Gå til innhold

Er 31 000 bra etter skatt hvis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Trinity80 skrev (31 minutter siden):

BSU lønner seg ikke lenger.

Aksjefond for langsiktig sparing.

Joda, men mange setter pris på BSU- effekten på skatteoppgjøret likevel. Dessuten er den "godt beskyttet" mot spontane uttak.

Enig i at fond ofte er best hvis man er tålmodig.

Trinity80
ISW skrev (1 time siden):

Litt uenig. 

God rente + 22% skattefradrag på innskuddet. Lite matcher det uten risiko eller risikojustert

Men så låser man pengene til boligkjøp. Og med dagens verdensbilde og økonomi så er det ikke sikkert at det er det man ønsker.

Men skjønner hva du mener, er litt for penger under madrassen om dagen😅

AnonymBruker
Ekstra skrev (23 timer siden):

Hvis du mener at du har 28.000 til fri disposisjon hver måned er det mer enn de aller fleste, selv de fleste med millionlønn. Håper du sparer mesteparten.

Tenker jeg kan spare 5000 i måneden, men jeg må leve for noe. Jeg synes ikke det er mer enn ok. 

Anonymkode: 1abfe...290

Annonse

Savannah
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Tenker jeg kan spare 5000 i måneden, men jeg må leve for noe. Jeg synes ikke det er mer enn ok. 

Anonymkode: 1abfe...290

Det er noe rart her.  Hvis du har kun deg alene å forsørge og har en husleie på 3000 kr. så bor du hos familie og betaler kun en symbolsk sum hver måned.  Hvis du synes det er greit "å leve for" 30000 i måneden er det greit, men du kan spare 5000 kr. i mån.  Det er ditt valg og det tror jeg du vet godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...