Gå til innhold

Palestina-demonstrantene og Sylvi Listhaug.


Kashmir-

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Kashmir skrev (8 minutter siden):

Eh, nei? 

Eh, jo. Nedslaktingen av uskyldige kvinner og barn er en soleklar overreaksjon. Du kan ikke være skudd sammen normalt om du forsvarer dette blodbadet.

Anonymkode: 8b64b...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drømmeautomat
Kashmir skrev (11 minutter siden):

Eh, nei? 

Hvor går grensen for deg? Hvor mange drepte sivile må det til før det er for mye? Hvor mange ødelagte bygninger? Hvor stor må sultkatastrofen være?

Selv om du fortsatt syns det Israel gjør er forsvarlig, har formodentlig også du en øvre grense? 

Endret av Drømmeautomat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eh, jo. Nedslaktingen av uskyldige kvinner og barn er en soleklar overreaksjon. Du kan ikke være skudd sammen normalt om du forsvarer dette blodbadet.

Anonymkode: 8b64b...69e

Det var det Hanas gjorde. Ren nedslakting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Drømmeautomat skrev (3 minutter siden):

Hvor går grensen for deg? Hvor mange drepte sivile må det til før det er for mye? Hvor mange ødelagte bygninger? Hvor stor må sultkatastrofen være?

Selv om du fortsatt syns det Israel gjør er forsvarlig, har formodentlig også du en øvre grense? 

Spør Hanas. Ikke meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Spør Hanas. Ikke meg. 

Så for deg fins det ikke noe øvre tak på sivile drepte så lenge Hamas ikke frigjør de gjenstående gislene. Da må jeg anta at du stiller deg bak at Israel tar livet av hver eneste gjenlevende palestiner på Gaza om de skulle finne det for godt.

Ser du ikke at dette er akkurat den samme formen for ekstremisme Hamas står for? Det er den andre sida av mynten du foregir å hate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Drømmeautomat skrev (5 minutter siden):

Så for deg fins det ikke noe øvre tak på sivile drepte så lenge Hamas ikke frigjør de gjenstående gislene. Da må jeg anta at du stiller deg bak at Israel tar livet av hver eneste gjenlevende palestiner på Gaza om de skulle finne det for godt.

Ser du ikke at dette er akkurat den samme formen for ekstremisme Hamas står for? Det er den andre sida av mynten du foregir å hate.

Nei. Det ser jeg ikke Automaten. Jeg ser at Hanas drives av hat og Israel drives av forsvar. Og motiver er viktigste når det blir så katastrofalt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmeautomat
Kashmir skrev (26 minutter siden):

Jeg ser at Hanas drives av hat og Israel drives av forsvar. Og motiver er viktigste når det blir så katastrofalt.  

Igjen, når man ikke kan fordømme drap på uskyldige kan man unnskylde hva som helst. En Hamas-kriger vil unnskylde terroraksjonen med at de sloss mot en okkupasjonsmakt. Nazistene unnskyldte seg med at jøder var slu og onde. Israel unnskylder seg med at de forsvarer seg, samtidig som regjeringen dominert av religiøse fanatikere og høyreekstreme kaller palestinerne dyr og Netanyahu sammenligner dem med amalekittene som gud befalte jødene å utrydde i den hebraiske bibelen.

Alt dette er eksempler på den samme dehumaniseringen. Det eneste som skiller dem er unnskyldningene de begrunner grusomhetene med.

Endret av Drømmeautomat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Skrevet (endret)
Drømmeautomat skrev (4 minutter siden):

Igjen, når man ikke kan fordømme drap på uskyldige kan man unnskylde hva som helst. En Hamas-kriger vil unnskylde terroraksjonen med at de sloss mot en okkupasjonsmakt. Nazistene unnskyldte seg med at jøder var slu og onde. Israel unnskylder seg med at de forsvarer seg, samtidig som regjeringen dominert av religiøse fanatiske og høyreekstreme kaller palestinerne dyr og Netanyahu sammenligner dem med amalekittene som gud befalte jødene å utrydde i den hebraiske bibelen.

Alt dette er eksempler på den samme dehumaniseringen. Det eneste som skiller dem er unnskyldningene de begrunner grusomhetene med.

