Gå til innhold

Bruker du sminke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Vhanja skrev (På 6.5.2024 den 15.07):

Det var et søtt forsøk på comeback, men du bommer ganske kraftig her. Jeg furter ikke, da jeg ikke forventer at hele verden skal redusere bruken av sminke for å tekkes meg og mine meninger. Men jeg stiller meg kritisk til hvordan sminke er en del av skjønnhetshysteriet og hvordan det påvirker kvinner (og menn). Det heter å være samfunnsengasjert. Du ser mer ut til å bare bry deg om hvordan samfunnet kan legges til rette for deg til enhver tid.

8/10 på hersketeknikk gratulerer

Anonymkode: dbc8e...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.5.2024 den 15.11):

Ikke si jeg bommer hver gang når jeg prøver hardt å passe inn i samfunnet på dol med å komme med saklige seriøse meninger. Min mening er at alle burde bruke et snev av sminke for ikke skremme din neste ved å se ut som et spøkelse. Alle har godt av å bruke mascara hvis man har øyevipper. 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Folk som har usynlige øyevipper kan bruke maskara ja. Men det fins også oss som er naturlige skjønnheter med mørke øyenvipper. 

Anonymkode: dbc8e...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (50 minutter siden):

 

 

Dette er det bedre at du sier til Anonymkode 1fd. Som du ser av dialogen over fikk jeg spørsmål om hva lett makeup er, og som du ser ba jeg henne google (jeg har inntrykk av at det er en hun). Dernest la jeg til hva lett makeup er for meg. Jeg legger meg ikke opp i hva dere andre gjør. Det er nok bedre at du diskuterer dette videre med de(n) som ber om innspill. 

Jeg liker å diskutere med deg jo. Da må jeg få lov til det vel? 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (1 time siden):

Jeg vil tro det er foundation nettopp er det som kan forstyrre huden om man har anlegg for uren hud.

Foundationen skal jo ta bort det man ikke vil ha? Det er jo ikke akkurat pent å ha fregner eller kviser, eller? 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Folk som har usynlige øyevipper kan bruke maskara ja. Men det fins også oss som er naturlige skjønnheter med mørke øyenvipper. 

Anonymkode: dbc8e...4db

Ja det gjør det men få har så vakre at de slipper å bruke noe, etter min mening. 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Foundationen skal jo ta bort det man ikke vil ha? Det er jo ikke akkurat pent å ha fregner eller kviser, eller? 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Fregner er finere enn et tykt lag med foundation, synes jeg. For mye sminke gjør at man bare ser ut som en dukke og alle ser like ut.  Vi sparkler bort det som gjør oss unike og fremelsker det kunstige som noe vakkert. Jeg synes det naturlige ofte er vakkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Vhanja skrev (3 minutter siden):

Fregner er finere enn et tykt lag med foundation, synes jeg. For mye sminke gjør at man bare ser ut som en dukke og alle ser like ut.  Vi sparkler bort det som gjør oss unike og fremelsker det kunstige som noe vakkert. Jeg synes det naturlige ofte er vakkert.

Nei for her er det viktig og vite hvordan man legger på sminken. Med kost til dette og klart godt utstyr kvalitet på sminken ser det naturlig ut. Jeg hadde ikke gått utenfor døren hadde jeg hatt kvise, det ville ødelagt hele dagen min. Men smaken er som baken. 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei for her er det viktig og vite hvordan man legger på sminken. Med kost til dette og klart godt utstyr kvalitet på sminken ser det naturlig ut. Jeg hadde ikke gått utenfor døren hadde jeg hatt kvise, det ville ødelagt hele dagen min. Men smaken er som baken. 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Det er sykt at du ikke klarer å gå ut døra med 1 kvise synlig. Hva med hårstrå på avveie? Må alle hårstrå ligge helt perfekt og ikke en millimeter utenfor? 

Og hva med at det er ett støv på genseren og buksa di? Bryr du deg ikke om det? 

Anonymkode: dbc8e...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg liker å diskutere med deg jo. Da må jeg få lov til det vel? 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Vi kan godt diskurere i en annen tråd, men hvorvidt du har tro på dag/nattkrem og jeg bruker begge deler er ikke så mye å diskutere syns jeg. Du gjør det som funker for deg og jeg det som funker for meg uten mer diskusjon :) 

Et lite apropos, jeg diskuterer ikke så ofte med anonyme lenger i tråder som kan få temperatur, så fint om du bruker nick om du ønsker å diskutere med meg. For noen uker sider var det en tråd som etterspurte flere diskusjoner her på dol, og der kom det fram at flere reserverer seg fra å delta så mye i diskusjoner nå, rett og slett fordi diskusjonene blir ganske heftige. Jeg er en av dem som reserverer meg, og det er fordi jeg syns tonen ofte blir spiss og innimellom frekk i slike tråder. Av den grunn begrenser jeg ofte diskusjoner til de som deltar med nick. Min erfaring er at man under nick svarer mer seriøst og hyggelig.

Nå sier jeg ikke at du er en av de som er spiss eller frekk, men på generell basis kan være at jeg ikke deltar så aktivt som diskusjonspartner om du velger å være anonym. Håper du har forståelse for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er sykt at du ikke klarer å gå ut døra med 1 kvise synlig. Hva med hårstrå på avveie? Må alle hårstrå ligge helt perfekt og ikke en millimeter utenfor? 

Og hva med at det er ett støv på genseren og buksa di? Bryr du deg ikke om det? 

