Gå til innhold

Uføretrygd er latmannslønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Ja, du leser ikke det jeg skriver. Du svarer utfra ryggmarksrefleks og hva du tror jeg skriver. Og det orker jeg ikke være med på, kjenner jeg.

Det kommer an på. Noen ganger blir man mobbet uansett hva man gjør fordi man er "valgt ut" og da er det lite man kan gjøre.

Noen ganger, hvis man er litt eldre, så kan man ha en oppførsel som anses som såpass rar eller sær at man kan bli mobbet for det. Og i noen tilfeller, når man er gammel nok til å forstå det, så kan man endre den oppførslen for å unngå det.

Det er ikke riktig.
Det er ikke mobberens feil eller skyld.
I en ideell verden skal det ikke skje.

Men vi lever ikke i en ideell verden. Hvis det er en gate i byen hvor du vet at sent på lørdagskveldene så er det en gjeng som henger der og som ofte vil rane eller plage de som går gjennom den gaten. Ville du da gått gjennom gaten uansett fordi du kan? Eller ville du tatt forhåndsregler og unngått gaten, selv om du har all rett til å gå der og de har all skyld?

Jeg vet hva jeg ville gjort.

Se dokumentaren Bully, og fortell meg hva mobbeofferet gjorde feil (han er dessverre død nå).

 

Anonymkode: aa08d...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Ja, du leser ikke det jeg skriver. Du svarer utfra ryggmarksrefleks og hva du tror jeg skriver. Og det orker jeg ikke være med på, kjenner jeg.

Det kommer an på. Noen ganger blir man mobbet uansett hva man gjør fordi man er "valgt ut" og da er det lite man kan gjøre.

Noen ganger, hvis man er litt eldre, så kan man ha en oppførsel som anses som såpass rar eller sær at man kan bli mobbet for det. Og i noen tilfeller, når man er gammel nok til å forstå det, så kan man endre den oppførslen for å unngå det.

Det er ikke riktig.
Det er ikke mobberens feil eller skyld.
I en ideell verden skal det ikke skje.

Men vi lever ikke i en ideell verden. Hvis det er en gate i byen hvor du vet at sent på lørdagskveldene så er det en gjeng som henger der og som ofte vil rane eller plage de som går gjennom den gaten. Ville du da gått gjennom gaten uansett fordi du kan? Eller ville du tatt forhåndsregler og unngått gaten, selv om du har all rett til å gå der og de har all skyld?

Jeg vet hva jeg ville gjort.

Du "orker ikke å være med på det " 

For noe tull. 

Enten står du ikke for hva du skriver og vil unnslippe. Eller du mener noe du egentlig ikke står for. 

Og så legger du skykden på min "ryggmarksrefkeks" og hva betyr ryggmarksrefkeks egentlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at her er følelsene så sterke at det er umulig å ha en saklig og rasjonell debatt om temaet, så jeg melder meg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Jeg ser at her er følelsene så sterke at det er umulig å ha en saklig og rasjonell debatt om temaet, så jeg melder meg ut.

Nå er du bare feig syntes jeg.

Det er ALLTID mobberen som har skyld.

Anonymkode: aa08d...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå er du bare feig syntes jeg.

Det er ALLTID mobberen som har skyld.

Anonymkode: aa08d...857

Takk for at du bekrefter det jeg sier, og at jeg tar det rette valget med å melde meg ut av denne debatten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (4 minutter siden):

Jeg ser at her er følelsene så sterke at det er umulig å ha en saklig og rasjonell debatt om temaet, så jeg melder meg ut.

Nå manipulerer du også. "Jeg skriver noe som flere reagerer på, og jeg kan ilkke svare. Hva gjør jeg da? Jo jeg må legge ansvar og skyld på dem" 

Fysøren Vhanja. Nå skuffer du meg

 For hva det betyr 😀

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Vhanja skrev (10 minutter siden):

Ja, du leser ikke det jeg skriver. Du svarer utfra ryggmarksrefleks og hva du tror jeg skriver. Og det orker jeg ikke være med på, kjenner jeg.

Det kommer an på. Noen ganger blir man mobbet uansett hva man gjør fordi man er "valgt ut" og da er det lite man kan gjøre.

Noen ganger, hvis man er litt eldre, så kan man ha en oppførsel som anses som såpass rar eller sær at man kan bli mobbet for det. Og i noen tilfeller, når man er gammel nok til å forstå det, så kan man endre den oppførslen for å unngå det.

Det er ikke riktig.
Det er ikke mobberens feil eller skyld.
I en ideell verden skal det ikke skje.

Men vi lever ikke i en ideell verden. Hvis det er en gate i byen hvor du vet at sent på lørdagskveldene så er det en gjeng som henger der og som ofte vil rane eller plage de som går gjennom den gaten. Ville du da gått gjennom gaten uansett fordi du kan? Eller ville du tatt forhåndsregler og unngått gaten, selv om du har all rett til å gå der og de har all skyld?

Jeg vet hva jeg ville gjort.

Det er vel det som er virkeligheten for de fleste som blir mobbet. De føler også ofte skam. Derfor skal vi være veldig klare og tydelige på at mobbingen ikke er deres feil. 

Anonymkode: 2b866...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (11 minutter siden):

Jeg ser at her er følelsene så sterke at det er umulig å ha en saklig og rasjonell debatt om temaet, så jeg melder meg ut.

