Gå til innhold

Uføretrygd er latmannslønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Syntes du det er O.K. å kalle uføretrygd latmannslønn?

Anonymkode: aa08d...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Syntes du det er O.K. å kalle uføretrygd latmannslønn?

Anonymkode: aa08d...857

Man trenger isåfall ikke å oppfylle kriteriene for latmann for å motta latmannslønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Syntes du det er O.K. å kalle uføretrygd latmannslønn?

Anonymkode: aa08d...857

Nei det er ikke O.K. Det er stutum.

Anonymkode: 740ce...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Syntes du det er O.K. å kalle uføretrygd latmannslønn?

Anonymkode: aa08d...857

Har aldri hørt uttrykket og ettersom jeg kjenner flere uføretrygdede kunne det aldri falt meg inn å bruke det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Syntes du det er O.K. å kalle uføretrygd latmannslønn?

Anonymkode: aa08d...857

Det er dumt, virkelig dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Nei det er typisk folk på KG som sier sånn. 

Så det skrevet på KG ;) 

 

Anonymkode: aa08d...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så det skrevet på KG ;) 

 

Anonymkode: aa08d...857

Tenkte meg det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Syntes du det er O.K. å kalle uføretrygd latmannslønn?

Folk kan kalle det hva de vil for min del. Tilsvar får de uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygdede er ikke en homogen gruppe.

Den strekker seg fra en alvorlig syk person som har bitt tennene sammen og stått i arbeidslivet i 25 år, før det til slutt ikke gikk lengre, til Glenn-Roger (22) fra Indre Østfold som føler at eventuelt arbeid i for stor grad går ut over gamingen og drikkingen.

Det er for meg ganske åpenbart at en slik kommentar ville vært fullstendig upassende til personen i eksempel 1, men kanskje mer på sin plass til eksempel 2. Dessverre opplever jeg at stigma og upassende kommentarer rammer ganske likt på tvers av gruppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (10 minutter siden):

til Glenn-Roger (22) fra Indre Østfold som føler at eventuelt arbeid i for stor grad går ut over gamingen og drikkingen.

🤣 Er vi ørlite forutinntatt med tanke på navn her, eller!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (Akkurat nå):

🤣 Er vi ørlite forutinntatt med tanke på navn her, eller!?

Både navn og lokasjon! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (32 minutter siden):

Trygdede er ikke en homogen gruppe.

Den strekker seg fra en alvorlig syk person som har bitt tennene sammen og stått i arbeidslivet i 25 år, før det til slutt ikke gikk lengre, til Glenn-Roger (22) fra Indre Østfold som føler at eventuelt arbeid i for stor grad går ut over gamingen og drikkingen.

Det er for meg ganske åpenbart at en slik kommentar ville vært fullstendig upassende til personen i eksempel 1, men kanskje mer på sin plass til eksempel 2. Dessverre opplever jeg at stigma og upassende kommentarer rammer ganske likt på tvers av gruppene.

Det er ingen som får uføretrygd fordi arbeid står i veien for gaming og drikking. Det må være noe mye mer alvorlig bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Everybody skrev (Akkurat nå):

Det er ingen som får uføretrygd fordi arbeid står i veien for gaming og drikking. Det må være noe mye mer alvorlig bak.

I en ideell verden har du rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et familiemedlem som tjener 800.000 kroner i året på å jobbe svart som "vaktmester" samtidig som han er uføretrygdet. Vedkommende har åpenbart en arbeidsevne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (6 minutter siden):

Jeg har et familiemedlem som tjener 800.000 kroner i året på å jobbe svart som "vaktmester" samtidig som han er uføretrygdet. Vedkommende har åpenbart en arbeidsevne..

Pass på deg selv du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (7 minutter siden):

Jeg har et familiemedlem som tjener 800.000 kroner i året på å jobbe svart som "vaktmester" samtidig som han er uføretrygdet. Vedkommende har åpenbart en arbeidsevne..

800k i året som vaktmester? Jobber han flere steder med 12 timers arbeidsdager da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Everybody skrev (16 minutter siden):

Det er ingen som får uføretrygd fordi arbeid står i veien for gaming og drikking.

Hvordan vet du dette?

Everybody skrev (1 minutt siden):

800k i året som vaktmester?

Vaktmester og "vaktmester" er to forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (Akkurat nå):

800k i året som vaktmester? Jobber han flere steder med 12 timers arbeidsdager da?

Uten at jeg skal utlevere for mye her, tar han mange oppdrag med forefallende arbeid. Det er uansett ikke poenget - poenget er at JA, det finnes mennesker som får uberettiget uføretrygd. Ideelt sett skulle det ikke vært sånn. Det betyr ikke at f.eks. du ikke er berettiget til uføretrygd - men det er en debatt vi må tørre å ta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...