Gå til innhold

Palestina-demonstrantene og Sylvi Listhaug.


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Kashmir-

PST etterforsker saken, og jeg håper forfølgerne får straff. Hvorfor tillater noen seg å oppføre seg på den måten mot politikere i Norge ? Hvorfor tenker de at det på noen måte er akseptabelt, og i tillegg uttaler en av dem at Listhaug føler seg "kun" truet, mens mennesker dør på Gaza!?

Hvorfor gjør de dette, filmer og legger det ut som om de har retten på sin side og åpenbart tror de får støtte? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg sliter med å se logikken i, er hva Listhaug har å gjøre med at folk dør i Gaza. Hun har p.t. ingen politisk makt (venstresiden har flertall på Stortinget).

Det må være lov å ha sine meninger uten å skulle bli truet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
ISW skrev (1 minutt siden):

Det jeg sliter med å se logikken i, er hva Listhaug har å gjøre med at folk dør i Gaza. Hun har p.t. ingen politisk makt (venstresiden har flertall på Stortinget).

Det må være lov å ha sine meninger uten å skulle bli truet. 

Det er akkurat det. Jeg syns det er veldig drøyt at mennesker i Norge ikke kan ytre seg uten å bli forfulgt og føle seg truet her. Det er helt uakseptabelt, og jeg skulle ønske jeg så mer motstand mot den oppførselen de viste. Ser lite kritikk av den, og det finner jeg urovekkende og noe provoserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er mye grums på ytre venstre. De slipper unna med mer. Sånn har det vært lenge.

Anonymkode: 86e84...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er mye grums på ytre venstre. De slipper unna med mer. Sånn har det vært lenge.

Anonymkode: 86e84...492

Hvor det er mest grums generelt tror jeg kan diskuteres. Syns nok begge sider har grums, og når det gjelder krigen på Gaza så tror jeg som VG skrev i går, at de fleste i Norge er mot Israel nå. Uavhengig politisk side.

Og det provoserer at det muligens derfor ikke blir mer kritisert. Det var en ekstrent ubehagelig situasjon hun befant seg i, og det er også helt naturlig at hun følte seg truet. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det kommer så klart frem nøyaktig hva som skjedde og hvor ille det var. Det er visstnok ikke noen ukvemsord eller trusler å høre på videoen.

Det er over streken å følge etter noen, men jeg synes hun er flink til å få maksimalt ut av det.

https://www.nrk.no/norge/frp-leder-sylvi-listhaug-sier-hun-ble-fulgt-av-demonstranter-i-oslo-sentrum-1.16803917

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er selvfølgelig i mot det som foregår i Gaza. Det er det vel bare elementer på høyresiden i FrP som er for.

Samtidig synes jeg palestinakomiteen oppfører seg som en mobb. Lavmålet var da de gikk rundt og skrek ingen sionister i våre gater. Dvs ren rasisme, da så å si alle jøder er sionister.

Anonymkode: 86e84...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-

Nå har jeg vært på flere medier og også lest noen avis-artikler. Jeg ser ikke at noen andre politikere uttaler seg om dette? Kun Erna Solberg. 

En av aktivistene uttaler : Vi vet at hun ( S.L ) har vært en av dem som har støttet Israel og har vært anti- islam. Vi ville stille henne til ansvar.  

Line Khateep, leder for Palestina-komiteen sier at hun er "skeptisk til metodene" demonstrantene brukte. Å "følge etter" Listhaug på den måten, fører ikke noe godt med seg.

--- 

Veldig moderat kritikk der, og ingen uttalekser fra politikere fra andre partier som vil kritisere dette? Mulig jeg har misset noe, men denne saken burde fått mer omtale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Grendel skrev (4 minutter siden):

Jeg synes ikke det kommer så klart frem nøyaktig hva som skjedde og hvor ille det var. Det er visstnok ikke noen ukvemsord eller trusler å høre på videoen.

Det er over streken å følge etter noen, men jeg synes hun er flink til å få maksimalt ut av det.

https://www.nrk.no/norge/frp-leder-sylvi-listhaug-sier-hun-ble-fulgt-av-demonstranter-i-oslo-sentrum-1.16803917

 

Du kan ikke legge dette over på henne!  Det er helt uakseptabelt å forfølge noen på den måten! Sett deg i situasjonen? De var helt tydelig aggresive og måtte bli kastet ut av vakter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er selvfølgelig i mot det som foregår i Gaza. Det er det vel bare elementer på høyresiden i FrP som er for.

