Gå til innhold

Bruker du sminke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (9 minutter siden):

Ja, for han kom det som et sjokk der og da, men han har det fint han nå. Man må se litt realistisk på det. Det var en godt voksen dame og ingen lever evig. Jeg vet ikke om det var hjerteinnfarkt eller hjertestans. Det ble sagt noe om en lekasje på en åre. 

Hun hadde sagt ca 14 dager før hun døde til sitt barnebarn at hun synes hun hadde vært heldig med livet sitt. Hun hadde hatt et godt liv, hadde vært frisk og ingen store sorger i livet. Hun var heldig og det er salvsagt godt å tenke på for de nærmeste. 

Men man blir aldri klar for å forlate jorden, hvis man er klar og orientert. Hun følte seg sikkert ikke som en 90 åring inni kroppen, man blir ikke eldre enn man føler seg som du også sa. Kroppen bare blir men er den samme i hodet. En får leve mens man kan. Livet går fort. 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forskjellen er at det du er avhengig er er skadelig for deg, du har ikke godt av kaffe hvis dette medfører at du får bivirkninger uten. Det jeg gjør, skader ingen.

Anonymkode: 81fa0...9cc

Takk for at du anerkjener at det er en avhengighet.

Som nevnt tidligere - det skader ikke deg, men du er en del av samfunnsproblemet når det kommer til skjønnhetsidealet og hvordan det påvirker mennesker negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Takk for at du anerkjener at det er en avhengighet.

Som nevnt tidligere - det skader ikke deg, men du er en del av samfunnsproblemet når det kommer til skjønnhetsidealet og hvordan det påvirker mennesker negativt.

Da er hele Norge problemet. Du ser ikke kjendiser uten sminke i vårt leveår. 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da er hele Norge problemet. Du ser ikke kjendiser uten sminke i vårt leveår. 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Helt enig. Men igjen er det forskjell på spesielle anledninger (f.eks et intervju) enn hverdagen.

(Og jeg bruker forresten ikke sukker eller fløte i min kaffe, så det påvirker verken tenner eller vekt).

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (2 minutter siden):

Helt enig. Men igjen er det forskjell på spesielle anledninger (f.eks et intervju) enn hverdagen.

(Og jeg bruker forresten ikke sukker eller fløte i min kaffe, så det påvirker verken tenner eller vekt).

Så du mener kvinner og menn skal se like ut? Skal kvinner bare gå i bukser på hverdager fordi det er hverdag også da eller? (Må jo skille mellom fest og hverdag ) og (jobb intervju)? Kaffen skader likevel tennene dine, sukker og kaffe er skadelig i seg selv men koffeinen er det som er værstingen. Kan faktisk medføre kreft ..

Anonymkode: 81fa0...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så du mener kvinner og menn skal se like ut? Skal kvinner bare gå i bukser på hverdager fordi det er hverdag også da eller? (Må jo skille mellom fest og hverdag ) og (jobb intervju)? Kaffen skader likevel tennene dine, sukker og kaffe er skadelig i seg selv men koffeinen er det som er værstingen. Kan faktisk medføre kreft ..

Anonymkode: 81fa0...9cc

Ja, i hverdagen går jeg i treningsbukse. På jobb går jeg i dongribukse. Har jeg møter med kunder/leverandører har jeg på en penere bukse. Passer alltid på at håret er nyvasket og gjennomgredd. 

Men, ja, selvsagt kan kvinner gå i bukser i hverdagen. Det betyr ikke at menn og kvinner er like av den grunn. Hvis du ikke ser forskjell på en mann og en kvinne selv når begge går i bukse så tror jeg det er mer ditt problem enn noe annet.

Ditt fokus på mitt kaffebruk forteller meg at du fortsatt ikke er i stand til å se hva du selv gjør. Jeg tror ikke du er alene om det, og det er egentlig bare trist. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men som regel jo eldre man blir, jo mer bevisst blir man hva man selv gjør og hvorfor.

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Vhanja skrev (2 minutter siden):

Ja, i hverdagen går jeg i treningsbukse. På jobb går jeg i dongribukse. Har jeg møter med kunder/leverandører har jeg på en penere bukse. Passer alltid på at håret er nyvasket og gjennomgredd. 

