Gå til innhold

Bruker du sminke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lillemus
Vhanja skrev (3 minutter siden):

Joda, men samtidig finnes det dessverre flere som mener tilsvarende. Eller som ikke klarer å gå ut av døren uten å ha på seg sminke. Og det er bare en av mange ting som er med og former et særdeles usunt skjønnhetsideale hvor kvinner (og menn) skal slankes, sparkles, opereres og injekseres slik at 40-åringer kan forsøke å se ut som 20-åringer og ende opp med å se ut som slitne 30-åringer.

Det har du dessverre helt rett i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Vhanja skrev (31 minutter siden):

Du forsøker for hardt med trollingen din. Det blir bare for dumt.

Jeg troller ikke, dette er min mening. Nå synes jeg du skal slutte å si hva jeg er og hva jeg gjør hele tiden. Ta deg en bolle! 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg svært sjelden bruker er dekkende foundation, som jeg har inntrykk av at flertallet av unge jenter bruker nå. Hender jeg forsøker meg med litt foundation når jeg skal ut/bort, men fordi jeg synes synlig foundation er stygt, blir gjerne laget så tynt at det blir nærmest usynlig, og dermed lite vits 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Vhanja skrev (2 timer siden):

Det er vel litt derfor jeg bare sminker meg når jeg skal noe spesielt. Jeg vil det skal være en forskjell mellom hverdag og spesielle anledninger. (Ja, jeg vet man kan ha ulike varianter av hverdagssminke, festsminke, sminke for kveld, sminke for dag osv osv, men så mye gidder jeg ikke legge i det).

Jeg har ikke samme behov for å skille så markant mellom hverdag og fest, for meg uttrykkes skillet mellom hverdag og fest via penere klær, sko - gjerne med høy(ere) hæl, valg av frisyre, og - mer makeup til fest enn til hverdags. Jeg erfarer absolutt ikke at folk ikke ser at jeg har pyntet meg, selv om jeg bruker makeup til daglig ;)

Jeg føler meg ganske enkelt freshere med sminke enn uten, og vil heller se opplagt ut enn trøtt og sliten.  Jeg ser at både Lillemus og du reagerte på den anonyme som mente at de fleste er penere med sminke, og at dere tenker at dette må være trolling. Med unntak av utsagnet om at kun 0,1 prosent av befolkningen er naturlig pene er jeg enig med vedkommende. Jeg syns også de aller, aller fleste er penere og freshere med  litt sminke. 

Minner forøvrig om at sminke eller andre effekter som skal gjøre oss (både kvinner og menn) mer attraktive ikke akkurat er et nytt fenomen... :P 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (44 minutter siden):

Jeg har ikke samme behov for å skille så markant mellom hverdag og fest, for meg uttrykkes skillet mellom hverdag og fest via penere klær, sko - gjerne med høy(ere) hæl, valg av frisyre, og - mer makeup til fest enn til hverdags. Jeg erfarer absolutt ikke at folk ikke ser at jeg har pyntet meg, selv om jeg bruker makeup til daglig ;)

Jeg føler meg ganske enkelt freshere med sminke enn uten, og vil heller se opplagt ut enn trøtt og sliten.  Jeg ser at både Lillemus og du reagerte på den anonyme som mente at de fleste er penere med sminke, og at dere tenker at dette må være trolling. Med unntak av utsagnet om at kun 0,1 prosent av befolkningen er naturlig pene er jeg enig med vedkommende. Jeg syns også de aller, aller fleste er penere og freshere med  litt sminke. 

Minner forøvrig om at sminke eller andre effekter som skal gjøre oss (både kvinner og menn) mer attraktive ikke akkurat er et nytt fenomen... :P 

nettopp. Dette er like vanlig som å pusse tenner om morgenen. De som ikke bruker sminke ser ofte ut som menn av natur, synes jeg. Veldig få er vakre uten sminke, det trenges ikke synes. Men anes… gjør ikke noe. 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Ekstra skrev (5 timer siden):

Jeg sminker meg stort sett litt hver dag. Lite på fritiden om jeg ikke skal treffe noen eller ut på noe. Skal jeg ut og treffe folk sminker jeg meg alltid litt, med mindre vi skal på tur i skogen/på ski, da dropper jeg vanligvis.

