Gå til innhold

Trening av lår


cathlin

Anbefalte innlegg

cathlin

Jeg må stramme opp lår etter et halvår der jeg har vært mye syk og i et inderlig forhold med egen seng. 

Holder det å ta knebøy eller er det mer fancy øvelser, gjelder også innside lår der jeg plutselig kjenner hud mot hud når jeg ligger og står. 

Hvilke øvelser er dekkende, med eller uten apparater?

Takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

chickpea
cathlin skrev (1 time siden):

Jeg må stramme opp lår etter et halvår der jeg har vært mye syk og i et inderlig forhold med egen seng. 

Holder det å ta knebøy eller er det mer fancy øvelser, gjelder også innside lår der jeg plutselig kjenner hud mot hud når jeg ligger og står. 

Hvilke øvelser er dekkende, med eller uten apparater?

Takk! 

Vil anbefale å investere i noen mini bands, som er geniale til trening av lår og rumpe👌 Ikke er de dyre heller, og tar liten plass(f.eks. I kofferten, på reise). Treningsfrue har flere fine videoer med mini-bands-øvelser på YouTube😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cathlin
chickpea skrev (16 minutter siden):

Vil anbefale å investere i noen mini bands, som er geniale til trening av lår og rumpe👌 Ikke er de dyre heller, og tar liten plass(f.eks. I kofferten, på reise). Treningsfrue har flere fine videoer med mini-bands-øvelser på YouTube😊

Takk! 

Vet du hvordan treningseffekten er med båndene, blir det nok motstand til at man bygger opp muskler i forhold til å bruke ordentlige vekter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
cathlin skrev (6 timer siden):

Takk! 

Vet du hvordan treningseffekten er med båndene, blir det nok motstand til at man bygger opp muskler i forhold til å bruke ordentlige vekter?

Silje Torp har skrevet en bok om trening med strikk, "Sterk med strikk", om man gjør det riktig kan må få kjempe-uttelling av øvelser med strikk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47
Skrevet (endret)

Jeg skal starte på samme prosjekt. Jeg er synlig trent på hele kroppen bortsett fra lår 😆 Jeg går på studio så for meg blir det nå en del knebøy med vektstang, leg curls, leg extension. 

I tillegg bruker jeg et apparat jeg ikke husker navnet på. Man står oppreist, lener seg fremover over en pute og løfter benet bakover med vekt til benet er strukket ut bakover i bredest mulig vinkel. Helst rett ut. Finnes også multihip maskin som jeg har brukt en del før, og disse klassiske "fødemaskinene" som jeg kaller dem, der man sitter og presser bena fra hverandre på apparat 1, og presser sammen på apparat 2. 

Tenker at kondisjonstrening, gåing og jogging skal være slankende for hele kroppen, også ben. 

Mitt problem er at jeg naturlig samler overskuddsfett på lår og at jeg også mistenker noe vannansamling der. Synes også ben er det kjedeligste å trene. 

Hva med hip thrust machine forresten? Den er ikke kjedelig men det er en bevegelse som kjennes på kanten av uanstendig i all offentlighet 😆 Good luck 

Endret av Krøll47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Krøll47 skrev (1 time siden):

Jeg skal starte på samme prosjekt. Jeg er synlig trent på hele kroppen bortsett fra lår 😆 Jeg går på studio så for meg blir det nå en del knebøy med vektstang, leg curls, leg extension. 

I tillegg bruker jeg et apparat jeg ikke husker navnet på. Man står oppreist, lener seg fremover over en pute og løfter benet bakover med vekt til benet er strukket ut bakover i bredest mulig vinkel. Helst rett ut. Finnes også multihip maskin som jeg har brukt en del før, og disse klassiske "fødemaskinene" som jeg kaller dem, der man sitter og presser bena fra hverandre på apparat 1, og presser sammen på apparat 2. 

Tenker at kondisjonstrening, gåing og jogging skal være slankende for hele kroppen, også ben. 

Mitt problem er at jeg naturlig samler overskuddsfett på lår og at jeg også mistenker noe vannansamling der. Synes også ben er det kjedeligste å trene. 