Anonymkode: dbc8e...4db

Ja det er sikkert det men for meg må det sitte tålelig bra. Jeg har omtrent ikke hatt kviser som jeg kan huske, kanskje en eller to. De kverket jeg med å knipe de ut, så tok jeg på foundationen. Jo jeg kan ikke gå i joggebukser ute hvis du lurte på det. 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei for her er det viktig og vite hvordan man legger på sminken. Med kost til dette og klart godt utstyr kvalitet på sminken ser det naturlig ut. Jeg hadde ikke gått utenfor døren hadde jeg hatt kvise, det ville ødelagt hele dagen min. Men smaken er som baken. 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Hvis målet med sminke er å se naturlig ut, hva er da hensikten?

Jeg har aldri forstått den tankegangen. Sminke "ser naturlig ut". Eller de bruker botox "men så lite så ingen ser det". Men hva er hensikten da? 

Hvis målet er å se naturlig ut, hvorfor da ikke bare være naturlig?

Hvis en kvise ødelegger dagen din så er du enten 13 år, eller du har et særdeles skjermet og beskyttet liv eller du har et stort problem med eget selvbilde. (Og det er jo nettopp fremelsking av sminke som det som er vakkert som gjør at man får slike holdninger som det).

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (3 minutter siden):

Vi kan godt diskurere i en annen tråd, men hvorvidt du har tro på dag/nattkrem og jeg bruker begge deler er ikke så mye å diskutere syns jeg. Du gjør det som funker for deg og jeg det som funker for meg uten mer diskusjon :) 

Et lite apropos, jeg diskuterer ikke så ofte med anonyme lenger i tråder som kan få temperatur, så fint om du bruker nick om du ønsker å diskutere med meg. For noen uker sider var det en tråd som etterspurte flere diskusjoner her på dol, og der kom det fram at flere reserverer seg fra å delta så mye i diskusjoner nå, rett og slett fordi diskusjonene blir ganske heftige. Jeg er en av dem som reserverer meg, og det er fordi jeg syns tonen ofte blir spiss og innimellom frekk i slike tråder. Av den grunn begrenser jeg ofte diskusjoner til de som deltar med nick. Min erfaring er at man under nick svarer mer seriøst og hyggelig.

Nå sier jeg ikke at du er en av de som er spiss eller frekk, men på generell basis kan være at jeg ikke deltar så aktivt som diskusjonspartner om du velger å være anonym. Håper du har forståelse for dette.

Å ja det har jeg ikke vært klar over. Det var ikke bra for fellesskapet. Jeg er den som deltok på dugnaden i går da vi snakket om det. Pleier svare hyggelig til de fleste. Ikke skrevet under nick før… 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Hvis målet med sminke er å se naturlig ut, hva er da hensikten?

Jeg har aldri forstått den tankegangen. Sminke "ser naturlig ut". Eller de bruker botox "men så lite så ingen ser det". Men hva er hensikten da? 

Hvis målet er å se naturlig ut, hvorfor da ikke bare være naturlig?

Hvis en kvise ødelegger dagen din så er du enten 13 år, eller du har et særdeles skjermet og beskyttet liv eller du har et stort problem med eget selvbilde. (Og det er jo nettopp fremelsking av sminke som det som er vakkert som gjør at man får slike holdninger som det).

Nei jeg er ikke det. Jeg er bare opptatt av å føle meg vel. For meg betyr utseende velbehag og det er for meg viktig. Jeg kunne ikke gått utenfor døren uten noe sminke. Hvis du bruker nøytral sminke som også ser bra ut i dagslys så er ikke forskjellen så stor. Men det betyr igjen at du bruker riktig kvalitet. Det er ikke noe med min kropp som er verdt å elske hvis jeg ikke bruker sminke. 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei jeg er ikke det. Jeg er bare opptatt av å føle meg vel. For meg betyr utseende velbehag og det er for meg viktig. Jeg kunne ikke gått utenfor døren uten noe sminke. Hvis du bruker nøytral sminke som også ser bra ut i dagslys så er ikke forskjellen så stor. Men det betyr igjen at du bruker riktig kvalitet. Det er ikke noe med min kropp som er verdt å elske hvis jeg ikke bruker sminke. 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Hele din holdning til deg selv viser meg bare hvor ille skjønnhetsidealet er i dag. For meg er det sykelig med mennesker som ikke kan gå utenfor døren uten sminke. Hvis du ikke kan føle deg vel uten sminke så er det i min verden et stort problem.

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Foundationen skal jo ta bort det man ikke vil ha? Det er jo ikke akkurat pent å ha fregner eller kviser, eller? 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Fregner er nydelig! Myyyye penere enn tykke lag med founadtion, det er grusomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (3 minutter siden):

Hele din holdning til deg selv viser meg bare hvor ille skjønnhetsidealet er i dag. For meg er det sykelig med mennesker som ikke kan gå utenfor døren uten sminke. 

Hva er sykelig med det? 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Fregner er nydelig! Myyyye penere enn tykke lag med founadtion, det er grusomt. 

Ja hvis du tar på tykt lag, men ikke lite lag. 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja hvis du tar på tykt lag, men ikke lite lag. 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Fregner er finere uansett. :) Synes jeg da, du får selvfølgelig lov til å synes det du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Fregner er finere uansett. :) Synes jeg da, du får selvfølgelig lov til å synes det du vil.

Det er bedre enn kviser da, det kan vi være enig om. 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er sykelig med det? 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Hvis jeg må forklare det til deg, så er du enda mer lost enn jeg trodde. 

Men takk for at du bekreftet for meg alt som er galt med dagens fokus på det kunstige som det som er vakkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...