Gå til innhold

Hvilken fett% burde jeg ha som mål å komme ned til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei dere! Jeg har akkurat begynt med en livsstilsendring der har begynt å spise sunnere og trene for å gå ned i vekt. Jeg har som mål å gå ned 18 kg. Jeg har en så kaldt smartvekt som måler vekt, fett% muskel% og vann%. Jeg gikk på vekta i dag og da veide jeg 68 kg og hadde en fett% på 38%. Jeg er for øverig 29 år og 160 cm og har midjemål på 82 cm (hvis jeg har målt på rett sted). På det tykkeste over magen, om jeg måler rett ved navelen får jeg en omkrets på 96 cm. 

Hva er realistisk for meg å klare å gå ned i fett% og hva burde jeg ha som mål der? Og hva er mulig å gå ned i cm på midje og tykkeste del over magen? Regner med det er litt individuelt i alle fall det siste der ettersom fett legger seg forskjellig på kroppen fra person til person ettersom jeg har skjønt?

Anonymkode: 47cfd...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei dere! Jeg har akkurat begynt med en livsstilsendring der har begynt å spise sunnere og trene for å gå ned i vekt. Jeg har som mål å gå ned 18 kg. Jeg har en så kaldt smartvekt som måler vekt, fett% muskel% og vann%. Jeg gikk på vekta i dag og da veide jeg 68 kg og hadde en fett% på 38%. Jeg er for øverig 29 år og 160 cm og har midjemål på 82 cm (hvis jeg har målt på rett sted). På det tykkeste over magen, om jeg måler rett ved navelen får jeg en omkrets på 96 cm. 

Hva er realistisk for meg å klare å gå ned i fett% og hva burde jeg ha som mål der? Og hva er mulig å gå ned i cm på midje og tykkeste del over magen? Regner med det er litt individuelt i alle fall det siste der ettersom fett legger seg forskjellig på kroppen fra person til person ettersom jeg har skjønt?

Anonymkode: 47cfd...f42

Det er stor forskjell på om du er kvinne eller mann når det kommer til fettprosent. For kvinner er normalen 21-35 og for menn 8-24. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (4 minutter siden):

Det er stor forskjell på om du er kvinne eller mann når det kommer til fettprosent. For kvinner er normalen 21-35 og for menn 8-24. 

Jeg er kvinne og ønsker jo gjerne så lav fettprosent som mulig da. Men vet ikke hva som er realistisk å få til for meg?

Anonymkode: 47cfd...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er kvinne og ønsker jo gjerne så lav fettprosent som mulig da. Men vet ikke hva som er realistisk å få til for meg?

Anonymkode: 47cfd...f42

Jeg har aldri hengt meg opp i fettprosent og slike hjemmevekter veier ikke like nøyaktig som det du får gjort på en ordentlig vekt på et helsestudio / hos fysioterapeut o.l. Midjen skal måles på det smaleste punktet, altså nedenfor de nederste ribbeina og ovenfor hoftekammene, akkurat på det lille punktet der det kun er ryggraden som er bein, om du skjønner. :) Jeg ligger noen cm under deg på målene, men jeg er minst 8 cm lavere også. :) Høyde i forhold til vekt er nok ganske likt hos deg og meg, du er ikke så stor da, men jeg skjønner at du vil krympe litt inn på midjemålet og dermed fettprosenten. Jeg ville dog heller fokusert på vekten og midjemålet og ikke så mye på fettprosenten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres for ambisiøst ut å gå ned 18 kg. Ikke nødvendig heller.

Jeg er ikke komfortabel med å si hva du bør ha som mål. Du får sette målet selv, men ta gjerne ett steg om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 163 og trives med en fettprosent på mellom 19 og 21. For tiden ligger jeg vel på rundt 25 og har 59 kg på vekta. 

Anonymkode: 79776...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...