Hva med hip thrust machine forresten? Den er ikke kjedelig men det er en bevegelse som kjennes på kanten av uanstendig i all offentlighet 😆 Good luck 

Fødemaskinene 😄😄😄

Jeg trener følgende for lår og rompe:

*Knebøy (med og uten vektstang på skuldrene)

* Utfall

*RDLs (Romanian dead lifts) med stang

*Beinpress 

*Leg extentions en sjelden gang

*Hip thrusts maskin 😁😁😁

Savner øvelser for å stramme opp innside lår! Har strammet opp ellers, men på innsidene har det blitt en ulekker fettansamling 🤪😳😄 som jeg gjerne skulle ha blitt kvitt! Så si gjerne fra, du eller @cathlin eller andre hvis dere finner noen gode øvelser for den delen av kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
cathlin skrev (15 timer siden):

Jeg må stramme opp lår etter et halvår der jeg har vært mye syk og i et inderlig forhold med egen seng. 

Holder det å ta knebøy eller er det mer fancy øvelser, gjelder også innside lår der jeg plutselig kjenner hud mot hud når jeg ligger og står. 

Hvilke øvelser er dekkende, med eller uten apparater?

Takk! 

*riste oppgitt på hodet*

Anonymkode: 88e1d...f8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XbellaX
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

*riste oppgitt på hodet*

Anonymkode: 88e1d...f8e

Meg som rister...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cathlin
Skrevet (endret)
Lillemus skrev (14 timer siden):

Silje Torp har skrevet en bok om trening med strikk, "Sterk med strikk", om man gjør det riktig kan må få kjempe-uttelling av øvelser med strikk! 

Hm.... En bok. Ja, kanskje strikk er helt fantastisk. 

Krøll47 skrev (10 timer siden):

Jeg skal starte på samme prosjekt. Jeg er synlig trent på hele kroppen bortsett fra lår 😆 Jeg går på studio så for meg blir det nå en del knebøy med vektstang, leg curls, leg extension. 

I tillegg bruker jeg et apparat jeg ikke husker navnet på. Man står oppreist, lener seg fremover over en pute og løfter benet bakover med vekt til benet er strukket ut bakover i bredest mulig vinkel. Helst rett ut. Finnes også multihip maskin som jeg har brukt en del før, og disse klassiske "fødemaskinene" som jeg kaller dem, der man sitter og presser bena fra hverandre på apparat 1, og presser sammen på apparat 2. 

Tenker at kondisjonstrening, gåing og jogging skal være slankende for hele kroppen, også ben. 

Mitt problem er at jeg naturlig samler overskuddsfett på lår og at jeg også mistenker noe vannansamling der. Synes også ben er det kjedeligste å trene. 

Hva med hip thrust machine forresten? Den er ikke kjedelig men det er en bevegelse som kjennes på kanten av uanstendig i all offentlighet 😆 Good luck 

Aner ikke hva du snakker om med hipmultimaskin og thrust, men jeg skal snakke med en treningsperson i løpet av uka. Leg curls? Virker som det er hundrevis av øvelser der ute og jeg blir forvirra.

Virker som jeg også naturlig samler overskuddsfett på mage og lår. 6 kg opp i løpet av siste halve år. Har levd i årevis med ganske lav vekt, så det er plagsomt å plutselig ikke passe bukser. 

Jeg googler hip thrust. Takk! 

Endret av cathlin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cathlin
XbellaX skrev (6 timer siden):

Meg som rister...

Tenkte meg det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cathlin
påskelilje skrev (9 timer siden):

Fødemaskinene 😄😄😄

Jeg trener følgende for lår og rompe:

*Knebøy (med og uten vektstang på skuldrene)

* Utfall

*RDLs (Romanian dead lifts) med stang

*Beinpress 

*Leg extentions en sjelden gang

*Hip thrusts maskin 😁😁😁

Savner øvelser for å stramme opp innside lår! Har strammet opp ellers, men på innsidene har det blitt en ulekker fettansamling 🤪😳😄 som jeg gjerne skulle ha blitt kvitt! Så si gjerne fra, du eller @cathlin eller andre hvis dere finner noen gode øvelser for den delen av kroppen!

Hvor mange ganger i uka gjør du øvelsene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Skrevet (endret)
cathlin skrev (56 minutter siden):

Hvor mange ganger i uka gjør du øvelsene? 

Det blir som regel én gang i uka med disse øvelsene,  og én gang i uka med øvelser for bryst, armer, skuldre og øvre rygg. Hvis jeg rekker en økt til, vil jeg helst ta for bein og rompe, men det kommer litt an på hvor fullt det er der og hvilke apparater som er ledige.

Og så prøver jeg å gjøre en øvelse for leggene også.  Legghev? Med vekter på, i et apparat.

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...