Gå til innhold

Palestina-demonstrantene og Sylvi Listhaug.


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Kashmir-
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva tenker du om dette?

I dag bor det mellom 700 000 og 800 000 ulovlige bosettere på Vestbredden, som inkluderer Øst-Jerusalem. Noen israelske bosettere mener jødene er Guds utvalgte folk, og at de derfor har rett til å bo i hele det bibelske Israel, som inkluderer de okkuperte palestinske områdene.

Anonymkode: 8b64b...69e

Hva "noen" israelske bosettere mener bryr meg ikke. For å si det som det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er vel strengt talt ikke verre enn det palestinske barn lærer i skolene. De lærer å hate jødene og Israel fra de deg bittesmå og å ofre seg selv som martyrer. Ingenting er edlere enn det. 

Jeg sier ikke at det ene er verre enn det andre. Det fins ekstremister på begge sider. Poenget mitt er simpelthen at Israel ikke er uskyldige her, som noen ser ut til å hevde.

Hadde Hamas hatt de samme militære ressursene som Israel hadde de nok gjort stor skade. Men nå er det Israel som dreper og sulter en befolkning. Da er det Israel man må reagere mot og sanksjonere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (1 minutt siden):

Jeg sier ikke at det ene er verre enn det andre. Det fins ekstremister på begge sider. Poenget mitt er simpelthen at Israel ikke er uskyldige her, som noen ser ut til å hevde.

Hadde Hamas hatt de samme militære ressursene som Israel hadde de nok gjort stor skade. Men nå er det Israel som dreper og sulter en befolkning. Da er det Israel man må reagere mot og sanksjonere. 

Ja, faktisk enig i det

Anonymkode: 8c1a4...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (7 minutter siden):

Hva "noen" israelske bosettere mener bryr meg ikke. For å si det som det er. 

Du kan velge å ikke bry deg, men dette er noe staten Israel støtter med de konsekvensene dette har fått.

Anonymkode: 8b64b...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du kan velge å ikke bry deg, men dette er noe staten Israel støtter med de konsekvensene dette har fått.

Anonymkode: 8b64b...69e

Som sagt gjentatte ganger her : det er en lang og komplisert historie her. Fra da FN i -47 ga Israel egen stat etter folkemordet på dem under 2. Verdenskrig, og før det var et forfulgt folkeslag.

Om det var riktig av FN å gjøre det kan selvsagt diskuteres. Uansett var det ikke Israel som bestemte dette, og de ble møtt med motstand fra landene rundt. Og der startet det i nyere historie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (7 minutter siden):

Som sagt gjentatte ganger her : det er en lang og komplisert historie her. Fra da FN i -47 ga Israel egen stat etter folkemordet på dem under 2. Verdenskrig, og før det var et forfulgt folkeslag.

Om det var riktig av FN å gjøre det kan selvsagt diskuteres. Uansett var det ikke Israel som bestemte dette, og de ble møtt med motstand fra landene rundt. Og der startet det i nyere historie. 

Dette har pågått i årtier. Internasjonalt er det bred enighet om at bosetningene bryter med internasjonal lov. Israel derimot hevder de har historiske røtter jødene har i områdene som medfører at Genèvekonvensjonenes bestemmelser ikke er relevante. Du må slutte å unnskylde Israel. 

Anonymkode: 8b64b...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette har pågått i årtier. Internasjonalt er det bred enighet om at bosetningene bryter med internasjonal lov. Israel derimot hevder de har historiske røtter jødene har i områdene som medfører at Genèvekonvensjonenes bestemmelser ikke er relevante. Du må slutte å unnskylde Israel. 

Anonymkode: 8b64b...69e

Jeg gidder ikke angrep og "irettesettelser" her. Vi må kunne være uenige i ting uten å bruke "du må" "du bør" og beskyldninger om at vi støtter drap på uskyldige osv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette har pågått i årtier. Internasjonalt er det bred enighet om at bosetningene bryter med internasjonal lov. Israel derimot hevder de har historiske røtter jødene har i områdene som medfører at Genèvekonvensjonenes bestemmelser ikke er relevante. Du må slutte å unnskylde Israel. 

Anonymkode: 8b64b...69e

Bosetningene bidrar også til at det er vanskelig å få til en to stats løsning.

Anonymkode: a20d1...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (22 minutter siden):

Jeg gidder ikke angrep og "irettesettelser" her. Vi må kunne være uenige i ting uten å bruke "du må" "du bør" og beskyldninger om at vi støtter drap på uskyldige osv? 

Problemet at du bare ser konflikten fra en side. 

Anonymkode: 8b64b...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Problemet at du bare ser konflikten fra en side. 

Anonymkode: 8b64b...69e

Slutt ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Kashmir skrev (3 timer siden):

Jeg tror du får riktig info. Det er ensidig vinkling.

Jeg er ikke enig i at Israel har trakkasert palestinerne i all sin tid da. Det er jo en veldig innviklet historie her..

Av hvem tror du jeg får riktig info?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
UtakknemligDiva skrev (5 minutter siden):

Av hvem tror du jeg får riktig info?

Les svaret du fikk på et tidligere innlegg

Anonymkode: a20d1...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
UtakknemligDiva skrev (5 minutter siden):

Av hvem tror du jeg får riktig info?

Av din venn som er nært på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, nå er det på tide Israel slutter med nedslakting av sivile.

Selv USA mener det nå.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/wAMJ8d/usa-tar-til-orde-for-umiddelbar-gaza-vaapenhvile

Anonymkode: 8b64b...69e

Ja, jeg syns ikke det er dumt med våpenhvile nå. Så kan jo befolkningen i det minste få et pusterom i det helvete Hamas har forårsaket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (10 minutter siden):

Ja, jeg syns ikke det er dumt med våpenhvile nå. Så kan jo befolkningen i det minste få et pusterom i det helvete Hamas har forårsaket. 

Igjen, det er to parter her. Og Israel har vel skapet 20 ganger (målt i antall døde) så mye helvete som Hamas.

Anonymkode: 8b64b...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Israel kan stanse drapene umiddelbart, men de velger å fortsette. De har også med vitende og vilje forårsaket en sultkatastrofe ved å blokkere innførsel av mat. Denne katastrofen vil selvsagt bare bli verre for hver dag som går. Barn på Gaza dør allerede av mangel på mat.

Her er noe av det Israel gjør mot de sivile i Gaza:

 

 

Samtidig som det feires i israel:

 

 

Endret av Drømmeautomat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Drømmeautomat skrev (11 minutter siden):

Israel kan stanse drapene umiddelbart, men de velger å fortsette. De har også med vitende og vilje forårsaket en sultkatastrofe ved å blokkere innførsel av mat. Denne katastrofen vil selvsagt bare bli verre for hver dag som går. Barn på Gaza dør allerede av mangel på mat.

Her er noe av det Israel gjør mot de sivile i Gaza:

 

 

Samtidig som det feires i israel:

 

 

Har hamas foreslått våpenhvile? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Og slik gikk det med den seks år gamle jenta. Ikke bare drepte de israelske soldatene henne, de sprengte også ambulansen med de to paramedicene som forsøkte å redde henne.

 

Endret av Drømmeautomat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...