Gå til innhold

Charter-Svein tilbake i Chaterfeber, ble ikke kansellert likevel og det er bra


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det bør applaudere at mannen får komme tilbake på skjermen selv om han har noe aparte meninger. Det har vært endel kontrovers med mannen siste årene, men er det ikke bra at folk har egne meninger og står stå opp mot meningstyranneriet?

Jeg kan liste opp:

- Skeptisk til vaksiner generelt, og covid-vaksine spesielt
- Var motstander av bruk av munnbind under pandemien
- Hevder at hele pandemien var "falsk"
- Er Holocaustfornekter og har leflet med antisemitten (nynazisten?) Lysglimt Johansen i partiet Alliansen
- Mener George Soros sponser alt fra Black Lives Matter til pedofiliringer
- Mener the Great Reset er i gang og New World Order vil bli innført innen få år
- Frimurere og jesuitter har infiltrert statsmakten
- Mener at Ukraniakonflikten bare er et nytt trusselscenario for å kontrollere befolkningen etter covid
- Hyller David Icke og reptil-teorien hans
- Er medlem i noe som kalles «Common Law Court», da snakker vi om såkalte «frimenn» 

Man kan være uenig det han mener uten at han skal kanselleres av den grunn??

Hva mener du, bør Charter-Svein fjernes helt fra TV-skjermen? 

https://www.nettavisen.no/kjendis/kritikken-raser-mot-charterfeber-deltakelse-dette-svarer-kanalen/s/5-95-1877186

https://www.m24.no/antisemittisme-debatt-janne-amble/charter-sveins-grumsete-univers/700590

Anonymkode: 72e4d...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, overhodet ikke. Men det er interessant hvor mange jeg opplever at vil kansellere ham. Og det er de som er hardt mot kansellering av personer vanligvis også. Rart det der...   Og flere mener at han må "beskyttes mot seg selv" også. Det har vært underholdende å lese alle meninger fra indignerte mennesker det siste døgnet. De aggressive er ikke så underholdende da, men de må vel få det ut. De har jo lov til det så lenge det ikke er hatytringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at Charterfeber har liten definisjonsmakt i samfunnet. Jeg tipper også han får noen føringer for hva kan kan og ikke kan snakke om.

Så lenge han holder seg der, har jeg få problemer med at han vaser rundt på Granca i morgenkåpe og tøfler. Jeg ville vært mer skeptisk om han skulle vært nyhetsanker.

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dypt uenig i alt du lister opp han har av meninger, likevel mener jeg ikke han skal kanselleres. Hele poenget med ytringsfrihet og demokrati  er jo å forstå og anerkjenne at folk har ulike meninger og verdier enn en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig mye hysteri for tiden. Virker som om dersom man kun er uenig med fyren og kommer med motargumenter på alt det merkelige som kommer ut av hans munn, så betyr det at man kansellere han. Er det ikke lov å være uenig og diskutere lenger før man anklages for å kansellere noen? Latterlig. 

Anonymkode: 0d51a...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Veldig mye hysteri for tiden. Virker som om dersom man kun er uenig med fyren og kommer med motargumenter på alt det merkelige som kommer ut av hans munn, så betyr det at man kansellere han. Er det ikke lov å være uenig og diskutere lenger før man anklages for å kansellere noen? Latterlig. 

Anonymkode: 0d51a...9a6

Da har du misforstått hva kansellere betyr. Kritikk og motargumenter er selvsagt ok. Å drive kampanje for at han ikke skal få være på TV fordi man er uenig i hans meninger er ikke. Det er sistnevnte som er kansellering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Vhanja skrev (5 minutter siden):

Da har du misforstått hva kansellere betyr. Kritikk og motargumenter er selvsagt ok. Å drive kampanje for at han ikke skal få være på TV fordi man er uenig i hans meninger er ikke. Det er sistnevnte som er kansellering.

Jeg tror egentlig ikke det. Jeg vet ikke hvor mange ganger mine uenigheter/motargumenter blir tatt til inntekt for kansellering. Alt føyes under en kam. Jeg er uenig i 90% av det charterfyren kommer med, men det betyr ikke at jeg mener noe skal kanselleres. Han har ytringsfrihet han som andre. Men folk får tåle at man er uenig uten å kalle andre som ytrer sin mening som disipler av en kanselleringskultur/wokekultu og diverse annet. Virker ikke som om det er lov å være uenig lenger. 

Anonymkode: 0d51a...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg tror egentlig ikke det. Jeg vet ikke hvor mange ganger mine uenigheter/motargumenter blir tatt til inntekt for kansellering. Alt føyes under en kam. Jeg er uenig i 90% av det charterfyren kommer med, men det betyr ikke at jeg mener noe skal kanselleres. Han har ytringsfrihet han som andre. Men folk får tåle at man er uenig uten å kalle andre som ytrer sin mening som disipler av en kanselleringskultur/wokekultu og diverse annet. Virker ikke som om det er lov å være uenig lenger. 

Anonymkode: 0d51a...9a6

Jeg har aldri erfart at noen blir beskyldt for å kansellere bare fordi de er uenig med noen. Men ser ikke bort fra at det skjer. Vi som er kritiske til woke blir også kalt mye rart. Det finnes ekstremister og idioter i alle leire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (38 minutter siden):

Jeg har aldri erfart at noen blir beskyldt for å kansellere bare fordi de er uenig med noen. Men ser ikke bort fra at det skjer. Vi som er kritiske til woke blir også kalt mye rart. Det finnes ekstremister og idioter i alle leire.

