Gå til innhold

Jeg gå gå topptur og jeg vil ha med meg en med topp høydeskrekk!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg planlegger en tur som vil for det det gjelder innebære høyder, noen etapper har 45 graders vinkling rett ned. Men man går med klatreutstyr så man er jo sikker. Problemet mitt er at den jeg har med meg har vanvittig høydeskrekk men jeg vil kurere hen med denne turen. Så hvordan skal jeg gå frem her? Skal jeg bare overraske hen med blåttur sånn at hen ikke kan ombestemme seg? 

Anonymkode: 54d64...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du bare overrasker, så kan en av to skje:

1. Vedkommende finner ut at høyder ikke var så skummelt og kommer over det.

2. Vedkommende blir bare enda mer redd for høyder enn tidligere

Jeg personlig hadde aldri gjort noe slikt mot noen med høydeskrekk, pga sjansen for nr 2. Da er det bedre å gå frem mye mer gradvis slik at de kan komme over høydeskrekken steg for steg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (2 minutter siden):

Hvis du bare overrasker, så kan en av to skje:

1. Vedkommende finner ut at høyder ikke var så skummelt og kommer over det.

2. Vedkommende blir bare enda mer redd for høyder enn tidligere

Jeg personlig hadde aldri gjort noe slikt mot noen med høydeskrekk, pga sjansen for nr 2. Da er det bedre å gå frem mye mer gradvis slik at de kan komme over høydeskrekken steg for steg.

Jeg vil på denne topp turen så dette må riktig vei. Men jeg kan late som vi bare skal gå vanlig fjelltur, det kan jeg. Så finner jeg frem klatreutstyret når stigningen begynner for det som er så gøy er at turen avsluttes med zipline som er 125 meter lang og når vi er kommet så langt opp er det jo dumt å snu. Da er det mye bedre å ta ziplinenen ned. 

Anonymkode: 54d64...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vil på denne topp turen så dette må riktig vei. Men jeg kan late som vi bare skal gå vanlig fjelltur, det kan jeg. Så finner jeg frem klatreutstyret når stigningen begynner for det som er så gøy er at turen avsluttes med zipline som er 125 meter lang og når vi er kommet så langt opp er det jo dumt å snu. Da er det mye bedre å ta ziplinenen ned. 

Anonymkode: 54d64...a0b

Hvorfor spør du på forum hvis du allerede har bestemt deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vil på denne topp turen så dette må riktig vei. Men jeg kan late som vi bare skal gå vanlig fjelltur, det kan jeg. Så finner jeg frem klatreutstyret når stigningen begynner for det som er så gøy er at turen avsluttes med zipline som er 125 meter lang og når vi er kommet så langt opp er det jo dumt å snu. Da er det mye bedre å ta ziplinenen ned. 

Anonymkode: 54d64...a0b

Blir du aldri lei av å tulle?

Anonymkode: f299a...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner mange som stadig går på toppturer, noen med og noen uten høydeskrekk. Kommentaren fra de med høydeskrekk som har gått litt for bratte steder er som regel at det var for krevende, og ikke noe morro. Dette selv om de var forberedt på at de ville slite. 

Anonymkode: 08848...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Blir du aldri lei av å tulle?

Anonymkode: f299a...bb8

Dette er ikke tull. Jeg forventet ikke svar da jeg skriver slik jeg tenker. Og akkurat dette var som en dagbok over noe jeg ønsker å gi til noen andre som en overraskelse. 

Anonymkode: 54d64...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kjenner mange som stadig går på toppturer, noen med og noen uten høydeskrekk. Kommentaren fra de med høydeskrekk som har gått litt for bratte steder er som regel at det var for krevende, og ikke noe morro. Dette selv om de var forberedt på at de ville slite. 

Anonymkode: 08848...313

Ok. Men hvordan kan jeg få hen med da? Det er en engangs opplevelse og utrolig flott natur. 

Anonymkode: 54d64...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (3 minutter siden):

Hvorfor spør du på forum hvis du allerede har bestemt deg?

Jeg har ikke bestemt meg enda. 

Anonymkode: 54d64...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke bestemt meg enda. 

Anonymkode: 54d64...a0b

Hva er dine tanker om at du er en av dem som ødelegger forumet med trolletråder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok. Men hvordan kan jeg få hen med da? Det er en engangs opplevelse og utrolig flott natur. 

Anonymkode: 54d64...a0b

Hvis du ikke tuller, må du i hvert fall si det først, så personen selv kan avgjøre om det er aktuelt. 

Anonymkode: 08848...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (3 minutter siden):

Hva er dine tanker om at du er en av dem som ødelegger forumet med trolletråder? 

DETTE ER IKKE TULL!!🖕

Anonymkode: 54d64...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du ikke tuller, må du i hvert fall si det først, så personen selv kan avgjøre om det er aktuelt. 

Anonymkode: 08848...313

Ok, men jeg tror hen ombestemmer seg da. Jeg ville gjøre noe ingen andre hadde gjort for hen, da det er en god venn. 

Anonymkode: 54d64...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok, men jeg tror hen ombestemmer seg da. Jeg ville gjøre noe ingen andre hadde gjort for hen, da det er en god venn. 

Anonymkode: 54d64...a0b

Slutt å ødelegg forumet. Har du virkelig ingenting bedre enn dette å bruke fritiden din på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Slutt å ødelegg forumet. Har du virkelig ingenting bedre enn dette å bruke fritiden din på?

Dette var det jeg lurte på i øyeblikket. Sånn gå ut av tråden. Vil ikke snakke med deg i dag!!!

Anonymkode: 54d64...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

DETTE ER IKKE TULL!!🖕

Anonymkode: 54d64...a0b

Det må jo være tull. Ingen lurer vennen sin med på en høydetur ved å late som om det er en vanlig tur. Man snakker om det først og blir enige eller uenige. 

Anonymkode: f299a...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette var det jeg lurte på i øyeblikket. Sånn gå ut av tråden. Vil ikke snakke med deg i dag!!!

Anonymkode: 54d64...a0b

Der avslørte du deg som forumtrollet. 

Helt oppriktig synes jeg det er trist at du ikke har noe bedre å fordrive tiden din med en dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan godt ta zipline selv om man har høydeskrekk.  Jeg liker ikke høyder overhode, men har kjøpt zipline flere ganger og også hoppet i fallskjerm.

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg vil på denne topp turen så dette må riktig vei. Men jeg kan late som vi bare skal gå vanlig fjelltur, det kan jeg. Så finner jeg frem klatreutstyret når stigningen begynner for det som er så gøy er at turen avsluttes med zipline som er 125 meter lang og når vi er kommet så langt opp er det jo dumt å snu. Da er det mye bedre å ta ziplinenen ned. 

Anonymkode: 54d64...a0b

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (2 minutter siden):

Der avslørte du deg som forumtrollet. 

Helt oppriktig synes jeg det er trist at du ikke har noe bedre å fordrive tiden din med en dette. 

Hva snakker du om? Du er ikke et forum politi er du? Slutt å lag kvalme i denne tråden!! 

Anonymkode: 54d64...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Dorthe skrev (2 minutter siden):

Man kan godt ta zipline selv om man har høydeskrekk.  Jeg liker ikke høyder overhode, men har kjøpt zipline flere ganger og også hoppet i fallskjerm.

 

Var ikke det tipp topp? Jeg elsker det jeg og men jeg har ikke kjørt fallskjerm før.

det skal jeg en annen gang. 

Anonymkode: 54d64...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...