Det hender en sjelden gang jeg glemmer/dropper å sminke meg når jeg skal på jobb, da hender det jeg får spørsmål om jeg er trøtt og sliten 😅. Det tilsier at jeg ser bedre ut med ørlite sminke.

Kom til å tenke på hva den søte kjæresten min litt spøkefullt svarte meg ( men mente det nok ) da vi bare skulle gå oss en liten tur. 

Jeg : - Jeg dropper sminke jeg.

Han : ( ser på meg )  - Ta på sminke du. Det kan hende vi treffer folk 😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er like vanlig som å pusse tenner om morgenen. De som ikke bruker sminke ser ofte ut som menn av natur, synes jeg

Du drar det noe lenger enn det jeg gjør ser jeg. Det er jo ikke like vanlig å sminke seg som å pusse tenner selv om det er sånn for feks deg og meg, det ser vi jo tydelig i denne tråden. Jeg syns dessuten ikke at usminkede kvinner ser ut som menn, jeg syns bare de fleste kvinner ser mer opplagt og fresh ut med litt sminke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (2 timer siden):

Kom til å tenke på hva den søte kjæresten min litt spøkefullt svarte meg ( men mente det nok ) da vi bare skulle gå oss en liten tur. 

Jeg : - Jeg dropper sminke jeg.

Han : ( ser på meg )  - Ta på sminke du. Det kan hende vi treffer folk 😂

 

😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
Kayia skrev (4 timer siden):

Jeg ser at både Lillemus og du reagerte på den anonyme som mente at de fleste er penere med sminke, og at dere tenker at dette må være trolling. Med unntak av utsagnet om at kun 0,1 prosent av befolkningen er naturlig pene er jeg enig med vedkommende.

Den var den kommentaren om at "kun 0,1% av befolkningen er naturlig pene" som gjør at jeg tipper det er trolling. :) I tillegg til kommentaren "Min mening er at alle burde bruke et snev av sminke for ikke skremme din neste ved å se ut som et spøkelse." av samme bruker. Ikke veldig modent sagt for å si det mildt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (11 timer siden):

Den var den kommentaren om at "kun 0,1% av befolkningen er naturlig pene" som gjør at jeg tipper det er trolling. :) I tillegg til kommentaren "Min mening er at alle burde bruke et snev av sminke for ikke skremme din neste ved å se ut som et spøkelse." av samme bruker. Ikke veldig modent sagt for å si det mildt.

La meg ha min mening takk. Hvem er dere til og bestemme at mine meninger ikke er like viktige som deres? Slutt å døm meg. Jeg fungerer veldig bra sosialt, i irl. 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (12 timer siden):

Den var den kommentaren om at "kun 0,1% av befolkningen er naturlig pene" som gjør at jeg tipper det er trolling. :) I tillegg til kommentaren "Min mening er at alle burde bruke et snev av sminke for ikke skremme din neste ved å se ut som et spøkelse." av samme bruker. Ikke veldig modent sagt for å si det mildt.

Skjønner. Jeg fikk ikke med meg spøkelse-kommentaren, men stiller meg ikke bak den heller nei. Hver og en må jo selv bestemme hva de skal gjøre selvfølgelig, selv om jeg altså synes de aller, aller fleste - etter min smak - er freshere med litt lett makeup. Men, det betyr ikke at jeg mener at alle skal bruke makeup bare fordi at jeg syns de ser freshere ut - det er en viktig forskjell på meg og anonym der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (1 time siden):

Skjønner. Jeg fikk ikke med meg spøkelse-kommentaren, men stiller meg ikke bak den heller nei. Hver og en må jo selv bestemme hva de skal gjøre selvfølgelig, selv om jeg altså synes de aller, aller fleste - etter min smak - er freshere med litt lett makeup. Men, det betyr ikke at jeg mener at alle skal bruke makeup bare fordi at jeg syns de ser freshere ut - det er en viktig forskjell på meg og anonym der.

