Gå til innhold

Palestina-demonstrantene og Sylvi Listhaug.


Kashmir-

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Grendel skrev (3 timer siden):

Nei, Halas kjemper ikke akkurat som den norske motstandsbevegelsen.

Det å være terrorist handler om hvordan man kjemper og ikke hva man kjemper for.

Mange ser på Hamas som en motstandsbevegelse mot en okkupant.

Anonymkode: 2dc28...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Kashmir skrev (53 minutter siden):

I ruinene der Hanas oppholdt seg. 

Barna hadde blitt drept uansett om Hamas oppholder seg over eller under bakken.

Anonymkode: 2dc28...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (1 time siden):

Israel har full rett til å forsvare seg, men de begår krigsforbrytelser, samme som Hamas gjør. Og Palestina blir aldri en egen stat. 

Da blir det heller aldri fred,.

Anonymkode: 2dc28...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (1 time siden):

Du støtter Hamas? 

Det går an å være imot både Hamas og drap på uskydige (inkludert 10.000 barn).

Anonymkode: 2dc28...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mange ser på Hamas som en motstandsbevegelse mot en okkupant.

Anonymkode: 2dc28...d4f

Da bør de se nøyere etter.

Selv om man kjemper mot en okkupant så er ikke alt lov. Den norske motstandsbevegelsen tok ikke småbarn som gisler for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Mange ser på Hamas som en motstandsbevegelse mot en okkupant.

Anonymkode: 2dc28...d4f

Det håper jeg gjelder ytterst få. Den brutaliteten og umenneskeligheten de har vist, er helt sjokkerende. 

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Grendel skrev (9 minutter siden):

Da bør de se nøyere etter.

Selv om man kjemper mot en okkupant så er ikke alt lov. Den norske motstandsbevegelsen tok ikke småbarn som gisler for eksempel.

 

cilie skrev (Akkurat nå):

Det håper jeg gjelder ytterst få. Den brutaliteten og umenneskeligheten de har vist, du lete lenge etter. 

Flertallet av palestinere gjør nok det.

Anonymkode: 2dc28...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 timer siden):

Det jeg syns preger tråden her er mangel på historiske fakta og hva som har skjedd gjennom historien i området. Å sammenligne dette med både Tyskland og Russland er unnamanøvre og også manglende evne til å se årsak og virkning samt store hull i historiekunnskap. Også blir noen betskninger banale som å ilegge partene motiver og ønsker på et uverdig og rart nivå. Og det handler mest om at mange ikke forstår at dette er seriøs og alvorlig krigføring forårsaket av en særdeles feig krigserklæring.

 

"Hamas er, til min store beklagelse, Israels skapning", sa Avner Cohen, en tidligere israelsk tjenestemann som hadde arbeidet i Gaza i to tiår, til Wall Street Journal i 2009.

https://historienet.no/samfunn/hvordan-oppsto-hamas

Anonymkode: 2dc28...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

"Hamas er, til min store beklagelse, Israels skapning", sa Avner Cohen, en tidligere israelsk tjenestemann som hadde arbeidet i Gaza i to tiår, til Wall Street Journal i 2009.

https://historienet.no/samfunn/hvordan-oppsto-hamas

Anonymkode: 2dc28...d4f

Det er nok ikke så vanskelig å finne enkelte som støtter syn forskjellige har her. Det er faktisk veldig lett. Og legg gjerne ut både linker og videoer hvis dere mener det er bevis for eget ståsted. Det er helt lovlig det så lenge det ikke blir spam og ren propaganda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 

Flertallet av palestinere gjør nok det.

Anonymkode: 2dc28...d4f

Er du sikker på det? De fleste støtter villdyrene i Hamas! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Saft Suse! skrev (9 timer siden):

En motstandsbevegelse. Det stemmer vel det? De kjemper mot en okkupant, akkurat som den norske motstandsbevegelsen under krigen.

 

Har ikke skrevet at det ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Kashmir skrev (9 timer siden):

Må det være fight? Folk vil ha fred? 

Ikke spør meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (4 timer siden):

Er du sikker på det? De fleste støtter villdyrene i Hamas! 

De vant vel valget i 2006?

Anonymkode: 8b64b...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

"Hamas er, til min store beklagelse, Israels skapning", sa Avner Cohen, en tidligere israelsk tjenestemann som hadde arbeidet i Gaza i to tiår, til Wall Street Journal i 2009.

https://historienet.no/samfunn/hvordan-oppsto-hamas

Anonymkode: 2dc28...d4f

Ja, Israel støttet Hamas på et tidspunkt for å destabilisere Palestina (Jeg kaller det herved  Palestina for enkelhets skyld). Ris til egen bak.

Uansett så har Hamas et eget ansvar for hvordan de utkjemper motstandskampen sin. Metodene de bruker har aldri vært greit. Norske motstandsfolk gjorde ikke sånt. Amerikanere gjorde like grusomme ting i Vietnam (My Lai) men det var jo ikke greit. De ble straffet og fordømt.

Altså går jeg ikke med på at dette bare handler om hvilken side man ser det fra. Nedslakting av sivile er aldri greit.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/My_Lai_massacre

 

 

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

De vant vel valget i 2006?

Anonymkode: 8b64b...69e

Men de er udyr, på nivå med nazistene under krigen som drepte  millioner jøder. Og nå i dag hater folk jøder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Israel skal knuse Hamas fullstendig, gir seg ikke før det er gjort. Og da vil det gå med mange sivile liv, det er trist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (40 minutter siden):

Israel skal knuse Hamas fullstendig, gir seg ikke før det er gjort. Og da vil det gå med mange sivile liv, det er trist. 

Det dukker bare opp nye som paddehatter. Dessverre.

Anonymkode: 8b64b...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
erik123 skrev (1 time siden):

Men de er udyr, på nivå med nazistene under krigen som drepte  millioner jøder. Og nå i dag hater folk jøder. 

Mens Israel har stengt to millioner palestinere inne i en konsentrasjonsleir, halvparten barn, fratatt dem vann, mat og strøm, bombet dem i fillebiter og åpent ignorert FNs folkemordanklager

Endret av Drømmeautomat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat skrev (9 minutter siden):

Mens Israel har stengt to millioner palestinere inne i en konsentrasjonsleir, halvparten barn, fratatt dem vann, mat og strøm, bombet dem i fillebiter og åpent ignorert FNs folkemordanklager

Så hva mener du de burde gjøre? Skulle de bare latt all drepingen passere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
erik123 skrev (3 minutter siden):

Så hva mener du de burde gjøre? Skulle de bare latt all drepingen passere? 

Det har jeg skrevet gjentatte ganger i denne tråden, så jeg gjentar ikke alt. Israel burde hatt en mye mer moderat og langsomt militær aksjon, med et mye større fokus på å beskytte sivile. Den massakren de nå utfører har ikke ført dem nærmere å få frigitt de resterende gislene. Tvert imot har Israel selv drept flere av gislene. 

Israel hadde rett til en militær respons etter 7. oktober, men det ga dem ikke rett til å utføre et folkemord. Verden er virkelig ikke så svart/hvitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...