Gå til innhold

Uføretrygd er latmannslønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det blir ikke feil, denne listen er basert for forskning.

https://nhi.no/familie/barn/mobbing?page=3

Anonymkode: aa08d...857

Jo, blir feil 

Forskning har vist at også de som virker truende har blitt mobbet. Finner du ikke forskning på det? 

Når du finner forskning som forteller deg noe, så søk alltid etter de som er kritiske til den. Alltid . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Kashmir skrev (5 minutter siden):

Jo, blir feil 

Forskning har vist at også de som virker truende har blitt mobbet. Finner du ikke forskning på det? 

Når du finner forskning som forteller deg noe, så søk alltid etter de som er kritiske til den. Alltid . 

Du bare lirer av deg ting du ikke har grunnlag for. 

Anonymkode: aa08d...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du bare lirer av deg ting du ikke har grunnlag for. 

Anonymkode: aa08d...857

Ok. Da sier vi det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir vel litt det samme som med voldtekt eller ran.

Det er aldri den som voldtar sin feil. Men det er kanskje likevel lurt å ikke gå i miniskjørt og utringing i trange gater alene en lørdags kveld.

Det er aldri den som blir ranet sin feil. men det er kanskje likevel lurt å ikke flashe kontanter i trange gater i storbyen.

I en ideell verden skulle man kunne gå hvor man ville og gjøre hva man vil uten konsekvenser. Og det er fortsatt ikke den som blir utsatt for noe sin feil. Men det er lov å ta valg som minimerer risikoen når verden nå er slik den er, for egen del.

Det blir vel litt det samme med mobbing, selv om det selvsagt vanskelig lar seg gjøre for de mindre barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (27 minutter siden):

Dette blir vel litt det samme som med voldtekt eller ran.

Det er aldri den som voldtar sin feil. Men det er kanskje likevel lurt å ikke gå i miniskjørt og utringing i trange gater alene en lørdags kveld.

Det er aldri den som blir ranet sin feil. men det er kanskje likevel lurt å ikke flashe kontanter i trange gater i storbyen.

I en ideell verden skulle man kunne gå hvor man ville og gjøre hva man vil uten konsekvenser. Og det er fortsatt ikke den som blir utsatt for noe sin feil. Men det er lov å ta valg som minimerer risikoen når verden nå er slik den er, for egen del.

Det blir vel litt det samme med mobbing, selv om det selvsagt vanskelig lar seg gjøre for de mindre barna.

Eksemplene dine kan ikke sammenlignes med mobbing. Det er aldri den som blir mobbet sin feil. Ansvaret ligger helt og holdent hos den/ de som mobber.

Anonymkode: 2b866...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Eksemplene dine kan ikke sammenlignes med mobbing. Det er aldri den som blir mobbet sin feil. Ansvaret ligger helt og holdent hos den/ de som mobber.

Anonymkode: 2b866...c3b

Hvor har jeg skrevet at det er den som blir mobbet sin feil? Jeg understrekte jo dette flere ganger i mitt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du sammenligner med ran og voldtekt. Og i de eksemplene dine tar du forbehold.

Det er aldri den som blir voldtatt sin feil men……

Det er aldri den som blir ranet sin feil men…….

 

Anonymkode: 2b866...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes enkelte her er gode til å mobbe selv. Dere sitter i den akademiske vestkant-bobla deres og snakker ned folk med spesifikke navn, fra spesifikke steder i landet. For ikke å snakke om at de selvsagt er uutdannete folk fra Livets harde skole. Shame on you

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det kan være betimelig å se på seg selv som et offer - og at det kan være mer synd på deg enn på andre. Jeg tror også det kan være godt å få den erkjennelsen og støtten fra en behandler.

Når det er sagt - jeg tror det som diskuteres i denne tråden er altfor komplisert og mangefasettert til at det er mulig å få en fruktbar og god diskusjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
cilie skrev (6 minutter siden):

Jeg tenker at det kan være betimelig å se på seg selv som et offer - og at det kan være mer synd på deg enn på andre. Jeg tror også det kan være godt å få den erkjennelsen og støtten fra en behandler.

Når det er sagt - jeg tror det som diskuteres i denne tråden er altfor komplisert og mangefasettert til at det er mulig å få en fruktbar og god diskusjon. 

Hva mener du egentlig her? Handler svaret ditt om mobbing.

Anonymkode: 2b866...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva mener du egentlig her? Handler svaret ditt om mobbing.

Anonymkode: 2b866...c3b

Jeg tenkte generelt på hvem som «klarer seg» og «ikke.»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du sammenligner med ran og voldtekt. Og i de eksemplene dine tar du forbehold.

Det er aldri den som blir voldtatt sin feil men……

Det er aldri den som blir ranet sin feil men…….