Samtidig synes jeg palestinakomiteen oppfører seg som en mobb. Lavmålet var da de gikk rundt og skrek ingen sionister i våre gater. Dvs ren rasisme, da så å si alle jøder er sionister.

Anonymkode: 86e84...492

Nei, det er nok ikke bare elementer fra høyresiden i Frp som er for altså. Ville du sagt eller skrevet noe sted at du støtter Israel i dette? ( jeg tror altså flere er redde for å ytre seg. Det er så tragisk som det kan få blitt ) 

Ja, de oppfører seg fullstendig uakseptabelt! Hvorfor blir det ikke mer kritisert?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (5 minutter siden):

Nei, det er nok ikke bare elementer fra høyresiden i Frp som er for altså. Ville du sagt eller skrevet noe sted at du støtter Israel i dette? ( jeg tror altså flere er redde for å ytre seg. Det er så tragisk som det kan få blitt ) 

Ja, de oppfører seg fullstendig uakseptabelt! Hvorfor blir det ikke mer kritisert?? 

Jeg ser ikke hvordan dette kan bli mer kritisert. De levnes liten ære. Og det blir ikke forsøkt å belyse spekteret på israelsk side. Norge er den hardeste kritikeren på vestlig side. Mye pga rødt og palestinakomiteens sterke stilling når det gjelder demonstrasjoner osv. Og også en historie med svært Palestina sentrerte korrespondenter i midt østen.

England, Tyskland og Frankrike tar ikke noe oppgjør med Israel.

Anonymkode: 86e84...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ser ikke hvordan dette kan bli mer kritisert. De levnes liten ære. Og det blir ikke forsøkt å belyse spekteret på israelsk side. Norge er den hardeste kritikeren på vestlig side. Mye pga rødt og palestinakomiteens sterke stilling når det gjelder demonstrasjoner osv. Og også en historie med svært Palestina sentrerte korrespondenter i midt østen.

England, Tyskland og Frankrike tar ikke noe oppgjør med Israel.

Anonymkode: 86e84...492

Vel. Jeg syns det er veldig rart ikke flere politikere kritiserer dette. 

Det ser ut for meg som at de fleste både her i Norge og i andre land er mot Israel, men det er jo fint hvis noen holder seg mer nøytrale! Jeg vet ikke hvorfor det blir så ekstremt polarisert i Norge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (29 minutter siden):

Vel. Jeg syns det er veldig rart ikke flere politikere kritiserer dette. 

Det ser ut for meg som at de fleste både her i Norge og i andre land er mot Israel, men det er jo fint hvis noen holder seg mer nøytrale! Jeg vet ikke hvorfor det blir så ekstremt polarisert i Norge? 

Synes ikke det er så polarisert. Det er fokus på palestinerne. Israel sine venner er ikke i det offentlige ordskiftet. Amundsen postet et pro Israel utsagn i fylla, og det smalt opp i trynet hans.

Anonymkode: 86e84...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (45 minutter siden):

Du kan ikke legge dette over på henne!  Det er helt uakseptabelt å forfølge noen på den måten! Sett deg i situasjonen? De var helt tydelig aggresive og måtte bli kastet ut av vakter. 

Jeg skrev at det er uakseptabelt å følge etter noen. Det virker bare litt dramatisk å trekke inn PST hvis det stemmer at det ikke kom noen direkte trusler. Jeg synes ikke at ledere bør spille så mye på offerrollen, men det er ganske vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Skrevet (endret)
Grendel skrev (12 minutter siden):

Jeg skrev at det er uakseptabelt å følge etter noen. Det virker bare litt dramatisk å trekke inn PST hvis det stemmer at det ikke kom noen direkte trusler. Jeg synes ikke at ledere bør spille så mye på offerrollen, men det er ganske vanlig.

