Gå til innhold

Forskjell på dp/dr og psykose

Anbefalte innlegg

psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Vel, nå har jo til og med Den Store Kupton vært enig med meg i at sjamanistiske/esoteriske/åndelige opplevelser er noe som ikke hører hjemme i et terapirom. Det må være lov å påpeke, og foreslå en bedre løsning.

Det er jo nettopp det som er poenget. Når Stjernestøv går på medisiner, så har hun ikke det hun kaller åndelige opplevelser. Går hun av medisiner så kommer de tilbake. Noe som styrker tanken om at det er vrangforestillinger.

Det du gjør er å nøre opp om Stjernestøvs ønske om å tilhøre det alternative og ha disse opplevelsene igjen. Siden hun har en historie med å med jevne mellomrom ønske å slutte på medisiner, så trigger du noe der som ikke hjelper henne. Tvertimot.

Så det du gjør har stikk motsatt effekt av hva du ønsker (hvis jeg har forstått deg riktig, det er ikke alltid lett å vite).

Fortsetter under...

psykedeliker
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Så det du gjør har stikk motsatt effekt av hva du ønsker (hvis jeg har forstått deg riktig, det er ikke alltid lett å vite).

Dette vil jeg ikke kommentere før Stjernestøv har startet tråden på alternativdelen.

psykedeliker
Vhanja skrev (3 minutter siden):

Jeg synes du bør holde deg for god til å trolle og harselere med folk som har seriøse utfordringer.

De som har seriøse utfordringer er (1) sjarlatanene som gaslighter folk til å tro på "magnetisk vann" osv, og (2) kunnskapsløse behandlere som ikke gjennomskuer at pasientene har vært utsatt for dette, og at sanne åndelige opplevelser ikke har noe med sykdom å gjøre.

psykedeliker skrev (17 minutter siden):

Vel, nå har jo til og med Den Store Kupton vært enig med meg i at sjamanistiske/esoteriske/åndelige opplevelser er noe som ikke hører hjemme i et terapirom. Det må være lov å påpeke, og foreslå en bedre løsning.

Det er lurt å kjenne etter i hvilken retning vinden blåser. 

psykedeliker skrev (1 minutt siden):

De som har seriøse utfordringer er (1) sjarlatanene som gaslighter folk til å tro på "magnetisk vann" osv, og (2) kunnskapsløse behandlere som ikke gjennomskuer at pasientene har vært utsatt for dette, og at sanne åndelige opplevelser ikke har noe med sykdom å gjøre.

Så du tenker ikke at de som skriver her inne og har psykologiske problemer har seriøse utfordringer?

Annonse

AnonymBruker
psykedeliker skrev (9 minutter siden):

Dette vil jeg ikke kommentere før Stjernestøv har startet tråden på alternativdelen.

Ikke gå dit. Hun er veldig syk i perioder og da er det nettopp forestillinger om det alternative som dominerer. Ikke mat sykdommen hennes som du gjør nå ved å minne henne på det positive ved vrangforestillinger og kontakt med den alternative verden.

Anonymkode: 74ae3...468

stjernestøv
psykedeliker skrev (43 minutter siden):

Kupton mente jeg hadde en alvorlig sykdom og trengte medisiner. Men de mente jo ikke det i det alternative, der hadde jeg evner. Så hva er rett? 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Kupton mente jeg hadde en alvorlig sykdom og trengte medisiner. Men de mente jo ikke det i det alternative, der hadde jeg evner. Så hva er rett? 

Kupton har rett. Han mener det samme som behandlerne dine. Du er friskere på AP

psykedeliker
stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Kan du poste en lenke til dette i den nye tråden, så tar vi det derfra?

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selv om det varer i månedsvis. Som feks en del av en depresjon eller lignende 

Anonymkode: 91aab...1f7

Du må snakke med fagfolk om dette og slutte å stille de samme spørsmålene til mennesker uten fagkompetanse på internett 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...