Gå til innhold

Palestina-demonstrantene og Sylvi Listhaug.


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Drømmeautomat
erik123 skrev (1 time siden):

israel svarer mot terror med alt de har, og det er helt forståelig. De må  knuse Hamas! 

Dette er som å si at hvis en terrorist tar et gissel og gjemmer seg etter annet sted i Oslo så er det ok å teppebombe byen og ta livet av en masse tilfeldige sivile i håp om å drepe terroristen.

Endret av Drømmeautomat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
erik123 skrev (4 timer siden):

israel svarer mot terror med alt de har, og det er helt forståelig. De må  knuse Hamas! 

De klarer ikke utrydde Hamas og knuse terrorismen. De skaper et nytt monster som blir verre enn Hamas. Samtidig som de dreper titusenvis uskyldige. Dette er ikke særlig klokt. Slik går det når man praktiserer et øye for et øye og en tann for en tann.

Anonymkode: b15f8...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får vi håpe på en langvarig våpenhvile. Folk må få fred nå. De har lidd nok, og Hamas må slippe fri gislene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som er drøyt med responsen til Israel, men jeg har fått med meg at det er snakk om kontrollerte rivning av bygg. Ikke bare bombing. For eksempel så rev de et universitet i en kontrollert sprenging. Hva er målet med det? Selvforsvar?

Jeg tror målet er at det ikke skal være noe å flytte tilbake til.

Jeg synes ikke det bare er å sammenligne antall drepte. USA mistet 3000 i terror, og drepte mange flere i Afghanistan Til deres forsvar hadde de en plan for å bygge opp landet. De ødela ikke i Kabul. De gav kvinner utdanning. Det var en naiv plan, men allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Grendel skrev (10 minutter siden):

Det er mye som er drøyt med responsen til Israel, men jeg har fått med meg at det er snakk om kontrollerte rivning av bygg. Ikke bare bombing. For eksempel så rev de et universitet i en kontrollert sprenging. Hva er målet med det? Selvforsvar?

Jeg tror målet er at det ikke skal være noe å flytte tilbake til.

Jeg synes ikke det bare er å sammenligne antall drepte. USA mistet 3000 i terror, og drepte mange flere i Afghanistan Til deres forsvar hadde de en plan for å bygge opp landet. De ødela ikke i Kabul. De gav kvinner utdanning. Det var en naiv plan, men allikevel.

Vi må huske at det er en lang ( og tragisk ) historie her. Så USA' s agering mot Afghanistan kan ikke sammenlignes med dette. 

Når du vet at en terrororganisasjon vil utslette staten din av rent hat, og så dreper flere helt uskyldige mennesker på groteskt vis, så må man reagere. Hamas ofrer egen befolkning. Hva tenker du om ďet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (17 minutter siden):

Det er mye som er drøyt med responsen til Israel, men jeg har fått med meg at det er snakk om kontrollerte rivning av bygg. Ikke bare bombing. For eksempel så rev de et universitet i en kontrollert sprenging. Hva er målet med det? Selvforsvar?

Jeg tror målet er at det ikke skal være noe å flytte tilbake til.

Jeg synes ikke det bare er å sammenligne antall drepte. USA mistet 3000 i terror, og drepte mange flere i Afghanistan Til deres forsvar hadde de en plan for å bygge opp landet. De ødela ikke i Kabul. De gav kvinner utdanning. Det var en naiv plan, men allikevel.

De planlegger vel å ødelegge all infrastruktur

Anonymkode: a20d1...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (8 minutter siden):

Vi må huske at det er en lang ( og tragisk ) historie her. Så USA' s agering mot Afghanistan kan ikke sammenlignes med dette. 

Når du vet at en terrororganisasjon vil utslette staten din av rent hat, og så dreper flere helt uskyldige mennesker på groteskt vis, så må man reagere. Hamas ofrer egen befolkning. Hva tenker du om ďet? 

I Toraen har man uttrykket ’øye for øye, tann for tann’. Israelerne tøyer denne metaforen ganske så langt. Mange tar også utsagnet om at jødene er guds utvalgte folk bokstavelig. I en meningsmåling i den israelske avisa Haaretz i 2018 svarte 56 prosent av de spurte at jødene var et utvalgt folk. På høyresida var svarprosenten 79. Dette er skummelt. Israel hadde all rett til å slå tilbake mot terroren, men internasjonal lov sier at gjengjeldelsene skal være proporsjonale og at drap på sivile skal unngås.