Kan du ikke heller innrømme at du ordla deg litt feil.

Anonymkode: 2b866...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (10 minutter siden):

Takk for at du bekrefter det jeg sier, og at jeg tar det rette valget med å melde meg ut av denne debatten. 

Hvorfor sitter jeg ingen med inntrykket at du selv var mobber som barn og nå prøver å bortforklare dette?

Anonymkode: aa08d...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor sitter jeg ingen med inntrykket at du selv var mobber som barn og nå prøver å bortforklare dette?

Anonymkode: aa08d...857

Nei. Nå. Ikke det. Vhanja er ingen mobber. Nå må temperaturen falle litt her? 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (5 minutter siden):

Nei. Nå. Ikke det. Vhanja er ingen mobber. Nå må temperaturen falle litt her? 

Den høye temperaturen er det for det meste du som har stått for. Les litt igjennom det du har svart.

Anonymkode: 2b866...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den høye temperaturen er det for det meste du som har stått for. Les litt igjennom det du har svart.

Anonymkode: 2b866...c3b

Ja.Mulig det. Jeg blir veldig provosert av at folk legger ansvar for mobbing på ofre. Vi får dermed aldri slutt på det.

Men jeg gikk hardt ut i går. Det ser jeg jo. Det var noe dårlig timing. Jeg beklager akkurat det. Har jo skrevet det også.

Men jeg er så glad for at folk engasjerer seg og skriver klokere enn meg!

Jeg syns tråden er vanskelig, mem jeg er enormt glad for den! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Ja.Mulig det. Jeg blir veldig provosert av at folk legger ansvar for mobbing på ofre. Vi får dermed aldri slutt på det.

Men jeg gikk hardt ut i går. Det ser jeg jo. Det var noe dårlig timing. Jeg beklager akkurat det. Har jo skrevet det også.

Men jeg er så glad for at folk engasjerer seg og skriver klokere enn meg!

Jeg syns tråden er vanskelig, mem jeg er enormt glad for den! 

Det er jeg også. Kjempeviktig å snakke om mobbing.

Anonymkode: 2b866...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jeg også. Kjempeviktig å snakke om mobbing.

Anonymkode: 2b866...c3b

Det er det absolutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (26 minutter siden):

Nei. Nå. Ikke det. Vhanja er ingen mobber. Nå må temperaturen falle litt her? 

Ja ja?

Anonymkode: aa08d...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja ja?

Anonymkode: aa08d...857

Vi må roe ned litt da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.2.2024 den 2.27):

Syntes du det er O.K. å kalle uføretrygd latmannslønn?

Anonymkode: aa08d...857

Nei jeg syns ikke det er OK: Men du og mange andre som dømmer oss som er uføre, og dere tror vi lever og later oss og ikke vil gjøre noen ting. Dere tror, men dere vet ikke hvordan vi har det. Og det er en stor og vesentlig forskjell. Ser du den? Alle har lov å ha sine meninger ja, men betyr det at din mening er en sannhet? eller er det bare tanker du har i hodet ang uføretrygdede? Dessverre fins det noen uføre som later som de er syk eller skade som gir uføre, det er ikke greit og det er jeg i mot. Men jeg har mange psykiske lidelser som gjør at hverdagen min er grusom, og jeg har prøvd behandling og medisiner i årevis, har prøvd å fungere i arbeidstrening, men har ikke klart det, fordi jeg er så skadet og ødelagt psykisk. Jeg skulle ønske at jeg kunne klare å jobbe og tjene egne penger, men jeg klarer det ikke. Jeg skulle gjerne byttet mitt liv mot ditt liv, og jeg lurer på hvordan du hadde taklet å leve mitt liv med alle mine smerter og plagere og traumer, som aldri tar ferie eller fri. Å gå på butikken er vondt men jeg må tvinge meg. Jeg kan ikke gå på kino eller på cafe, jeg kan ikke gå i besøk og selskap. Å lage mat og dusje er en utfordring så ofte orker jeg ikke det engang. Hva liv kaller du dette? Å sove og få mareritt som følger meg når jeg våkner. Jeg føler meg som en pest og plage for alle og samfunnet. Skulle vært aktiv dødshjelp her i landet for da hadde jeg tatt det uten tvil. Nei dere som mener at uføre later seg i sykdom og lidelser aner virkelig ikke hva dere snakker om. Jeg får håpe at du ikke blir skadet eller får en sykdom som gjør at du blir ufør, for da setter du deg selv i den båsen du har satt alle uføre i. Men du vet vel at du skal leve til du dør uten sykdom eller skade. Heldig du. Men alle har jo løsninger på alle problemer så du har sikkert løsningen på hvordan jeg kan bli frisk og du??? Jeg har prøvd alt som går an, så hva anbefaler du? 

Anonymkode: c9fd0...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mener at mange av de som er uføre kunne ha jobbet litt. Selvsagt ikke alle. De får det bedre av å være i jobb og gjøre noe meningsfylt. 

Anonymkode: 10ad3...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.2.2024 den 16.26):

Nei jeg syns ikke det er OK: Men du og mange andre som dømmer oss som er uføre, og dere tror vi lever og later oss og ikke vil gjøre noen ting. Anonymkode: c9fd0...201

Jeg dømmer ingen, jeg syntes ikke dette er ok å si. Det var derfor jeg spurte;)

Anonymkode: aa08d...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...