Hva er egentlig lett make-up? Har du noen bilde-eksempler? Jeg kunne godt tenke meg å sminke meg lett, men har sikkert gått i foundationfella, for jeg synes liksom jeg må ha det under for å starte på et blankt lerret. Så det blir til at jeg aldri sminker meg annet enn til spesielle anledninger, for jeg føler meg for polert med. Men leppestiften får på en måte ikke samme effekten med masse fregner ellers i ansiktet. Kunne tenkt meg å se reagere ut bare. 

Anonymkode: 8b767...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er egentlig lett make-up? Har du noen bilde-eksempler? Jeg kunne godt tenke meg å sminke meg lett, men har sikkert gått i foundationfella, for jeg synes liksom jeg må ha det under for å starte på et blankt lerret. Så det blir til at jeg aldri sminker meg annet enn til spesielle anledninger, for jeg føler meg for polert med. Men leppestiften får på en måte ikke samme effekten med masse fregner ellers i ansiktet. Kunne tenkt meg å se reagere ut bare. 

Anonymkode: 8b767...1fd

Kunne tenkt meg å se freshere ut.

Anonymkode: 8b767...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hattifnattus
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva er egentlig lett make-up? Har du noen bilde-eksempler? Jeg kunne godt tenke meg å sminke meg lett, men har sikkert gått i foundationfella, for jeg synes liksom jeg må ha det under for å starte på et blankt lerret. Så det blir til at jeg aldri sminker meg annet enn til spesielle anledninger, for jeg føler meg for polert med. Men leppestiften får på en måte ikke samme effekten med masse fregner ellers i ansiktet. Kunne tenkt meg å se reagere ut bare. 

Anonymkode: 8b767...1fd

Hvis du vil ha foundation så kan du velge en mindre dekkende type eller en farget dagkrem. Selv bruker jeg et tynt lag med Nars sheer glow eller Armani luminous silk som smelter inn i huden. Den jevner ut huden mer enn den dekker og man slipper den maskelooken som matte, mer dekkende foundationer ofte har. 

Ellers så er jo clean looken veldig in. Da er det litt concealer, pudder på nese panne og kinn, litt browgel, mascara og en lipgloss nok til at man ser litt freshere ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er egentlig lett make-up? Har du noen bilde-eksempler? Jeg kunne godt tenke meg å sminke meg lett, men har sikkert gått i foundationfella, for jeg synes liksom jeg må ha det under for å starte på et blankt lerret. Så det blir til at jeg aldri sminker meg annet enn til spesielle anledninger, for jeg føler meg for polert med. Men leppestiften får på en måte ikke samme effekten med masse fregner ellers i ansiktet. Kunne tenkt meg å se reagere ut bare. 

Anonymkode: 8b767...1fd

Her er det bedre at du googler og finner framgangsmåte som passer for det du ønsker. Det er en milion bloggere som poster innlegg om dette. For min del betyr det ansiktsvask (renser huden kun kveld), serum, dagkrem med faktor, lett naturfarget pudder i kinn- og hakeregion (innimellom panne om jeg er litt rød), lett, tynt strøk kajal under nedre våtlinje, ett lett strøk maskara, og leppefarget gloss på leppene.

Jeg legger ingen heldekkende foundation og bruker ikke rouge i kinnene.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (1 minutt siden):

Her er det bedre at du googler og finner framgangsmåte som passer for det du ønsker. Det er en milion bloggere som poster innlegg om dette. For min del betyr det ansiktsvask (renser huden kun kveld), serum, dagkrem med faktor, lett naturfarget pudder i kinn- og hakeregion (innimellom panne om jeg er litt rød), lett, tynt strøk kajal under nedre våtlinje, ett lett strøk maskara, og leppefarget gloss på leppene.

Jeg legger ingen heldekkende foundation og bruker ikke rouge i kinnene.

