Gå til innhold

Uføretrygd er latmannslønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ISW skrev (4 minutter siden):

Nå må du roe deg ned. 

Selv om du er uenig med meg, er det unødvendig å klikke sånn som du gjør her. Jeg synes jeg har redegjort ganske mye for mitt ståsted.

Jeg syns det blir rart å takke en person som om den personen trenger mer kreditt enn andre. Gjør du det? Jeg ser veldig få om noen som blir takket for å dele sine erfaringer her. 

Og ikke si "ro deg ned" for det er hersketeknikk. 

Du har uttrykt hva du mener ja. Men du redegjør ikke ved å diskutere. Du forsvarer eller utdyper ingenting av argumentasjon. Og det var derfor jeg også skrev at jeg ser at du trekker deg unna. 

Og jeg "klikker" heller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje skrev (5 minutter siden):

Ja, når noe svært personlig blir fortalt, kan jeg takke. Takke for at den personen viser meg tillit ved å fortelle noe vanskelig.  Absolutt ikke første gang jeg har gjort det.

Jeg kan også takke for råd eller kommentarer som i første omgang kan virke harde eller skarpe, men som ved litt ettertanke har klokskap i seg.

De fleste forteller mye personlig og vanskelig her. Men det er mulig at det er jeg som ikke har fått med meg at du har takket flere av dem. Da beklager jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Jeg syns det blir rart å takke en person som om den personen trenger mer kreditt enn andre. Gjør du det? Jeg ser veldig få om noen som blir takket for å dele sine erfaringer her. 

Og ikke si "ro deg ned" for det er hersketeknikk. 

Du har uttrykt hva du mener ja. Men du redegjør ikke ved å diskutere. Du forsvarer eller utdyper ingenting av argumentasjon. Og det var derfor jeg også skrev at jeg ser at du trekker deg unna. 

Og jeg "klikker" heller ikke. 

Dette er veldig langt fra å klikke i min verden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motiva2 skrev (Akkurat nå):

Dette er veldig langt fra å klikke i min verden...

Hersketeknikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Jeg syns det blir rart å takke en person som om den personen trenger mer kreditt enn andre. Gjør du det? Jeg ser veldig få om noen som blir takket for å dele sine erfaringer her. 

Og ikke si "ro deg ned" for det er hersketeknikk. 

Du har uttrykt hva du mener ja. Men du redegjør ikke ved å diskutere. Du forsvarer eller utdyper ingenting av argumentasjon. Og det var derfor jeg også skrev at jeg ser at du trekker deg unna. 

Og jeg "klikker" heller ikke. 

Det er noe som heter å lese rommet. Det synes jeg ikke du gjør nå. Jeg har forklart hvorfor jeg sa det jeg sa. ISW kan forsvare hva han selv sier, jeg skal ikke snakke for ham. 

Om du klikker eller ikke, er en definisjonssak. Men du reagerer veldig sterkt på noe jeg tror få reagerer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (19 minutter siden):

Hvor skrev jeg lever i samfunnet? 😅 Lever PÅ samfunnet.

Om man hadde kuttet ut ytelser jeg skisserte ovenfor, så er det jo definitivt mange som hadde falt utenfor av ulike årsaker.

Noen lever også utenfor samfunnet men ønsker fremdeles å nyte ytelsene. De vil bo uten mennesker rundt seg, eller minimalt med kontakt med andre. Men hjelp ønsker de fremdeles.

Det blir som diskusjonen vi hadde i går, noen ønsker ikke å ha beredskap hjemme. De blir da de vi må hjelpe i krisesituasjon. Samme greia.

Det er å leve PÅ ett samfunn men ikke I ett. 

Vi er alle mottakere av stønad fra staten i løpet av livet. Selv når vi dør får vi gravferdstøtte.

Anonymkode: 2b866...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje skrev (2 minutter siden):

Det er noe som heter å lese rommet. Det synes jeg ikke du gjør nå. Jeg har forklart hvorfor jeg sa det jeg sa. ISW kan forsvare hva han selv sier, jeg skal ikke snakke for ham. 

Om du klikker eller ikke, er en definisjonssak. Men du reagerer veldig sterkt på noe jeg tror få reagerer på.

Hva mener du med å lese rommet?  Ja selvfølgelig reagerer jeg når en person sier at barn ikke må gå i offerrolle og at de må løse ting selv, og også gi etter for press om å forandre seg! Syns du det er rart? 

Og betyr det at få reagerer at det er jeg som tar feil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (3 minutter siden):

Hva mener du med å lese rommet?  Ja selvfølgelig reagerer jeg når en person sier at barn ikke må gå i offerrolle og at de må løse ting selv, og også gi etter for press om å forandre seg! Syns du det er rart? 

Og betyr det at få reagerer at det er jeg som tar feil? 

Flere er nok enige med deg. Men det er enkelte her inne som man unngår å diskutere med. Hvis man er uenig  blir fort nedlatenhet og hersketeknikker. 

Anonymkode: 2b866...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (4 minutter siden):

Hva mener du med å lese rommet?  Ja selvfølgelig reagerer jeg når en person sier at barn ikke må gå i offerrolle og at de må løse ting selv, og også gi etter for press om å forandre seg! Syns du det er rart? 

Og betyr det at få reagerer at det er jeg som tar feil? 

