Gå til innhold

Bruker du sminke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har aldri brukt noe særlig med sminke. Har alltid ignorert hva de som sier at jeg burde bruke noe sier. Jeg har opplevd både og. Noen sier at jeg er fin uten. Noen fåtall har sagt at jeg trenger sminke. Jeg synes det viktigste er at jeg er fornøyd med meg selv og ikke hva andre sier:)

Hva med dere andre? Bruker dere sminke? 

 

Anonymkode: 85ff6...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter

Bruker sminke 2-3 ganger i året. Feks på julaften. For det meste går jeg helt uten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Ja, nesten hver dag. Det er kun på hjemmekontor jeg ikke bruker sminke, slik som nå. Jeg gikk akkurat på butikken i lunspausen nå uten sminke da, men jeg ser ut som jeg har stått rett opp fra senga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kun sminke når jeg skal noe litt spesielt, f.eks venninnekveld, burdag, julaften osv. Bruker ikke i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg har aldri brukt noe særlig med sminke. Har alltid ignorert hva de som sier at jeg burde bruke noe sier. Jeg har opplevd både og. Noen sier at jeg er fin uten. Noen fåtall har sagt at jeg trenger sminke. Jeg synes det viktigste er at jeg er fornøyd med meg selv og ikke hva andre sier:)

Hva med dere andre? Bruker dere sminke? 

 

Anonymkode: 85ff6...457

Gidder ikke og føler meg slett ikke som meg selv med sminke heller. :) Mannen liker meg best naturell. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hattifnattus

Ja, jeg elsker sminke men orker ikke å bruke det hver dag. Blir noen ganger i uka :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sminker meg stort sett litt hver dag. Lite på fritiden om jeg ikke skal treffe noen eller ut på noe. Skal jeg ut og treffe folk sminker jeg meg alltid litt, med mindre vi skal på tur i skogen/på ski, da dropper jeg vanligvis.

Det hender en sjelden gang jeg glemmer/dropper å sminke meg når jeg skal på jobb, da hender det jeg får spørsmål om jeg er trøtt og sliten 😅. Det tilsier at jeg ser bedre ut med ørlite sminke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har aldri brukt noe særlig med sminke. Har alltid ignorert hva de som sier at jeg burde bruke noe sier. Jeg har opplevd både og. Noen sier at jeg er fin uten. Noen fåtall har sagt at jeg trenger sminke. Jeg synes det viktigste er at jeg er fornøyd med meg selv og ikke hva andre sier:)

Hva med dere andre? Bruker dere sminke? 

 

Anonymkode: 85ff6...457

Jeg bruker sminke hver dag, med unntak av på hytta eller når jeg er syk. Eller faktisk, dersom det kommer besøk på hytta sminker jeg meg da også. 

Jeg tenker ikke over hvorvidt andre bruker sminke eller ikke, men legger merke til om noen som vanligvis er sminkefri tar på maskara eller leppestift. Jeg legger også merke til de som bryker myye sminke. Jeg kommenterer innimellom på den første gruppen (sier at "så fin du er i dag", slik jeg gjør om follk som vanligvis går i jeans har på seg penere tøy).

De som jeg syns sminker seg for mye sier jeg ikke noe til.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har aldri brukt noe særlig med sminke. Har alltid ignorert hva de som sier at jeg burde bruke noe sier. Jeg har opplevd både og. Noen sier at jeg er fin uten. Noen fåtall har sagt at jeg trenger sminke. Jeg synes det viktigste er at jeg er fornøyd med meg selv og ikke hva andre sier:)

Hva med dere andre? Bruker dere sminke? 

 

Anonymkode: 85ff6...457

Ja klart jeg bruker sminke. Veldig få er naturlig vakre, kanskje bare 0,1 prosent av befolkningen. 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (1 time siden):

Jeg tenker ikke over hvorvidt andre bruker sminke eller ikke, men legger merke til om noen som vanligvis er sminkefri tar på maskara eller leppestift.

