Gå til innhold

Palestina-demonstrantene og Sylvi Listhaug.


Kashmir-

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Kashmir skrev (12 minutter siden):

Men vi hadde da ikke forårsaket noe som helst son ga Tyskland problemer. Det er ingen sammenligningsgrunnlag der. 

Det er ikke helt sant, i ww1 sluttet vi å handle med tyskerne, som medførte store problemer for dem (og tapet i ww1 bidro til ww2).

i ww2 (før invasjonen) var vi så tafatte at vi utgjorde en stor risiko for tyskerne gjennom at britene veldig snart skulle overta landet vårt (i det minste havnene... til å begynne med...) som i praksis var helt ubeskyttet og hadde nedbemannet alt av forsvar (PÅ TROSS AV ALLE VARSELSSTEGN.....). Vi var så patetiske på forsvarsfronten at tyskerne bare seilte rett inn med Blücher bla.a. 

En kan si, passivitet ikke skal ha like stor vekt som aktive handlinger, men er ikke enig i det. Ta et eksempel, å se en baby drukne og ikke gjøre noe selv om en lett kan, vs å aktivt drukne en baby selv. Muligens nyanse forskjeller med i all hovedsak er ikke passivitet noen unnskyldning for utfallet for den som rammes.

Det er alltid 2 sider av en sak, og som regel har begge sider argumenter for sin side. Men folk tenker ofte "good vs evil", hvor ens egen side som regel er "the good", bortsett fra i hvite vestlige land da vi er blitt så indoktrinert at vi ofte ser på oss selv som de onde, mens de onde bare ler av oss og sier seg enig 🤣

 

Anonymkode: b5462...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir-
Saft Suse! skrev (8 minutter siden):

Nå er mer enn 10.000 barn drept i Gaza av Israel. Når er det nok for deg?

Spørsmålet er når det er nok for Hanas som bruker dem som skjold mens de har trygghet selv. Og nok før verdenssamfunnet ser hvordan Hamas har lyktes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke helt sant, i ww1 sluttet vi å handle med tyskerne, som medførte store problemer for dem (og tapet i ww1 bidro til ww2).

i ww2 (før invasjonen) var vi så tafatte at vi utgjorde en stor risiko for tyskerne gjennom at britene veldig snart skulle overta landet vårt (i det minste havnene... til å begynne med...) som i praksis var helt ubeskyttet og hadde nedbemannet alt av forsvar (PÅ TROSS AV ALLE VARSELSSTEGN.....). Vi var så patetiske på forsvarsfronten at tyskerne bare seilte rett inn med Blücher bla.a. 

En kan si, passivitet ikke skal ha like stor vekt som aktive handlinger, men er ikke enig i det. Ta et eksempel, å se en baby drukne og ikke gjøre noe selv om en lett kan, vs å aktivt drukne en baby selv. Muligens nyanse forskjeller med i all hovedsak er ikke passivitet noen unnskyldning for utfallet for den som rammes.

Det er alltid 2 sider av en sak, og som regel har begge sider argumenter for sin side. Men folk tenker ofte "good vs evil", hvor ens egen side som regel er "the good", bortsett fra i hvite vestlige land da vi er blitt så indoktrinert at vi ofte ser på oss selv som de onde, mens de onde bare ler av oss og sier seg enig 🤣

 

Anonymkode: b5462...93b

Emoijen din er upassende. Og dette er uansett langt ut på viddene for både logikk, rasjonalitet og aktuelt for tema. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Emoijen din er upassende. Og dette er uansett langt ut på viddene for både logikk, rasjonalitet og aktuelt for tema. 

Teksten din er upassende. Og dette er uansett langt ut på viddene for både logikk, rasjonalitet og aktuelt for tema. 

Anonymkode: b5462...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saft Suse!
Kashmir skrev (9 minutter siden):

Det er irrelevant sammenligning. 

Nei, den er meget relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saft Suse!
Kashmir skrev (7 minutter siden):

Spørsmålet er når det er nok for Hanas som bruker dem som skjold mens de har trygghet selv. Og nok før verdenssamfunnet ser hvordan Hamas har lyktes. 

Det er Israel som har lykkes her med en etinisk rensning som er i god gang. At du støtter dette er uforståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-
Saft Suse! skrev (1 minutt siden):

Nei, den er meget relevant.

Nei. Det er ikke det. Historien og forløp kan ikke sammenlignes på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Saft Suse! skrev (1 minutt siden):

Det er Israel som har lykkes her med en etinisk rensning som er i god gang. At du støtter dette er uforståelig.

Hva er det jeg støtter?  Gi meg en forklaring så jeg er klar over hva du mener? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saft Suse!
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Nei. Det er ikke det. Historien og forløp kan ikke sammenlignes på noen måte.

