Gå til innhold

Palestina-demonstrantene og Sylvi Listhaug.


Kashmir-

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Kashmir skrev (23 minutter siden):

Det er drap på så mange uskyldige. Og Hanas er årsaken til at det skjer  

Hamas.

Og hva oppnår Israel bortsett fra å skape flere terrorister?

Er du jøde selv?

Anonymkode: 8b64b...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir-
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hamas.

Og hva oppnår Israel bortsett fra å skape flere terrorister?

Er du jøde selv?

Anonymkode: 8b64b...69e

Har Israel skapt terrorister ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (3 minutter siden):

Har Israel skapt terrorister ? 

Ja.

Anonymkode: 8b64b...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei, Hamas begynte ikke. Konflikten har pågått i 70 år.

Anonymkode: 8b64b...69e

Hamas begynte å slakte sivile Israelere, drepte 1000 kvinner og barn. Drepte bart på bestialsk vis. Og de må straffes for det de gjorde. Her må Israel bruke den makt som er nødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
erik123 skrev (9 minutter siden):

Hamas begynte å slakte sivile Israelere, drepte 1000 kvinner og barn. Drepte bart på bestialsk vis. Og de må straffes for det de gjorde. Her må Israel bruke den makt som er nødvendig.

Så hvis det hadde vært omvendt ville du syns det var ok at palestinerne gjorde det samme mot Israel? Med andre ord, hvis en gruppe IDF-soldater hadde gått in i Gaza 7. oktober, slakta 1200 og tatt med seg gisler til Israel, så ville du syns det var ok at palestinerne reagerte med å bombe 80% av bygningene i Israel og tok livet av over 30.000 israelere, 70% av dem kvinner og barn. Samt at palestinerne innførte blokader sånn at israelerne også pga. av sult og mangel på medisiner.

Da ville du også sagt at palestinerne måtte bruke den makt som er nødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er for mange som mener at Israel ikke kan gjøre noe galt. De er Guds utvalgte folk.

Anonymkode: a20d1...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva

Jeg har en kompis fra Jordan. Han forteller meg mye. Han har sendt meg masse videoer av ting som ikke kommer ut i media. Han mener at media vinkler ting slik de vil at verden skal se situasjonen. Og kjendiser blir gjerne brukt som influensere her. 
Begge landene gjør feil, i følge meg. Gaza hadde sluppet krigen om de ikke gikk til angrep, på en annen side har Israel trakassert dem all sin tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
UtakknemligDiva skrev (2 minutter siden):

Jeg har en kompis fra Jordan. Han forteller meg mye. Han har sendt meg masse videoer av ting som ikke kommer ut i media. Han mener at media vinkler ting slik de vil at verden skal se situasjonen. Og kjendiser blir gjerne brukt som influensere her. 
Begge landene gjør feil, i følge meg. Gaza hadde sluppet krigen om de ikke gikk til angrep, på en annen side har Israel trakassert dem all sin tid. 

Så palestinere har ikke trakassert Israel i alle disse årene?

Anonymkode: ff694...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (18 minutter siden):

70% av dem kvinner og barn.

Det er det jeg ikke kan forstå helt. Hvorfor er kvinner og barn liksom overrepresentert i dette regnestykket? Tror du at menn klarer å gjemme seg og la kvinnene og barna sine i stikken, eller tror du at IDF spesielt går etter kvinner og barn? 

Anonymkode: 8c1a4...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så palestinere har ikke trakassert Israel i alle disse årene?

Anonymkode: ff694...470

Jeg har ikke fulgt dette med argusøyne, så jeg vet ikke. Men Israel oppstod lenge etter Palestina, og bestod seg av flyktninger etter 2.verdenskrig. 
Media gir ett bilde, individer gir et annet. Min kompis gir meg ett bilde. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
UtakknemligDiva skrev (13 minutter siden):

Jeg har en kompis fra Jordan. Han forteller meg mye. Han har sendt meg masse videoer av ting som ikke kommer ut i media. Han mener at media vinkler ting slik de vil at verden skal se situasjonen. Og kjendiser blir gjerne brukt som influensere her. 
Begge landene gjør feil, i følge meg. Gaza hadde sluppet krigen om de ikke gikk til angrep, på en annen side har Israel trakassert dem all sin tid. 

Jeg tror du får riktig info. Det er ensidig vinkling.

Jeg er ikke enig i at Israel har trakkasert palestinerne i all sin tid da. Det er jo en veldig innviklet historie her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er det jeg ikke kan forstå helt. Hvorfor er kvinner og barn liksom overrepresentert i dette regnestykket? Tror du at menn klarer å gjemme seg og la kvinnene og barna sine i stikken, eller tror du at IDF spesielt går etter kvinner og barn? 

Det skyldes nok først og fremst at nær halvparten av befolkingen i Gaza er barn, og når IDF ikke skiller mellom sivile og militante, eller mellom barn og voksne, blir det resultatet. De bryr seg like lite som Hamas gjorde 7. oktober. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De palestinske territoriene er okkupert av Israel. 
Palestina er opprettet som egen stat, og anerkjent av 138 land og FN generalforsamling.
 

Anonymkode: a20d1...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Grusomme bilder. Israel er iferd med å mistet verdenssamfunnets støtte. Selv USA er kritisk.

Anonymkode: a20d1...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Grusomme bilder. Israel er iferd med å mistet verdenssamfunnets støtte. Selv USA er kritisk.

Anonymkode: a20d1...cbe

Ja, det er jo bra at Hamas oppnådde målet sitt, ikke sant? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (16 minutter siden):

Ja, det er jo bra at Hamas oppnådde målet sitt, ikke sant? 

Hva tenker du om dette?

I dag bor det mellom 700 000 og 800 000 ulovlige bosettere på Vestbredden, som inkluderer Øst-Jerusalem. Noen israelske bosettere mener jødene er Guds utvalgte folk, og at de derfor har rett til å bo i hele det bibelske Israel, som inkluderer de okkuperte palestinske områdene.

Anonymkode: 8b64b...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (2 timer siden):

Hamas begynte å slakte sivile Israelere, drepte 1000 kvinner og barn. Drepte bart på bestialsk vis. Og de må straffes for det de gjorde. Her må Israel bruke den makt som er nødvendig. 

Og hvor mye makt er nødvendig da. Når alle som bor på Gaza er drept eller jaget ut?

Anonymkode: 8b64b...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (1 time siden):

 

Er vel strengt talt ikke verre enn det palestinske barn lærer i skolene. De lærer å hate jødene og Israel fra de deg bittesmå og å ofre seg selv som martyrer. Ingenting er edlere enn det. 

Anonymkode: 8c1a4...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...