Det er vel litt derfor jeg bare sminker meg når jeg skal noe spesielt. Jeg vil det skal være en forskjell mellom hverdag og spesielle anledninger. (Ja, jeg vet man kan ha ulike varianter av hverdagssminke, festsminke, sminke for kveld, sminke for dag osv osv, men så mye gidder jeg ikke legge i det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ja klart jeg bruker sminke. Veldig få er naturlig vakre, kanskje bare 0,1 prosent av befolkningen. 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Og det er vel holdninger som dette som gjør at jeg er generelt skeptisk til daglig bruk av sminke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Vhanja skrev (8 minutter siden):

Og det er vel holdninger som dette som gjør at jeg er generelt skeptisk til daglig bruk av sminke.

Enig i det. Vi blir vant til at kvinner skal se ut som strøkne porsineldukker i ansiktet. Da blir vi som ikke bruker sminke seende bleke ut i forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus
Vhanja skrev (36 minutter siden):

Og det er vel holdninger som dette som gjør at jeg er generelt skeptisk til daglig bruk av sminke.

Det er vel bare fjortisen vår som er ute igjen, tror du ikke det? ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Det er vel bare fjortisen vår som er ute igjen, tror du ikke det? ;) 

Joda, men samtidig finnes det dessverre flere som mener tilsvarende. Eller som ikke klarer å gå ut av døren uten å ha på seg sminke. Og det er bare en av mange ting som er med og former et særdeles usunt skjønnhetsideale hvor kvinner (og menn) skal slankes, sparkles, opereres og injekseres slik at 40-åringer kan forsøke å se ut som 20-åringer og ende opp med å se ut som slitne 30-åringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg bruker ikke sminke. Brukte litt tidligere, men de siste årene har jeg droppet det helt.

Jeg synes forøvrig at de fleste er fine med litt sminke, men jeg orker ikke sminke meg likevel 😁🙃😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (55 minutter siden):

Og det er vel holdninger som dette som gjør at jeg er generelt skeptisk til daglig bruk av sminke.

På grunn av min holdning til sminke? Hvis den treffer deg så hardt beklager jeg på det sterkeste. Dette er min mening så enten kan du furte og klage videre eller så kan du innfinne deg med min mening. Nå skal jeg se på maling tørke. 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

På grunn av min holdning til sminke? Hvis den treffer deg så hardt beklager jeg på det sterkeste. Dette er min mening så enten kan du furte og klage videre eller så kan du innfinne deg med min mening. Nå skal jeg se på maling tørke. 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Det var et søtt forsøk på comeback, men du bommer ganske kraftig her. Jeg furter ikke, da jeg ikke forventer at hele verden skal redusere bruken av sminke for å tekkes meg og mine meninger. Men jeg stiller meg kritisk til hvordan sminke er en del av skjønnhetshysteriet og hvordan det påvirker kvinner (og menn). Det heter å være samfunnsengasjert. Du ser mer ut til å bare bry deg om hvordan samfunnet kan legges til rette for deg til enhver tid.

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Det var et søtt forsøk på comeback, men du bommer ganske kraftig her. Jeg furter ikke, da jeg ikke forventer at hele verden skal redusere bruken av sminke for å tekkes meg og mine meninger. Men jeg stiller meg kritisk til hvordan sminke er en del av skjønnhetshysteriet og hvordan det påvirker kvinner (og menn). Det heter å være samfunnsengasjert. Du ser mer ut til å bare bry deg om hvordan samfunnet kan legges til rette for deg til enhver tid.

Ikke si jeg bommer hver gang når jeg prøver hardt å passe inn i samfunnet på dol med å komme med saklige seriøse meninger. Min mening er at alle burde bruke et snev av sminke for ikke skremme din neste ved å se ut som et spøkelse. Alle har godt av å bruke mascara hvis man har øyevipper. 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke si jeg bommer hver gang når jeg prøver hardt å passe inn i samfunnet på dol med å komme med saklige seriøse meninger. Min mening er at alle burde bruke et snev av sminke for ikke skremme din neste ved å se ut som et spøkelse. Alle har godt av å bruke mascara hvis man har øyevipper. 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Du forsøker for hardt med trollingen din. Det blir bare for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...