Du vil ikke innrømme at det er en okkupant og en motstandsbevelse (som du kaller terrorsister). Sammenligningen er helt adekvat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saft Suse!
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Hva er det jeg støtter?  Gi meg en forklaring så jeg er klar over hva du mener? 

Du støtter Israels nedslakting av barn og andre uskyldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Saft Suse! skrev (3 minutter siden):

Du vil ikke innrømme at det er en okkupant og en motstandsbevelse (som du kaller terrorsister). Sammenligningen er helt adekvat.

Det er ikke jeg som "kaller" Hamas terrorister. De ER en terrororganisasjon. Når andre ikke ser og vedkjenner et faktun blir det jo helt håpløst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Saft Suse! skrev (5 minutter siden):

Du støtter Israels nedslakting av barn og andre uskyldige.

Nei. Og det er en horribel påstand. Slike påstander er ikke noe grunnlag for videre diskusjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saft Suse!
Kashmir skrev (4 minutter siden):

Nei. Og det er en horribel påstand. Slike påstander er ikke noe grunnlag for videre diskusjon. 

Så fint. Du støtter altså våpenvile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saft Suse!
Kashmir skrev (6 minutter siden):

Det er ikke jeg som "kaller" Hamas terrorister. De ER en terrororganisasjon. 

Det er det delte meninger om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saft Suse! skrev (11 minutter siden):

Du vil ikke innrømme at det er en okkupant og en motstandsbevelse (som du kaller terrorsister). Sammenligningen er helt adekvat.

Jeg mener Hamas er en terrororganisasjon. Det tror jeg det er ganske bred konsensus om i verden. Det samme med Hizbollah, Houtiene og alle de andre forlengede armene til det ekstreme prestestyret i Iran som ønsker å gjøre ende på den vestlige verden.

Jeg synes derimot at Israels reaksjon på terrorangrepet er uproporsjonal. Som tidligere nevnt i tråden, så svarer alltid Israel med tjue ganger så sterk maktbruk som de selv blir utsatt for. Så kan man spørre seg om hvorfor Hamas, vel vitende om hva som vil skje, fortsetter å angripe Israel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Saft Suse! skrev (Akkurat nå):

Det er det delte meninger om.

Nei. 

 

Saft Suse! skrev (Akkurat nå):

Så fint. Du støtter altså våpenvile.

Jeg støtter absolutt våpenhvile. Det har jeg også skrevet tidligere i tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
ISW skrev (Akkurat nå):

Jeg mener Hamas er en terrororganisasjon. Det tror jeg det er ganske bred konsensus om i verden. Det samme med Hizbollah, Houtiene og alle de andre forlengede armene til det ekstreme prestestyret i Iran som ønsker å gjøre ende på den vestlige verden.

Jeg synes derimot at Israels reaksjon på terrorangrepet er uproporsjonal. Som tidligere nevnt i tråden, så svarer alltid Israel med tjue ganger så sterk maktbruk som de selv blir utsatt for. Så kan man spørre seg om hvorfor Hamas, vel vitende om hva som vil skje, fortsetter å angripe Israel. 

Israel svarer med det potensialet Hanas vet de har. Ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saft Suse! skrev (1 time siden):

En motstandsbevegelse. Det stemmer vel det? De kjemper mot en okkupant, akkurat som den norske motstandsbevegelsen under krigen.

 

Nei, Halas kjemper ikke akkurat som den norske motstandsbevegelsen.

Det å være terrorist handler om hvordan man kjemper og ikke hva man kjemper for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Saft Suse! skrev (4 minutter siden):

Så fint. Du støtter altså våpenvile.

Ja? Tror svaret mitt ikke ble postet. Jeg støtter våpenhvile. La befolkningen få noe tid til å puste. Og så kan Hanas slippe fri gislene og krype opp fra tunnelene for å gi befolkningen beskyttelse mens de svarer på angrepet de selv satte i gang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-

Altså. 

Hanas massakrerte masse mennesker og også babyer. 

De visste Israel ville svare med berettiget raseri.

Selv søkte Hanas dekning i tunneler under jorden. Tok gisler de torturerer. 

De holder seg fortsatt skjult og også sannsynligvis på sykehus.

Det er ren ondskap i praksis.

Og de kunne møtt dette i kamp selv. Det gjør de ikke. De ofrer alle for egen vinning. 

Og verdenssamfunnet ber Israel stoppe. 

Og Hanas da? 

Jeg ser absolutt ingen logikk og rettferdighet i dette. 

Nada. 

Det er så skremmende at det nesten ikke er til å tro. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...