Men, ja, selvsagt kan kvinner gå i bukser i hverdagen. Det betyr ikke at menn og kvinner er like av den grunn. Hvis du ikke ser forskjell på en mann og en kvinne selv når begge går i bukse så tror jeg det er mer ditt problem enn noe annet.

Ditt fokus på mitt kaffebruk forteller meg at du fortsatt ikke er i stand til å se hva du selv gjør. Jeg tror ikke du er alene om det, og det er egentlig bare trist. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men som regel jo eldre man blir, jo mer bevisst blir man hva man selv gjør og hvorfor.

Til det første avsnittet - det kalles vanlig personlig hygiene. Treningsbukse når du ikke er på trening? Nei det går ikke an… med en så  firkantet tankegang kan du kun bruke treningsbukse på trening. Hva mener du med det jeg markerte? 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Til det første avsnittet - det kalles vanlig personlig hygiene. Treningsbukse når du ikke er på trening? Nei det går ikke an… med en så  firkantet tankegang kan du kun bruke treningsbukse på trening. Hva mener du med det jeg markerte? 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Jeg ser at du fortsetter å flytte fokus bort fra deg selv.

Den dagen du innrømmer at du selv er avhengig, det er den dagen jeg vil fortsette å diskutere med deg, og svare på dine spørsmål.

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Jeg ser at du fortsetter å flytte fokus bort fra deg selv.

Den dagen du innrømmer at du selv er avhengig, det er den dagen jeg vil fortsette å diskutere med deg.

Det var ikke med vilje.. da må vente lenge for nå må se på maling tørke før jeg sovner. 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var ikke med vilje.. da må vente lenge for nå må se på maling tørke før jeg sovner. 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Jeg antok ikke noe annet. Noen trenger lenger tid før de får selvinnsikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Drikk i stedet melk så blir du mer positiv til sminke, det vil hjelpe deg. 

Kan du utdype sammenhengen mellom melkedrikking og sminke? 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

koffeinen er det som er værstingen. Kan faktisk medføre kreft

Det er ingen sammenheng mellom koffein og kreft, så lenge man ikke har et høyt forbruk av kokekaffe, altså uten filter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
laban skrev (8 timer siden):

Kan du utdype sammenhengen mellom melkedrikking og sminke? 

Nå var det ikke anonym 9cc som snakket om avhengighet i denne tråden da, som var lenken mellom sminke og melk. Ikke rart svarene ble rarere etterhvert som presset ble mer og mer absurd spør du meg. Å påstå at å sminke seg daglig er usunt, vitner om et grusomt menneskesyn og representerer en underkastelse av et forkastelig skjønnhetsideal er så dumt at det la opp til rar respons. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (18 minutter siden):

Nå var det ikke anonym 9cc som snakket om avhengighet i denne tråden da, som var lenken mellom sminke og melk.

Det kan hende, men det er likevel en rar påstand at hvis man drikker melk i stedet for kaffe, vil holdningen til sminke endre seg 🙃Men det er ingen stor sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laban skrev (30 minutter siden):

Det kan hende, men det er likevel en rar påstand at hvis man drikker melk i stedet for kaffe, vil holdningen til sminke endre seg 🙃Men det er ingen stor sak.

Det er en rart å trekke linjene mellom alkohol og sminke også.

Jeg tror du bør lese hele tråden før du sier mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (11 minutter siden):

Jeg tror du bør lese hele tråden før du sier mer.

Jeg har lest den og er enig i at den går ganske langt i både den ene og den andre retningen 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
laban skrev (3 minutter siden):

Jeg har lest den og er enig i at den går ganske langt i både den ene og den andre retningen 😉

Regnet med at vi var enige derom ;)

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.5.2024 den 13.25):

Veldig få er naturlig vakre, kanskje bare 0,1 prosent av befolkningen. 

Anonymkode: 81fa0...9cc

Nei, det er ikke mange av oss ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (3 timer siden):

Nei, det er ikke mange av oss ;) 

Et nokså underlig sammentreff at så mange naturlig vakre er samlet her på DOL :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (33 minutter siden):

Et nokså underlig sammentreff at så mange naturlig vakre er samlet her på DOL :D 

Ja, sannelig! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg våknet i herlig humør, ser meg i speilet å tenker: jøss, for ei fabelaktig dame, ja da sminker jeg meg.

Aldri falt meg inn å sminke meg for andre enn meg.

Anonymkode: 461b2...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...