Gå til innhold

Veldig oppgang i vekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg trener mye for tiden. Jeg trener løping, gåing og svømming. Men allikevel så går jeg opp i vekt.  Jeg spiser lite. Men tåler knappt å spise med tanke på at vekten bare øker.  Men jeg må jo ha mat. 

Jeg veide meg i dag. Jeg var 69,4 kg. Jeg er 167 høy. For 2 år siden så var jeg 63 til 66 kg. Jeg er 47 år. Kan dette ha noe å si? Er under utredning pga noen plager med magen. Men er blitt mye bedre. Drakk mye brus før.  Men nå har jeg kuttet ned på den. Men når jeg kutter ut brusen så går jeg allikevel opp i vekt. 

Noen som har råd? Jeg begynner å lure på om svømmingen ikke har så stor effekt på dette med å gå ned kiloer.  Jeg føler at magen min er strammere men kiloene er gått opp. 

Hva med dere andre i samme alder , og i andre aldersgrupper? 

Anonymkode: 13fec...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hva med dere andre i samme alder , og i andre aldersgrupper? 

Overgangsalderen setter gjerne ned forbrenningen hos oss kvinner da, i tillegg til mye annet "morsomt". :( Jeg har begynt å spise ketogent (veldig lite karbohydrater) en periode nå og innser at jeg har spist alt for mye, selv om det har vært sunn mat. Er et realt matvrak... 

Husk også at muskler har større egenvekt enn fett, så det kan tenkes du har gått ned i fettvekt og økt litt i muskelvekt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg trener mye for tiden. Jeg trener løping, gåing og svømming. Men allikevel så går jeg opp i vekt.  Jeg spiser lite. Men tåler knappt å spise med tanke på at vekten bare øker.  Men jeg må jo ha mat. 

Jeg veide meg i dag. Jeg var 69,4 kg. Jeg er 167 høy. For 2 år siden så var jeg 63 til 66 kg. Jeg er 47 år. Kan dette ha noe å si? Er under utredning pga noen plager med magen. Men er blitt mye bedre. Drakk mye brus før.  Men nå har jeg kuttet ned på den. Men når jeg kutter ut brusen så går jeg allikevel opp i vekt. 

Noen som har råd? Jeg begynner å lure på om svømmingen ikke har så stor effekt på dette med å gå ned kiloer.  Jeg føler at magen min er strammere men kiloene er gått opp. 

Hva med dere andre i samme alder , og i andre aldersgrupper? 

Anonymkode: 13fec...41b

i tillegg til det lillemus skriver så klokt: du må se over kostholdet ditt. kanskje du spiser litt feil. høres ganske typisk ut å spise ganske lite men likevel gå opp i vekt. da kan det være kostholdet som må justeres noe. og slik det er nevnt, muskler veier også.

Anonymkode: 05a25...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (56 minutter siden):

Overgangsalderen setter gjerne ned forbrenningen hos oss kvinner da, i tillegg til mye annet "morsomt". :( Jeg har begynt å spise ketogent (veldig lite karbohydrater) en periode nå og innser at jeg har spist alt for mye, selv om det har vært sunn mat. Er et realt matvrak... 

Husk også at muskler har større egenvekt enn fett, så det kan tenkes du har gått ned i fettvekt og økt litt i muskelvekt. :) 

Ja, jeg bør nok tenke litt mer over hva jeg spiser. Jeg tåler ikke å spise slik som før 😇. Det er nok også pga alder. 😊

Jeg får håpe det er muskler. Jeg synes at jeg ser strammere ut i magen tross at vekten har økt. Så jeg håper det er noe med muskler å gjøre. Men jeg ønsker ikke å øke mer i vekt nå 😅

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

i tillegg til det lillemus skriver så klokt: du må se over kostholdet ditt. kanskje du spiser litt feil. høres ganske typisk ut å spise ganske lite men likevel gå opp i vekt. da kan det være kostholdet som må justeres noe. og slik det er nevnt, muskler veier også.

Anonymkode: 05a25...f77

Enig med det. Det kan være kostholdet må justeres litt på. :)

Anonymkode: 13fec...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja, jeg bør nok tenke litt mer over hva jeg spiser. Jeg tåler ikke å spise slik som før 😇. Det er nok også pga alder. 😊

Jeg får håpe det er muskler. Jeg synes at jeg ser strammere ut i magen tross at vekten har økt. Så jeg håper det er noe med muskler å gjøre. Men jeg ønsker ikke å øke mer i vekt nå 😅

Anonymkode: 13fec...41b

Bruk målebånd og mål deg rundt livet og mage med 1-2 ukers mellomrom f.eks., da ser du jo om du blir tykkere eller om det er muskler. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 time siden):

Bruk målebånd og mål deg rundt livet og mage med 1-2 ukers mellomrom f.eks., da ser du jo om du blir tykkere eller om det er muskler. :) 

Det skal jeg gjøre😊.  Det var en god ide. 

Anonymkode: 13fec...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva slags magetrøbbel har du da? Jeg har forstoppelse ofte og går det noen dager så sier det seg selv at jeg blir tyngre. Synes også at jeg ser tjukkere og mer oppblåst ut. Det kan stemme. 

Anonymkode: 21e54...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...