Jeg har ikke store troen på dagkrem / nattkrem. Men det kommer an på hud-typen din, viktig poeng. Selv bruker jeg body lotion i ansiktet også- jeg får bare skryt over fin hud. Ikke en eneste rynke har jeg, og det er sikkert fordi jeg bruker det jeg gjør. Samt er jeg heldig genetisk.. men til deg Ab kjøp dyre produkter hvis du ikke vet hva du skal begynne med. Lacome er bra og ikke så dyrt- samt passer de fleste. 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er egentlig lett make-up? Har du noen bilde-eksempler? Jeg kunne godt tenke meg å sminke meg lett, men har sikkert gått i foundationfella, for jeg synes liksom jeg må ha det under for å starte på et blankt lerret. Så det blir til at jeg aldri sminker meg annet enn til spesielle anledninger, for jeg føler meg for polert med. Men leppestiften får på en måte ikke samme effekten med masse fregner ellers i ansiktet. Kunne tenkt meg å se reagere ut bare. 

Anonymkode: 8b767...1fd

Hvis du har uren hud eller kviser / fregner funker foundationen bra. Det som forstyrrer huden må bort, på body shop selges det slike produkter til en fin pris.da trenger du bare å nappe øyebrynene hvis du har noen som vokser rett vest- mascara eller fiks vippe Extensions er det bra tips.  

Anonymkode: 81fa0...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du har uren hud eller kviser / fregner funker foundationen bra. Det som forstyrrer huden må bort, på body shop selges det slike produkter til en fin pris.da trenger du bare å nappe øyebrynene hvis du har noen som vokser rett vest- mascara eller fiks vippe Extensions er det bra tips.  

Anonymkode: 81fa0...9cc

Jeg vil tro det er foundation nettopp er det som kan forstyrre huden om man har anlegg for uren hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva er egentlig lett make-up? Har du noen bilde-eksempler? Jeg kunne godt tenke meg å sminke meg lett, men har sikkert gått i foundationfella, for jeg synes liksom jeg må ha det under for å starte på et blankt lerret. Så det blir til at jeg aldri sminker meg annet enn til spesielle anledninger, for jeg føler meg for polert med. Men leppestiften får på en måte ikke samme effekten med masse fregner ellers i ansiktet. Kunne tenkt meg å se reagere ut bare. 

Anonymkode: 8b767...1fd

 

Kayia skrev (3 timer siden):

Her er det bedre at du googler og finner framgangsmåte som passer for det du ønsker. Det er en milion bloggere som poster innlegg om dette. For min del betyr det ansiktsvask (renser huden kun kveld), serum, dagkrem med faktor, lett naturfarget pudder i kinn- og hakeregion (innimellom panne om jeg er litt rød), lett, tynt strøk kajal under nedre våtlinje, ett lett strøk maskara, og leppefarget gloss på leppene.

Jeg legger ingen heldekkende foundation og bruker ikke rouge i kinnene.

 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har ikke store troen på dagkrem / nattkrem. Men det kommer an på hud-typen din, viktig poeng. Selv bruker jeg body lotion i ansiktet også- jeg får bare skryt over fin hud. Ikke en eneste rynke har jeg, og det er sikkert fordi jeg bruker det jeg gjør. Samt er jeg heldig genetisk.. men til deg Ab kjøp dyre produkter hvis du ikke vet hva du skal begynne med. Lacome er bra og ikke så dyrt- samt passer de fleste. 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Dette er det bedre at du sier til Anonymkode 1fd. Som du ser av dialogen over fikk jeg spørsmål om hva lett makeup er, og som du ser ba jeg henne google (jeg har inntrykk av at det er en hun). Dernest la jeg til hva lett makeup er for meg. Jeg legger meg ikke opp i hva dere andre gjør. Det er nok bedre at du diskuterer dette videre med de(n) som ber om innspill. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (3 timer siden):

Her er det bedre at du googler og finner framgangsmåte som passer for det du ønsker. Det er en milion bloggere som poster innlegg om dette. For min del betyr det ansiktsvask (renser huden kun kveld), serum, dagkrem med faktor, lett naturfarget pudder i kinn- og hakeregion (innimellom panne om jeg er litt rød), lett, tynt strøk kajal under nedre våtlinje, ett lett strøk maskara, og leppefarget gloss på leppene.

Jeg legger ingen heldekkende foundation og bruker ikke rouge i kinnene.

Takk. Jeg vil prøve meg frem rundt dette. 

Anonymkode: 8b767...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...