Gå til innhold

Trening uke 28


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Jeg er lykkelig! Ikke lykkelig for å ha hatt mange treningsøkter denne uke, men fordi jeg denne uka virkelig har sett og erfart at den treningen jeg har gjort i vinter og i vår har gjort meg sterkere!

Vi har jobbet med ved 3 ganger denne uka, og for hver bevegelse merker jeg hvilke muskler jeg bruker og hvordan jeg har trent disse på treningssenteret. Jeg har vært sliten (særlig etter den første dagen), men ikke lemster/støl, og ikke vondt i ryggen pga feilløfting 😊

Løfting, dytting og trekking på kubber og stokker: markløft, benkpress, skulderøvelser etc

Legge store kubber tilbake i vedmaskinen: bicepsøvelser, skulderøvelser

Bøying ned og opp, under og over stokker, traktorer og maskiner: Yoga + generell styrketrening.

Henting og løfting av mindre stokker: Biceps og tricepstrening etc

Uka ble altså slik:

Tirsdag: vedjobbing hele dagen

Torsdag: vedjobbing hele dagen

Fredag: vedjobbing 5-6 timer

Lørdag: på fjellet; gikk i ulendt terreng i 1 + 2 timer (bein, rompe, lår, føtter, legger, kjernemuskulatur)

Søndag: 30 min mageøvelser inne!

Så jeg er kjempefornøyd,  selv om ikke joggeskoene har vært i bruk 😁😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

emilie321
påskelilje skrev (10 minutter siden):

Jeg er lykkelig! Ikke lykkelig for å ha hatt mange treningsøkter denne uke, men fordi jeg denne uka virkelig har sett og erfart at den treningen jeg har gjort i vinter og i vår har gjort meg sterkere!

Vi har jobbet med ved 3 ganger denne uka, og for hver bevegelse merker jeg hvilke muskler jeg bruker og hvordan jeg har trent disse på treningssenteret. Jeg har vært sliten (særlig etter den første dagen), men ikke lemster/støl, og ikke vondt i ryggen pga feilløfting 😊

Løfting, dytting og trekking på kubber og stokker: markløft, benkpress, skulderøvelser etc

Legge store kubber tilbake i vedmaskinen: bicepsøvelser, skulderøvelser

Bøying ned og opp, under og over stokker, traktorer og maskiner: Yoga + generell styrketrening.

Henting og løfting av mindre stokker: Biceps og tricepstrening etc

Uka ble altså slik:

Tirsdag: vedjobbing hele dagen

Torsdag: vedjobbing hele dagen

Fredag: vedjobbing 5-6 timer

Lørdag: på fjellet; gikk i ulendt terreng i 1 + 2 timer (bein, rompe, lår, føtter, legger, kjernemuskulatur)

Søndag: 30 min mageøvelser inne!

Så jeg er kjempefornøyd,  selv om ikke joggeskoene har vært i bruk 😁😁😁

Dette er jo veldig bra da! 😇 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
emilie321 skrev (2 minutter siden):

Dette er jo veldig bra da! 😇 

Jaaa! Veldig gøy å kjenne at kroppen funker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321

Er ikke helt fornøyd, men har stått i mye som har gjort meg ekstra sliten både fysisk og psykisk den siste tiden.  Har derfor ikke fått gjort alle øvelsene jeg skulle ha gjort hjemme. Samtidig så har manuellterapeuten sagt at hvis jeg var veldig sliten, så skal jeg ikke presse meg. Så har egentlig gjort som jeg har fått beskjed om.

Mandag: syklet 7min (2,63km) + nedtrekk + 20min øvelser hjemme 

Tirsdag: syklet 7min (2,60km) + nedtrekk 

Lørdag: syklet 7min (2,60km) + nedtrekk 

Neste uke er målet mitt å sette grenser så jeg greier å gjøre hele hjemmeleksa og uten å bli veldig sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
påskelilje skrev (7 minutter siden):

Jaaa! Veldig gøy å kjenne at kroppen funker!

Ja, det er en veldig god følelse å kjenne på. Det inspirerer også til å fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
emilie321 skrev (30 minutter siden):

Er ikke helt fornøyd, men har stått i mye som har gjort meg ekstra sliten både fysisk og psykisk den siste tiden.  Har derfor ikke fått gjort alle øvelsene jeg skulle ha gjort hjemme. Samtidig så har manuellterapeuten sagt at hvis jeg var veldig sliten, så skal jeg ikke presse meg. Så har egentlig gjort som jeg har fått beskjed om.

