Gå til innhold

Kvinne 160 cm og 85 kg uten aktivitet, hvor mange kcal burde jeg ligge på for å klare å gå ned minst 0,5 kg i uka?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Som kvinne 160 cm og 85 kg uten aktivitet, hvor mange kcal burde jeg ligge på for å klare å gå ned minst 0,5 kg i uka?

Jeg har forsøkt forskjellige kalori kalkulatorer men de sier så mye forskjellig... 

Anonymkode: 8b191...9ee

Fortsetter under...

AnonymBruker

Men da vil jo det vi skriver her også bare være en ting til som er noe forskjellig.

Finn ut dine baseforbrenning og ligg 500 kcal under det. Forsøkt det i par uker, vei deg en gang i uka og se om det funker og om du går ned på en fornuftig måte.

Anonymkode: 3909c...ac1

AnonymBruker
frosken skrev (19 minutter siden):

Hva mener du med "uten aktivitet"? Er du innendørs helse dagen? Sitter stille? Eller hva?

Ja, jeg er ufør så stort sett ligger jeg bare og ser på serier eller filmer eller leser en bok. Jeg gjør så klart litt husarbeid også da når jeg er hjemme og handler på butikken osv. Jeg jobber også 2 dager i uken 4 timer per gang, men den aktiviteten jeg er i er jo såpass lite at man kan vel regne det som at jeg ikke er i aktivitet? 

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men da vil jo det vi skriver her også bare være en ting til som er noe forskjellig.

Finn ut dine baseforbrenning og ligg 500 kcal under det. Forsøkt det i par uker, vei deg en gang i uka og se om det funker og om du går ned på en fornuftig måte.

Hva er baseforbrenning og hvordan finner man ut hva den er? 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva er baseforbrenning og hvordan finner man ut hva den er? 

Sjekk f.eks her: https://nhi.no/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/diverse/beregning-av-kaloribehov

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg fikk Energibehovet ved hvile: 1541 kcal og Daglig energibehov: 1850 kcal. Betyr det at jeg skal trekke fra 500 kcal fra 1541 kcal for å gå ned i vekt? Det vil jo si at jeg må spise 1041 kcal per dag for å gå ned i vekt? Er ikke det veldig lite på tross av at jeg sitter eller ligger hele dagen?

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg fikk Energibehovet ved hvile: 1541 kcal og Daglig energibehov: 1850 kcal. Betyr det at jeg skal trekke fra 500 kcal fra 1541 kcal for å gå ned i vekt? Det vil jo si at jeg må spise 1041 kcal per dag for å gå ned i vekt? Er ikke det veldig lite på tross av at jeg sitter eller ligger hele dagen?

letter du ikke på ræva kan du heller ikke spise mer.

Anonymkode: 595c8...df1

frosken
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg ville ha satset på et sted mellom 1500-1800 kcal pr døgn. 

frosken
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Energibehovet ved hvile forutsetter null aktivitet. Det kommer alltid noe i tillegg, og du kan i allefall gange 1541 med 1,3-1,4 for å finne ditt energiforbruk pr døgn, - dvs. 2003 til 2157 kcal pr døgn. Det er dette tallet du skal trekke 500 kcal fra. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei, du trekker det fra 1850.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...