AnonymBruker Skrevet 22. februar Del Skrevet 22. februar Jeg har en VTA jobb i kommunen 20% fast der NAV betaler arbeidsgiver for at jeg jobber der også får jeg deler av denne betalingen som ekstra lønn i tillegg til 100% uføretrygd. Jeg jobber i ett kaldt rom type kjøleskapstemperatur så er nødt til å bruke ullundertøy og ullsokker for å ikke fryse. Jeg bruker uniform (tror det er det det kalles), så sko, bukse, genser, jakke og hansker låner jeg ved behov av jobben men ullundertøy, ullsokker og ull lue må jeg ha med selv. Nå er det blitt hull i ullundertøyet og jeg blir nødt å kjøpe nytt og slikt er jo forholdsvis dyrt, jeg har minstesats ung ufør fra NAV og får 3000 kr brutto lønn fra jobben. Jeg har dette ene settet som nå er ødelagt og jeg skulle jo helst hatt to. Så vidt jeg vet får kollegaene mine dekt ullundertøy fra jobben, men de jobber jo 100% i ordinær jobb så så vidt jeg har forstått har jeg ikke rett på dette. Er der muligheter for å spørre NAV om det er mulig å få ekstra støtte til å kjøpe jobbklær? Anonymkode: acc9d...4b0 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/478914-vta-jobb-er-det-mulig-%C3%A5-f%C3%A5-ekstra-st%C3%B8tte-til-%C3%A5-kj%C3%B8pe-jobbkl%C3%A6r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 22. februar Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har en VTA jobb i kommunen 20% fast der NAV betaler arbeidsgiver for at jeg jobber der også får jeg deler av denne betalingen som ekstra lønn i tillegg til 100% uføretrygd. Jeg jobber i ett kaldt rom type kjøleskapstemperatur så er nødt til å bruke ullundertøy og ullsokker for å ikke fryse. Jeg bruker uniform (tror det er det det kalles), så sko, bukse, genser, jakke og hansker låner jeg ved behov av jobben men ullundertøy, ullsokker og ull lue må jeg ha med selv. Nå er det blitt hull i ullundertøyet og jeg blir nødt å kjøpe nytt og slikt er jo forholdsvis dyrt, jeg har minstesats ung ufør fra NAV og får 3000 kr brutto lønn fra jobben. Jeg har dette ene settet som nå er ødelagt og jeg skulle jo helst hatt to. Så vidt jeg vet får kollegaene mine dekt ullundertøy fra jobben, men de jobber jo 100% i ordinær jobb så så vidt jeg har forstått har jeg ikke rett på dette. Er der muligheter for å spørre NAV om det er mulig å få ekstra støtte til å kjøpe jobbklær? Anonymkode: acc9d...4b0 Dersom kollegaene får ullundertøy av jobben, så bør egentlig du også få det. Mulig at arbeidsgiveren din kan søke nav om ekstra støtte (hvis de er så gjerrige at de ikke vil gi deg samme arbeidsklær som de øvrige ansatte). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/478914-vta-jobb-er-det-mulig-%C3%A5-f%C3%A5-ekstra-st%C3%B8tte-til-%C3%A5-kj%C3%B8pe-jobbkl%C3%A6r/#findComment-4251494 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.