt. (Morsom beskjed å få, som om man ikke har prøvd å gå ned i vekt fra før!)

Skal du prøve alternativ behandling for barnløshet ville jeg vært veldig nøye med å velge en som er medlem i f.eks. Norsk Forening for Klassisk Akupunktru (NFKA), eller Norske Homeopaters Landsforbund (NHL). Da er du garantert at vedkommende har en solid medisinsk og alternativmedisinsk utdannelse.

Lykke til videre.

Har du lyst til å spørre om noe mer kan du maile meg på:

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære svale.

Jeg kjenner dessverre ikke til noen alternativ behandling mot PCOS som er bevist effektiv. Mest brukt mot hormon-forstyrrelser er akupunktur og urter, men det blir jo en slags "prøving og feiling". Mitt råd er å ikke bruke for mye tid å penger på behandling som ikke virker. Jeg forstår at du kvier deg for et medisinsk inngrep, men det kan bli nødvendig.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Det er absolutt verdt forsøket å prøve alternativ behandling. Dessverre funket det ikke på meg, men det kan være fordi jeg stresset veldig den tiden jeg bodde i Oslo og hadde tilgang. Jeg prøvde også Pergotime (medisin som gjør at man får eggløsning) 2 ganger. Funket ikke. Jeg endte opp med operasjon (laparoskopi) på Aker. 4 mnd etter det ble jeg gravid. Lillemor er nå 9,5 mnd og jeg er 4 mnd på vei med nestemann som kom helt uten noe som helst (nesten da, he, he).

Både akupunktur, soneterapi og homeopati kan ha kjempeeffekt. Hvis du er overvektig har du helt sikkert hørt at det kan hjelpe å gå ned i vekt. (Morsom beskjed å få, som om man ikke har prøvd å gå ned i vekt fra før!)

Skal du prøve alternativ behandling for barnløshet ville jeg vært veldig nøye med å velge en som er medlem i f.eks. Norsk Forening for Klassisk Akupunktru (NFKA), eller Norske Homeopaters Landsforbund (NHL). Da er du garantert at vedkommende har en solid medisinsk og alternativmedisinsk utdannelse.

Lykke til videre.

Har du lyst til å spørre om noe mer kan du maile meg på:

[email protected]

Kjære Soli.

Det er hyggelig å høre at også skolemedisinen hjelper!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...