Jeg merker at jeg ikke ønsker å krangle videre med deg, men jeg kan en siste gang prøve å tydeliggjøre mitt ståsted:

Vi var enige her fram til du tolket mitt innlegg slik at man selv kan gjøre noe med mobbing. Det kommer selvsagt litt an på. Hvis noen blir mobbet pga hudfarge, så kan de selvsagt ikke gjøre noe med det. Men jeg tror nok at en del (meg selv inkludert) hadde en væremåte som andre reagerte negativt på. Det er selvfølgelig ikke riktig. Men det er kanskje menneskelig? 

Når jeg sier klikker, så mener jeg at du begynner å angripe de som har likt innlegget mitt. Det synes jeg er litt absurd. De kan ha likt åpenheten eller andre ting ved innlegget. De er ikke nødvendigvis imot deg av den grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Flere er nok enige med deg. Men det er enkelte her inne som man unngår å diskutere med. Hvis man er uenig  blir fort nedlatenhet og hersketeknikker. 

Anonymkode: 2b866...c3b

Ja muligens. 

Det blir mye synsing om meg nå som ingen forklarer. At jeg må " roe meg" , "ikke klikke" og "at jeg må lese rommet" samt " få reagerer på det jeg reagerer på", og det det kommer ingen forklaringer.

Med andre ord- det betyr "hold munn" ig meningene for deg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (1 minutt siden):

Jeg merker at jeg ikke ønsker å krangle videre med deg, men jeg kan en siste gang prøve å tydeliggjøre mitt ståsted:

Vi var enige her fram til du tolket mitt innlegg slik at man selv kan gjøre noe med mobbing. Det kommer selvsagt litt an på. Hvis noen blir mobbet pga hudfarge, så kan de selvsagt ikke gjøre noe med det. Men jeg tror nok at en del (meg selv inkludert) hadde en væremåte som andre reagerte negativt på. Det er selvfølgelig ikke riktig. Men det er kanskje menneskelig? 

Når jeg sier klikker, så mener jeg at du begynner å angripe de som har likt innlegget mitt. Det synes jeg er litt absurd. De kan ha likt åpenheten eller andre ting ved innlegget. De er ikke nødvendigvis imot deg av den grunn. 

Jeg har ikke angrepet noen. Jeg har ikke vært ufin. Jeg stiller spørsmål. Jeg har heller ikke tenkt at de er mot meg?! 

Ja, du får tenke at din væremåte som barn var en forståelig grunn til at du ble mobbet. 

Drt som er enda mer synd er at du da tenker at mobbeofre har ansvar selv. Og det er overhodet ikke akseotabelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man har en væremåte som gjør at man blir mobbet må da folk for faen meg klare å holde seg til gode med å mobbe? Selv om jeg ser en kvinne jeg har lyst til å ha sex med så klarer jeg likevel å motstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke angrepet noen. Jeg har ikke vært ufin. Jeg stiller spørsmål. Jeg har heller ikke tenkt at de er mot meg?! 

Ja, du får tenke at din væremåte som barn var en forståelig grunn til at du ble mobbet. 

Drt som er enda mer synd er at du da tenker at mobbeofre har ansvar selv. Og det er overhodet ikke akseotabelt. 

Som et tankeeksperiment: Sett at i en klasse på 25 barn er det 5 mobbere og 5 som blir mobbet. Hva avgjør de sistnevnte 5? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (1 minutt siden):

Som et tankeeksperiment: Sett at i en klasse på 25 barn er det 5 mobbere og 5 som blir mobbet. Hva avgjør de sistnevnte 5? 

Dette skjønte jeg ikke? Kan du si det på en annen måte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (1 minutt siden):

Som et tankeeksperiment: Sett at i en klasse på 25 barn er det 5 mobbere og 5 som blir mobbet. Hva avgjør de sistnevnte 5? 

Ofte er det barn som er litt stille og forsiktige av seg. Det gir ikke grunn for at de skal bli mobbet.

Anonymkode: 2b866...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Dette skjønte jeg ikke? Kan du si det på en annen måte? 

Ja.

Hva er det som gjør at de som blir mobbet blir mobbet? (Jeg spør fordi jeg ikke vet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ofte er det barn som er litt stille og forsiktige av seg. Det gir ikke grunn for at de skal bli mobbet.

Anonymkode: 2b866...c3b

Det er fordi det blir ikke noe konsekvenser av å mobbe dem. De tar ikke tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Kashmir skrev (20 minutter siden):

Hva mener du med å lese rommet?  Ja selvfølgelig reagerer jeg når en person sier at barn ikke må gå i offerrolle og at de må løse ting selv, og også gi etter for press om å forandre seg! Syns du det er rart? 

Og betyr det at få reagerer at det er jeg som tar feil? 

Med å lese rommet mener jeg å ha antenner ute for å se om det er riktig tidspunkt å trampe frem når noen har fortalt noe meget privat og vanskelig,  eller om det kan være lurt å være litt varsom. Kanskje vurderte du dette,  ikke vet jeg.

Men jeg ønsker ikke å diskutere dette. Det er en sidediskusjon som tar fokus både fra TS og fra det ISW beskrev (selv om jeg vanligvis setter pris på digresjoner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (Akkurat nå):

Ja.

Hva er det som gjør at de som blir mobbet blir mobbet? (Jeg spør fordi jeg ikke vet).

Det er ikke annet som gjør det enn at andre vil mobbe. Problemet ligger hos mobberne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...