Mandag: syklet 7min (2,63km) + nedtrekk + 20min øvelser hjemme 

Tirsdag: syklet 7min (2,60km) + nedtrekk 

Lørdag: syklet 7min (2,60km) + nedtrekk 

Neste uke er målet mitt å sette grenser så jeg greier å gjøre hele hjemmeleksa og uten å bli veldig sliten.

Men du er jo skikkelig godt igang nå! Og du må lytte til kroppen! Bra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Jeg er også lykkelig for at jeg har klart å gå fjelltur hver dag minus en dag. Jeg stoler ikke på isjasbeinet til å ta toppturer i år, da jeg har fått en svikt i beinet og det føles som jeg ikke har helt kontroll på det. 

Men det føles helt nydelig å gå i kupert fjellterreng. Jeg kjenner ikke smerter når jeg går i slikt terreng. Det jeg ikke tåler er å sitte. Sitter jeg for lenge, begynner jeg å halte etterpå. 

Men men, det går litt fremover her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Nicklusheletida skrev (5 minutter siden):

Jeg er også lykkelig for at jeg har klart å gå fjelltur hver dag minus en dag. Jeg stoler ikke på isjasbeinet til å ta toppturer i år, da jeg har fått en svikt i beinet og det føles som jeg ikke har helt kontroll på det. 

Men det føles helt nydelig å gå i kupert fjellterreng. Jeg kjenner ikke smerter når jeg går i slikt terreng. Det jeg ikke tåler er å sitte. Sitter jeg for lenge, begynner jeg å halte etterpå. 

Men men, det går litt fremover her. 

Tenkte på deg i går da vi gikk kveldstur I fjellet. Veldig godt for kroppen å gå på sti, myr, opp og ned. Så godt å høre at du har klart å gå såpass mye!

Vi fikk besøk i går, så det ble ikke noen topptur på oss. Men veldig fint å kunne vise vennene våre vårt fjellparadis 💚

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i en god flyt for tiden mtp treningen. 

mandag: styrketrening 2t 45m 

tirsdag: intervalltrening på mølla + styrketrening 1t 15m

onsdag: styrketrening 2t 30m

torsdag: styrketrening 2t + 30m på mølla

fredag: Skulle trene på kvelden, men ble med på kino med en venninne i stedet. 

lørdag: Dagstur i marka med en venninne og 2 barn. Vi gikk ikke så langt pga barna, men  var likevel i aktivitet hele dagen med kanotur, bading, mm. 

søndag: styrketrening 2t 

Er veldig fornøyd!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Martine skrev (3 timer siden):

Jeg er i en god flyt for tiden mtp treningen. 

mandag: styrketrening 2t 45m 

tirsdag: intervalltrening på mølla + styrketrening 1t 15m

onsdag: styrketrening 2t 30m

torsdag: styrketrening 2t + 30m på mølla

fredag: Skulle trene på kvelden, men ble med på kino med en venninne i stedet. 

lørdag: Dagstur i marka med en venninne og 2 barn. Vi gikk ikke så langt pga barna, men  var likevel i aktivitet hele dagen med kanotur, bading, mm. 

søndag: styrketrening 2t 

Er veldig fornøyd!! 

Så lange styrkeøkter du har! Hva gjør du når du trener styrke i 2,5 time? 

Anonymkode: 8e1b5...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så lange styrkeøkter du har! Hva gjør du når du trener styrke i 2,5 time? 

Anonymkode: 8e1b5...d9d

Jeg bruker lang tid fordi noen av baseøvelsene som feks knebøy tar  tid med mange oppvarmingssett først. I tillegg tar jeg litt lengre pauser mellom de tyngste settene. 

Endret av Martine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Martine skrev (3 minutter siden):

Jeg bruker lang tid fordi noen av baseøvelsene som feks knebøy tar  tid med mange oppvarmingssett først. I tillegg tar jeg litt lengre pauser mellom de tyngste settene. 

Du er kjempeflink 🥇

Anonymkode: 8e1b5...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du er kjempeflink 🥇

Anonymkode: 8e1b5...d9d

Takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...