Gå til innhold

Forskjell på dp/dr og psykose

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

psykedeliker
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Var på et alternativt forum men der var det jo mindre liv enn her og nå har jeg jo mistet evnene mine, eller de ligger i dvale bak medisiner.

Jeg tenkte på alternativdelen her på DOL. Vi trenger å lage litt liv der.

stjernestøv
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Sier du det altså? Nå ble det interessant. Hvor kan jeg få verifisert denne historien?

Det kan du dessverre ikke, hun holdt på med en bok om det men hun døde jo. Men hun var anerkjent av mange både folk og fe. Folk ble friske når de drakk det vannet. 

psykedeliker
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Det kan du dessverre ikke, hun holdt på med en bok om det men hun døde jo.

Det må jo finnes en verfiserbar kilde for historien siden du forteller den. Og var hun virkelig seriøs, hadde hun selvfølgelig sørget for å ikke ta "hemmeligheten" med seg i graven.

Annonse

stjernestøv
psykedeliker skrev (6 minutter siden):

Det må jo finnes en verfiserbar kilde for historien siden du forteller den. Og var hun virkelig seriøs, hadde hun selvfølgelig sørget for å ikke ta "hemmeligheten" med seg i graven.

Ok. Det gode ryktet hennes lever videre, det kom folk fra nær og fjern for å få tak i det vannet. Vet ikke om barna hennes har boken. 

AnonymBruker
Glitter skrev (53 minutter siden):

Nei, men jeg er ikke interessert i tilbakemelding fra anonyme brukere på noe som er så vanskelig å snakke om at jeg gikk med det alene i varierende grad i flere år før det nå ble så ille som det ble. Da jeg fikk Zyprexa så ble hodet mitt veldig rolig. Mer rolig enn på lenge. Det begynte å gå på helsa løs da jeg ble innlagt. Sluttet å dusje, gjorde ikke husarbeid, greide ikkr ta ordentlig vare på hunden osv. 

Hvordan vet du at det var antipsykotikaen og ikke innleggelsen og det at du fikk snakket med noen som gjorde det? 

Anonymkode: 90352...5b9

psykedeliker
stjernestøv skrev (50 minutter siden):

Nå har det stoppet opp. Jeg vil egentlig ikke det.

Det er jo det du skriver her tråden skal handle om. Du vet jo (?) at kraften kommer til alle som søker den. Du må manifestere dette gjennom å starte en tråd på alternativdelen der du søker Kraften. Så kan jeg respondere på tråden og tilby å være din veileder i prosessen. Kanskje jeg til og med får hengt opp påskegardinene.

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvordan vet du at det var antipsykotikaen og ikke innleggelsen og det at du fikk snakket med noen som gjorde det? 

Anonymkode: 90352...5b9

Fordi det har aldri blitt bedre av innleggelse tidligere, og jeg var innlagt en uke tidligere også uten at jeg ble noe bedre. Pluss at jeg kjente det jo inni meg. 

Endret av Glitter
Gjest Vendi
psykedeliker skrev (7 minutter siden):

Det er jo det du skriver her tråden skal handle om. Du vet jo (?) at kraften kommer til alle som søker den. Du må manifestere dette gjennom å starte en tråd på alternativdelen der du søker Kraften. Så kan jeg respondere på tråden og tilby å være din veileder i prosessen. Kanskje jeg til og med får hengt opp påskegardinene.

Jeg synes du skal være litt forsiktig med å gjøre humor på slike temaer. Du har ikke vært her så lenge, og kjenner derfor ikke folks bakgrunnshistorie godt nok til å holde harselas. For alt du og jeg vet så kan det hende du med dette gjør ting vanskeligere for stjernestøv. Vær litt mer ydmyk i møte med mennesker som har psykoselidelser. 

Annonse

psykedeliker skrev (31 minutter siden):

Er det jeg foreslår mindre seriøst enn "magnetisert vann"? Og har du noen kompetanse på åndsarbeid?

Hun sa jo pga deres samtale at hun nå igjen tenker på å slutte på medisiner. Så det trigger henne jo åpenbart. Du har ikke vært her så lenge, men Stjernestøv trenger medisinene sine. 

psykedeliker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Hun sa jo pga deres samtale at hun nå igjen tenker på å slutte på medisiner. Så det trigger henne jo åpenbart. Du har ikke vært her så lenge, men Stjernestøv trenger medisinene sine.

Eller hun forsto at hun har vært gaslightet av sjarlataner, som det er mange av i "alternativmiljøet". Så jeg oppfordrer henne til å lage en tråd på alternativdelen der hun undersøker akkurat dét.

psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Eller hun forsto at hun har vært gaslightet av sjarlataner, som det er mange av i "alternativmiljøet". Så jeg oppfordrer henne til å lage en tråd på alternativdelen der hun undersøker akkurat dét.

Okei. Men jeg tror likevel at noen ting er best å snakke med helsepersonell om eller i alle fall noen som har sett hva som skjer når hun går av medisiner. 

Jeg har jo fått inntrykk av at du synes psykiatrien er talentløs og ikke til å stole på. Greit nok, men andre kan ha andre erfaringer og gått gjennom mange runder med å gjøre motsatt av hva psykiatrien anbefaler og som konsekvens blitt syk igjen. 

psykedeliker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Men jeg tror likevel at noen ting er best å snakke med helsepersonell om eller i alle fall noen som har sett hva som skjer når hun går av medisiner.

Vel, nå har jo til og med Den Store Kupton vært enig med meg i at sjamanistiske/esoteriske/åndelige opplevelser er noe som ikke hører hjemme i et terapirom. Det må være lov å påpeke, og foreslå en bedre løsning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...