Jeg er helt enig i at offerrollen er lite kledelig. Jeg syns bare ikke at Listhaug tok den her. Hun har all rett til å reagere her. Det trenger ikke komme noen direkte trusler for at man skal føle seg truet. Tenk deg om det var du som plutselig ble forfulgt, konfrontert og filmet fordi noen var uenig med deg?  Det er ikke sånn at politikere skal akseotere sånt mer enn oss. Langt fra. Alle skal kunne gå ifred på gatene her, og jeg syns det er et tegn på at Norge er et trygt land når alle faktisk kan gå fritt ( selv om kongelige er mer unntatt da ) 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Synes ikke det er så polarisert. Det er fokus på palestinerne. Israel sine venner er ikke i det offentlige ordskiftet. Amundsen postet et pro Israel utsagn i fylla, og det smalt opp i trynet hans.

Anonymkode: 86e84...492

Prøv å skriv et sted at du ikke støtter palestinerne/ er nøytral,  så ser du hva som skjer. 

Amundsen kunne fint gi all støtte til Israel. Det som ble mer horribelt var jo kommentarene som fulgte. Både fra ham og de som støtter palestinerne. Det var heavy lesing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Som Grendel klarer heller ikke jeg å se hvorfor dette skulle bli en straffesak. Såvidt jeg har fått med meg ble hun ikke trua hverken fysisk eller verbalt. Jeg syns ikke noe særlig om dette og tror ikke det var et smart trekk av demonstrantene, og jeg tviler ikke på at det var ubehagelig for Listhaug. 

Men stortingspolitikere som har så mye makt og en så offentlig rolle, som de selv har valgt, må tåle at ytringsfriheten brukes mot dem, også på denne måten. Hadde det vært en privatperson som fikk denne behandlingen, f.eks. fordi han var jøde, ville det selvsagt vært totalt uakseptabelt.

Listhaug har gått høyt ut med støtte til Israel og har ikke ved noen anledning kritisert massakren i Gaza, såvidt jeg kan se. Frp er det eneste partiet som vil kutte støtten til FNs hjelpeorganisasjon i Gaza. Sånn sett har hun klart tatt stilling i saken.

Listhaug er også en slu politiker som veit å bruke dette for alt det er verdt. Sånn set har hun interesse av å framstille aktivistene som så ekstreme og potensielt farlige som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ekstremt sjelden jeg er enig med Listhaug, men her er jeg enig i at det er uakseptabelt å følge etter politikere slik som vi så i den videoen på nyhetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
morsan skrev (13 minutter siden):

Det er ekstremt sjelden jeg er enig med Listhaug, men her er jeg enig i at det er uakseptabelt å følge etter politikere slik som vi så i den videoen på nyhetene.

Jeg er også uenig med henne i det meste. Jeg vet ikke engang om jeg liker henne noe særlig (!) Men det betyr ikke at jeg ikke ser hvor feil dette blir.

Også at ingen andre politikere støtter henne her ved å kritisere trakkaseringen hun ble utsatt for. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Drømmeautomat skrev (1 time siden):

Som Grendel klarer heller ikke jeg å se hvorfor dette skulle bli en straffesak. Såvidt jeg har fått med meg ble hun ikke trua hverken fysisk eller verbalt. Jeg syns ikke noe særlig om dette og tror ikke det var et smart trekk av demonstrantene, og jeg tviler ikke på at det var ubehagelig for Listhaug. 

Men stortingspolitikere som har så mye makt og en så offentlig rolle, som de selv har valgt, må tåle at ytringsfriheten brukes mot dem, også på denne måten. Hadde det vært en privatperson som fikk denne behandlingen, f.eks. fordi han var jøde, ville det selvsagt vært totalt uakseptabelt.

Listhaug har gått høyt ut med støtte til Israel og har ikke ved noen anledning kritisert massakren i Gaza, såvidt jeg kan se. Frp er det eneste partiet som vil kutte støtten til FNs hjelpeorganisasjon i Gaza. Sånn sett har hun klart tatt stilling i saken.

Listhaug er også en slu politiker som veit å bruke dette for alt det er verdt. Sånn set har hun interesse av å framstille aktivistene som så ekstreme og potensielt farlige som mulig.

Du kan velge en offentlig rolle uten at du skal godta å bli trakkasert på gaten! Hun har også lov til å støtte Israel uten å bli utsatt for det samme.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...