Tror kanskje mer det er et bilde på tiden vi lever i enn at det handler om at det finnes idioter rundt om (som det absolutt gjør). Er liksom om å gjøre å trekke alt i ekstreme retninger. Nyanser eksister ikke lenger. En veldig polarisert tid. 

Anonymkode: 0d51a...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er imot kansellering, men det stopper meg ikke fra å synes han må være en idiot jeg ikke gidder se på.

Anonymkode: 42ddb...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (4 timer siden):

Jeg har aldri erfart at noen blir beskyldt for å kansellere bare fordi de er uenig med noen. Men ser ikke bort fra at det skjer. Vi som er kritiske til woke blir også kalt mye rart. Det finnes ekstremister og idioter i alle leire.

Hva med woke er du egentlig mot Vhanja? Jeg skjønner meg ikke helt på deg, og det er ikke et must da. Jeg bare lurer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg er imot kansellering, men det stopper meg ikke fra å synes han må være en idiot jeg ikke gidder se på.

Anonymkode: 42ddb...14c

Er du sikker på at han er en idiot?  Han har en klovnete , dum og overfladisk mange ganger. Men så snakker han seriøst om fortiden sin på en måte som faktisk er rørende. Det gjør litt vondt når han forteller om da han drakk mye, og ikke ville synes på balkongen  så naboene skammen naboene så skammen hans. 

Han har en sønn som backer han opp. og han virker absolutt reflekter!

Han fremstår snill, ekstremt jovial og imøtekommende.

Men så den litt mørke siden som det henvises til i Hi. 

Men idioter kan være så..sammensatte? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (3 minutter siden):

Jeg vet hvorfor noen har mot, men det er @Vhanja jeg ikke skjønner, men hun trenger jo ikke svare, så glem det 🙂

Du har ingen problemer med woke-ideologene no-plattforming, som uthenging i sosiale medier, kontakt med arbeidsgiver for å få meningsmotstandere sparket, slik at folk ikke lenger tør si hva de mener? 

Anonymkode: 72e4d...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
Kashmir skrev (7 timer siden):

Er du sikker på at han er en idiot?  Han har en klovnete , dum og overfladisk mange ganger. Men så snakker han seriøst om fortiden sin på en måte som faktisk er rørende. Det gjør litt vondt når han forteller om da han drakk mye, og ikke ville synes på balkongen  så naboene skammen naboene så skammen hans. 

Han har en sønn som backer han opp. og han virker absolutt reflekter!

Han fremstår snill, ekstremt jovial og imøtekommende.

Men så den litt mørke siden som det henvises til i Hi. 

Men idioter kan være så..sammensatte? 

 

Han er en snodig skrue. Har alltid sett på ham som en underlig bajas, så var han med i Farmen Kjendis og viste en annen side av seg selv og jeg begynte å tro at "Jøss! Er det faktisk noe seriøst der inne også? Har han begynt å bli voksen?!" Så kom covid da... Og han viste nok en gang at den tanketomme bajasen fremdeles lever i beste velgående. Jeg for min del skifter kanal om han dukker opp på skjermen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (7 timer siden):

Hva med woke er du egentlig mot Vhanja? Jeg skjønner meg ikke helt på deg, og det er ikke et must da. Jeg bare lurer. 

Jeg misliker cancel culture og jeg misliker trenden med at "politisk korrekt" representasjon er viktigere enn å beholde autentisk kultur og historie (ofte europeisk).

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (2 timer siden):

Jeg misliker cancel culture og jeg misliker trenden med at "politisk korrekt" representasjon er viktigere enn å beholde autentisk kultur og historie (ofte europeisk).

Ok. Ja, jeg har skiftet mening når det gjelder kansellering, for tidligere kunne jeg forsvare det. Der har jeg snudd helt om. 

Jeg hørte på Tore Sagen som snakket om det med å legge fra seg humoren som tidligere kun gikk ut på å støte noen, kun for at andre skulle le av det, og det var humoren liksom. Han skjønte hvorfor noe ikke var greit å si lenger, og jeg er jo også der. Jeg ser jo på det som en bra utvikling, og jeg tror ikke at det er så dumt å være politisk korrekt..på visse områder da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (21 minutter siden):

Ok. Ja, jeg har skiftet mening når det gjelder kansellering, for tidligere kunne jeg forsvare det. Der har jeg snudd helt om. 

Jeg hørte på Tore Sagen som snakket om det med å legge fra seg humoren som tidligere kun gikk ut på å støte noen, kun for at andre skulle le av det, og det var humoren liksom. Han skjønte hvorfor noe ikke var greit å si lenger, og jeg er jo også der. Jeg ser jo på det som en bra utvikling, og jeg tror ikke at det er så dumt å være politisk korrekt..på visse områder da. 

Ja, det er en balansegang. Ikke all bevisstgjøring og utvikling er feil her, men jeg synes mange drar det for langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det har vært endel kontrovers med mannen siste årene, men er det ikke bra at folk har egne meninger og står stå opp mot meningstyranneriet?

 

Jeg er ikke enig i at det er "meningstyranni" å kommentere at mye av det Charter-Svein sier er feil. "You can't have people's opinions on facts"

ISW skrev (23 timer siden):

Jeg tenker at Charterfeber har liten definisjonsmakt i samfunnet. Jeg tipper også han får noen føringer for hva kan kan og ikke kan snakke om.

Så lenge han holder seg der, har jeg få problemer med at han vaser rundt på Granca i morgenkåpe og tøfler. Jeg ville vært mer skeptisk om han skulle vært nyhetsanker.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...