 

Anonymkode: 2b866...c3b

Det er ikke et "men" som i "men det er deres feil likevel". Det er et "men" som i: "Man kan ta forhåndsregel for å redusere risikoen for at det skjer." Og det stemmer for både ran, voldtekt og - noen ganger - mobbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (4 minutter siden):

Det er ikke et "men" som i "men det er deres feil likevel". Det er et "men" som i: "Man kan ta forhåndsregel for å redusere risikoen for at det skjer." Og det stemmer for både ran, voldtekt og - noen ganger - mobbing.

Dere må slutte. Det er aldri de som blir utsatt sin skyld eller ansvar. Aldri. 

Redusere risiko? Ok. Da er du på en farlig vei. Når reduserer du risikoen da? 

Når du ikke skiller deg ut?

Når du ikke drikker deg full? 

Går ikke kledd på en viss måte? 

Når du oppfører deg som forventet? 

Når du er som "alle andre" 

Når kan du være trygg egentlig? Jeg setter pris på svar om du har? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Dere må slutte. Det er aldri de som blir utsatt sin skyld eller ansvar. Aldri. 

Redusere risiko? Ok. Da er du på en farlig vei. Når reduserer du risikoen da? 

Når du ikke skiller deg ut?

Når du ikke drikker deg full? 

Går ikke kledd på en viss måte? 

Når du oppfører deg som forventet? 

Når du er som "alle andre" 

Når kan du være trygg egentlig? Jeg setter pris på svar om du har? 

 

Jeg skulle ønske man kunne diskutere dette på et nivå hvor folk faktisk leser det man skriver og ikke bare svarer utfra en ryggmarksrefleks. Men det ser ikke ut som om det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (3 minutter siden):

Jeg skulle ønske man kunne diskutere dette på et nivå hvor folk faktisk leser det man skriver og ikke bare svarer utfra en ryggmarksrefleks. Men det ser ikke ut som om det lar seg gjøre.

Jeg spurte deg. Og sa dere må slutte ( og legge ansvar på de som blir utsatt ) 

Er det her svaret ditt? At jeg ikke leser det du skriver? Hvor leste jeg feil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (15 minutter siden):

Det er ikke et "men" som i "men det er deres feil likevel". Det er et "men" som i: "Man kan ta forhåndsregel for å redusere risikoen for at det skjer." Og det stemmer for både ran, voldtekt og - noen ganger - mobbing.

Hvilke forhåndsregler skal man ta for å redusere risikoen for å bli mobbet?

Anonymkode: 2b866...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (2 timer siden):

Det blir vel litt det samme med mobbing, selv om det selvsagt vanskelig lar seg gjøre for de mindre barna.

Nå må du gi deg. 

Anonymkode: aa08d...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilke forhåndsregler skal man ta for å redusere risikoen for å bli mobbet?

Anonymkode: 2b866...c3b

Ikke oppføre seg provoserende? Eller true med juling hvis man blir forsøkt mobbet? 

 

Anonymkode: aa08d...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Jeg spurte deg. Og sa dere må slutte ( og legge ansvar på de som blir utsatt ) 

Er det her svaret ditt? At jeg ikke leser det du skriver? Hvor leste jeg feil? 

Ja, du leser ikke det jeg skriver. Du svarer utfra ryggmarksrefleks og hva du tror jeg skriver. Og det orker jeg ikke være med på, kjenner jeg.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilke forhåndsregler skal man ta for å redusere risikoen for å bli mobbet?

Anonymkode: 2b866...c3b

Det kommer an på. Noen ganger blir man mobbet uansett hva man gjør fordi man er "valgt ut" og da er det lite man kan gjøre.

Noen ganger, hvis man er litt eldre, så kan man ha en oppførsel som anses som såpass rar eller sær at man kan bli mobbet for det. Og i noen tilfeller, når man er gammel nok til å forstå det, så kan man endre den oppførslen for å unngå det.

Det er ikke riktig.
Det er ikke mobberens feil eller skyld.
I en ideell verden skal det ikke skje.

Men vi lever ikke i en ideell verden. Hvis det er en gate i byen hvor du vet at sent på lørdagskveldene så er det en gjeng som henger der og som ofte vil rane eller plage de som går gjennom den gaten. Ville du da gått gjennom gaten uansett fordi du kan? Eller ville du tatt forhåndsregler og unngått gaten, selv om du har all rett til å gå der og de har all skyld?

Jeg vet hva jeg ville gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke oppføre seg provoserende? Eller true med juling hvis man blir forsøkt mobbet? 

 

Anonymkode: aa08d...857

Hvem som blir provosert av hva er tusen kroner- spørsmålet 🙃 for en tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...