Anonymkode: b15f8...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

I Toraen har man uttrykket ’øye for øye, tann for tann’. Israelerne tøyer denne metaforen ganske så langt. Mange tar også utsagnet om at jødene er guds utvalgte folk bokstavelig. I en meningsmåling i den israelske avisa Haaretz i 2018 svarte 56 prosent av de spurte at jødene var et utvalgt folk. På høyresida var svarprosenten 79. Dette er skummelt. Israel hadde all rett til å slå tilbake mot terroren, men internasjonal lov sier at gjengjeldelsene skal være proporsjonale og at drap på sivile skal unngås.

Anonymkode: b15f8...f18

Ja. 

Men nok er nok? 

Hva ville vi gjort i samme situasjon? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (15 minutter siden):

Vi må huske at det er en lang ( og tragisk ) historie her. Så USA' s agering mot Afghanistan kan ikke sammenlignes med dette. 

Når du vet at en terrororganisasjon vil utslette staten din av rent hat, og så dreper flere helt uskyldige mennesker på groteskt vis, så må man reagere. Hamas ofrer egen befolkning. Hva tenker du om ďet? 

Jeg tenker at noen må bryte den onde sirkelen og at Israel bør slutte å bite på agnet til Hamas. Jeg forventer mer av Israel enn av Hamas, og derfor er det mest interessant å snakke om hva Israel gjør feil.

Jeg kan godt kritisere Hamas også.

Hamas kunne ha droppet terror helt fra starten av og heller brukt energien på bygget et moderne samfunn. Da ville alt vært annerledes. Det er helt bortkastet å protestere mot opprettelsen av Israel. Det er som å protestere mot at vann er vått. Dessverre er det mange som fyrer opp under den kampen og gir dem falskt håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Grendel skrev (8 minutter siden):

Jeg tenker at noen må bryte den onde sirkelen og at Israel bør slutte å bite på agnet til Hamas. Jeg forventer mer av Israel enn av Hamas, og derfor er det mest interessant å snakke om hva Israel gjør feil.

Jeg kan godt kritisere Hamas også.

Hamas kunne ha droppet terror helt fra starten av og heller brukt energien på bygget et moderne samfunn. Da ville alt vært annerledes. Det er helt bortkastet å protestere mot opprettelsen av Israel. Det er som å protestere mot at vann er vått. Dessverre er det mange som fyrer opp under den kampen og gir dem falskt håp.

Agnet? 

Grendel. De drepte mange helt uskyldige på bestiialsk vis. Er det "agn" ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Agnet? 

Grendel. De drepte mange helt uskyldige på bestiialsk vis. Er det "agn" ? 

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Hm. Jaha. 

Hver gang det er en fredsprosess så utfører radikale palestinerne en terroraksjon. Det setter i gang en voldsspiral som stanser prosessen.

Denne gangen holdt Israel på å normalisere forholdet til andre arabiske land. Det vil ikke Hamas ha noe av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-
Grendel skrev (4 minutter siden):

Hver gang det er en fredsprosess så utfører radikale palestinerne en terroraksjon. Det setter i gang en voldsspiral som stanser prosessen.

Denne gangen holdt Israel på å normalisere forholdet til andre arabiske land. Det vil ikke Hamas ha noe av. 

Nei, de er så ødeleggende. Det er egentlig ingen ord som dekker det de holder på med.

Og de ødelegger for absolutt alle. For israelere/ jøder og muslimer verden over. Tenk å få så mye makt av ren ondskap. Horribelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 time siden):

Agnet? 

Grendel. De drepte mange helt uskyldige på bestiialsk vis. Er det "agn" ? 

Hvor mange uskyldige, hovedsaklig kvinner og barn, har Israel drept nå?

Anonymkode: 8b64b...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvor mange uskyldige, hovedsaklig kvinner og barn, har Israel drept nå?

Anonymkode: 8b64b...69e

Alt for mange . Takket være Hamas. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (3 minutter siden):

Alt for mange . Takket være Hamas. 

Nåja, den var drøy. De har overreagert lang over det akseptable nu. De gir seg ikke før gaza er et ødeland. Og jødehatet er større enn noen gang. Det neste terrorangrepet blir ennu verre.

Anonymkode: 8b64b...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nåja, den var drøy. De har overreagert lang over det akseptable nu. De gir seg ikke før gaza er et ødeland. Og jødehatet er større enn noen gang. Det neste terrorangrepet blir ennu verre.

Anonymkode: 8b64b...69e

Overreagerert? 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (13 minutter siden):

Overreagerert? 

Eh, ja.

Anonymkode: 8b64b...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eh, ja.

Anonymkode: 8b64b...69e

Eh, nei? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...