Jeg fordømmer absolutt drap på uskyldige mennesker. 

Som Hanas gjorde og også forårsaker videre nå..

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (5 minutter siden):

Jeg fordømmer absolutt drap på uskyldige mennesker. 

Som Hanas gjorde og også forårsaker videre nå..

Hvorfor skriver du hele tiden Hanas? Det er Hamas

Anonymkode: 8c1a4...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skriver du hele tiden Hanas? Det er Hamas

Anonymkode: 8c1a4...2b3

Ja sorry. Jeg skriver en del feil her. Det har sine årsaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

 

Kashmir skrev (7 minutter siden):

Jeg fordømmer absolutt drap på uskyldige mennesker.

Du fordømmer det kanskje stor sett, men når det er Israel som dreper er det greit. Det er virkelig ingen annen måte å tolke det du skriver på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Drømmeautomat skrev (Akkurat nå):

 

Du fordømmer det kanskje stor sett, men når det er Israel som dreper er det greit. Det er virkelig ingen annen måte å tolke det du skriver på.

Tolk som du vil og som du oppfatter. Jeg har gitt klart uttrykk for hva jeg mener. Mer kan jeg ikke gjøre. 

Skriver jeg at dere som fordømmer Israel syns det var greit at Hanas drepte så mange uskyldige ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 time siden):

Overreagerert? 

Hamas har all skyld og de begynte. De er terrorister og bødler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmeautomat
Kashmir skrev (8 minutter siden):

Skriver jeg at dere som fordømmer Israel syns det var greit at Hanas drepte så mange uskyldige ?

Saken her er jo ikke at du fordømmer Hamas, men at du er villig til å forsvare Israel uansett hvor mange de måtte drepe. Selv om det er Israel som sprenger og skyter sivile, legger du skylden på Hamas.

Det ville vært som om jeg skrev at Hamas' aksjon kan forsvares fordi de gikk til angrep på en okkupant, og at det ikke er noen grense for hvor mange sivile israelere de kan drepe så lenge Israel okkuperer palestinsk land og holder palestinere i fengsel uten lov og dom. Det ville vært en hårreisende ting å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 time siden):

Det var det Hanas gjorde. Ren nedslakting.

Og nå har Israel drept 30 ganger så mange. Hva kaller du dette om ikke nedslakting? 

Anonymkode: 8b64b...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
erik123 skrev (1 minutt siden):

Hamas har all skyld og de begynte. De er terrorister og bødler. 

Akkurat som den israelske regjeringen og IDF. To sider av samme mynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (2 minutter siden):

Hamas har all skyld og de begynte. De er terrorister og bødler. 

Nei, Hamas begynte ikke. Konflikten har pågått i 70 år.

Anonymkode: 8b64b...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Nei, Hamas begynte ikke. Konflikten har pågått i 70 år.

Anonymkode: 8b64b...69e

Israel fikk landet av FN i 1948. Fra dag en har Palestina og andre muslimer i omkringliggende land vært imot det og kriget mot dem. Israel måtte bygge et sterkt forsvar. De er helt alene der i Midtøsten. 

Anonymkode: 8c1a4...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Skrevet (endret)
Drømmeautomat skrev (43 minutter siden):

Saken her er jo ikke at du fordømmer Hamas, men at du er villig til å forsvare Israel uansett hvor mange de måtte drepe. Selv om det er Israel som sprenger og skyter sivile, legger du skylden på Hamas.

Det ville vært som om jeg skrev at Hamas' aksjon kan forsvares fordi de gikk til angrep på en okkupant, og at det ikke er noen grense for hvor mange sivile israelere de kan drepe så lenge Israel okkuperer palestinsk land og holder palestinere i fengsel uten lov og dom. Det ville vært en hårreisende ting å si.

Ja , jeg legger alt ansvar på Hamas. Og jeg forstår hvorfor Israel agerer som de gjør. .

Og jeg fordømmer Hanas. Helt klart  

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Og nå har Israel drept 30 ganger så mange. Hva kaller du dette om ikke nedslakting? 

Anonymkode: 8b64b...69e

Det er drap på så mange uskyldige. Og Hanas er årsaken til at det skjer  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...