Gå til innhold

Klarer du å lage deg selv en god sommer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, jeg har lagt litt planer som jeg skal gjøre helt alene faktisk. Selv om jeg er godt voksen har jeg alltid brukt å være sammen med moren og faren min når jeg har sommerferie siden jeg ikke har noen venner eller kjæreste og ikke liker så godt å reise vekk alene. Men nå reiser både min mor og far på ferie før jeg begynner på ferien min så blir 2-3 uker ferie alene før jeg får siste uka sammen med min far. Sånn ellers så er jeg på ett ganske greit sted psykisk heldigvis og det hjelper jo på. Det jeg har planer om å gjøre er er gratis eller veldig billig siden jeg har brukt det aller meste av pengene mine på kjøp og oppussing av min første bolig så... men jeg har troen på at jeg kan få en veldig fin sommer likevel ☺️

Anonymkode: d391a...293

Annonse

FjellOgDalar

Sommerferien er kanskje den tida på året jeg synes er mest utfordrende psykisk fordi jeg lett kjeder meg når det er lite å gjøre. Fullført et studie, og kan nesten ikke vente på å sette i gang med noe nytt jeg har kommet inn på. Man merker at andre er bortreist, eller bare ikke dukker opp der jeg pleier å tilbringe dagene. Da blir det en sånn "dvalestemning" som ikke akkurat fremmer produktivitet. Det er liksom bare åpent, mens alt av prosjekter og fast program er på pause - så det er lite å engasjere seg i. Men selvsagt prøver jeg å la være og grave meg ned i den frustrasjonen. Jeg har jo folk jeg er sammen med nå og da, også er jo det lavterskeltilbudet jeg bruker tross alt åpent hver dag. Det er nye bedre enn ingen ting. Så må jeg prøve som best jeg kan å underholde meg selv. Sommeren som årstid er jeg veldig glad i.  

Den forsvunne diamanten

Jeg har hatt sommere der jeg har rett før ferien fått panikk og hylgrinet til psykologen min over telefon. Men fått en ok sommer. Vanligvis så er jeg friskest om sommeren så det er jo deilig. Men i år har jeg en fantastisk sommerferie! Har dratt til Japan sammen med familien. Jeg ble jo født og oppvokst her til jeg var 9 år så det er flott å være tilbake! Jeg har også tenkt å prøve å ta en solo reise til byen jeg ble født i. Den ligger i Tokyo fylke. Da har jeg litt lyst til å overnatte alene på hotell. Det har jeg aldri gjort før alene og jeg er 22😅 Da tenker jeg det er på tide å prøve å fly litt ut av det trygge redet!

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (12 minutter siden):

Jeg har hatt sommere der jeg har rett før ferien fått panikk og hylgrinet til psykologen min over telefon. Men fått en ok sommer. Vanligvis så er jeg friskest om sommeren så det er jo deilig. Men i år har jeg en fantastisk sommerferie! Har dratt til Japan sammen med familien. Jeg ble jo født og oppvokst her til jeg var 9 år så det er flott å være tilbake! Jeg har også tenkt å prøve å ta en solo reise til byen jeg ble født i. Den ligger i Tokyo fylke. Da har jeg litt lyst til å overnatte alene på hotell. Det har jeg aldri gjort før alene og jeg er 22😅 Da tenker jeg det er på tide å prøve å fly litt ut av det trygge redet!

Så spennende! Lykke til!

Anonymkode: f35c8...833

Eneste litt spesielle med denne sommeren er at balkongen må ryddes for alt for det ska starte rehabilitering i borettslaget her fra august. Da kan jeg ikke bruke balkongen på 2 - 3 måneder. Får innglasset balkong jeg kan bruke i all slags vær og blir litt større. Liker veldig godt å sitte ute på den så nyter tida ute på den til det blir sperret før prosjektet. Ellers blir sommeren som resten av året. 

Endret av aa-k-j

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (5 minutter siden):

Nja. Litt vanskelig, men jeg prøver i alle fall. Blir skrevet ut om 1-3 uker tror jeg. Så da må jeg jobbe hardt med meg selv. 

Hjelper det deg mye å være innlagt? Er det samtalene som gir den beste hjelpen?

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hjelper det deg mye å være innlagt? Er det samtalene som gir den beste hjelpen?

Bruker å bli bedre av innleggelse ja. Vet ikke hvorfor. 

Det er ikke samtaler alene, men hele rammen rundt det. 

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Bruker å bli bedre av innleggelse ja. Vet ikke hvorfor. 

Det er ikke samtaler alene, men hele rammen rundt det. 

Godt at det er noe som virker. Jeg trives ikke på sengepost. For meg kjennes det som oppbevaring. Får best hjelp på poliklinikken.

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Godt at det er noe som virker. Jeg trives ikke på sengepost. For meg kjennes det som oppbevaring. Får best hjelp på poliklinikken.

Akkurat nå når diagnose er satt og jeg er oppe i planlagt dose medisin så føler jeg også det er oppbevaring. Har vært her i tre måneder så jeg er jo lei. Gruer meg samtidig til å bli alene igjen. 

AnonymBruker
Glitter skrev (11 minutter siden):

Akkurat nå når diagnose er satt og jeg er oppe i planlagt dose medisin så føler jeg også det er oppbevaring. Har vært her i tre måneder så jeg er jo lei. Gruer meg samtidig til å bli alene igjen. 

Jeg skjønner. Har du god støtte i foreldrene dine?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...