Gå til innhold

Rygg-/skulderblad-smerter


maharaja

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere hatt tendenser til å bli veldig stiv i venstre arm/skulder når jeg har sovet lite, hatt mye å gjøre, osv. Dette har så godt over etter en ukes tid.

Denne gang er derimot armen blitt fin igjen, mens et ømt punkt har oppstått mellom nedre del av venstre skulderblad og ryggraden. Har nærmest følelsen av at det er en knute inni ryggen som verker. Armen er helt førlig og forårsaker bare smerte når jeg strekker den fremover i skulderhøyde. Derimot gjør det vondt når brystkassa og ryggen beveger seg, feks når jeg ler.

Jeg trener en del (mest løping) men i det siste har jeg trent mindre enn før. Startet på en løpetur i går, men kom ikke lenger enn 1 km før rygg/skulder ble for vond til å fortsette. Tøy- og bøy-øvelser hjelper ikke. Jeg har også prøvd en varmesalve uten resultat. Kan dette være en betennelse, og vil i så fall muskelavslappende midler hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en gutt på 15 år som har fått påvist Lyse h.side. Siden jeg trener mye og satser på og nå et høyt nivå så lurer jeg på hvordan jeg skal forholde meg til skaden. Kan jeg f.eks trene like mye som før eller bør jeg la være og utføre de treningene som er vonde. Jeg trener mye fotball og er en meget rask sprinter og trenger av den grunn ikke og være borte fra trening for lenge . Kan jeg bli helt bra? hvor lang tid vil det ta? Kan jeg få det lett tilbake senere? Skal til Nimi den 18 okt. men vil gjerne få noen svar tidligere for jeg er meget usikker på hva som er greit og ikke. Har ikke truffet på noen enda som kan svare meg sikkert. Tilslutt lurer jeg på om det er vanlig med Lyse hos så unge utøvere som meg. Takknemlig for svar.Hilsen usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en gutt på 15 år som har fått påvist Lyse h.side. Siden jeg trener mye og satser på og nå et høyt nivå så lurer jeg på hvordan jeg skal forholde meg til skaden. Kan jeg f.eks trene like mye som før eller bør jeg la være og utføre de treningene som er vonde. Jeg trener mye fotball og er en meget rask sprinter og trenger av den grunn ikke og være borte fra trening for lenge . Kan jeg bli helt bra? hvor lang tid vil det ta? Kan jeg få det lett tilbake senere? Skal til Nimi den 18 okt. men vil gjerne få noen svar tidligere for jeg er meget usikker på hva som er greit og ikke. Har ikke truffet på noen enda som kan svare meg sikkert. Tilslutt lurer jeg på om det er vanlig med Lyse hos så unge utøvere som meg. Takknemlig for svar.Hilsen usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei!

Jo, dette kan høres ut for å være en belastningsskade i ryggen, det indikerer ihvertfall økende smerte med økende fysisk aktivitet. Litt hvile vil kunne gjøre underverker. Du bør ikke benytte smertestillende og/eller muskelavslappende og fortsette treningen, det kan være uheldig.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...