Gå til innhold

Hvor mye gir du i bryllupsgaver / konf?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Det høres alt for mye ut om du ikke er i nær familie, synes jeg.

Hva er normalt da? Det er jo engang i livet. Jeg følte jeg gav så lite.. selv fikk jeg 50.000 en gang da jeg stod der. 

Anonymkode: 421aa...2fe

Lillemus
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hva er normalt da? Det er jo engang i livet. Jeg følte jeg gav så lite.. selv fikk jeg 50.000 en gang da jeg stod der. 

50.000,- i gave fra noen som ikke er i nær familie? Sorry, men det tror jeg ikke noe på.

Tja, vi er bedt i bryllup til høsten og da er det snakk om 2500 pr par.  Og jeg synes det er mye. Men her er det snakk om et voksent par som har det de trenger. Da vi giftet oss for noen år siden, vet jeg folk ga 500 pr pers, men vi ga alt til Kirkens Bymisjon og det hadde vi sagt ifra på forhånd. Jeg vet ikke engang om om alle ga noe.

Jeg mener alle skal gi etter lommeboka.  Man blir jo bedt for å feire brudeparet. Noen ganger føler jeg at man skal kjøpe en billett for å delta.

Annonse

Lillemus
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

50.000 totalt jo. Det er jo lite det da. Men jeg vet ikke normalen nå i tiden. 

Totalt ja, det er noe helt annet enn en ekelt-gave. Og nei, det er ikke lite å få 50.000,- totalt i konfirmasjonsgave.

emilie321

Jeg var i bryllup i Spania for 2 år siden. Brudeparet sa til alle at de ikke ville ha noe gave da det at vi kom, var gave nok. Dette var en i nær familie og som jeg har god kontakt med, så jeg ga 2000,- 

Skal i både konfirmasjon og barnedåp i høst og da hadde jeg tenkt å gi 1000,- til hver, men vurderer å gi 1500,- til konfirmanten. Dette er også nær familie som jeg har god kontakt med.

En må jo gi etter sin egen lommebok og ikke hva andre mener er riktig beløp. 

AnonymBruker
emilie321 skrev (15 minutter siden):

Jeg var i bryllup i Spania for 2 år siden. Brudeparet sa til alle at de ikke ville ha noe gave da det at vi kom, var gave nok. Dette var en i nær familie og som jeg har god kontakt med, så jeg ga 2000,- 

Skal i både konfirmasjon og barnedåp i høst og da hadde jeg tenkt å gi 1000,- til hver, men vurderer å gi 1500,- til konfirmanten. Dette er også nær familie som jeg har god kontakt med.

En må jo gi etter sin egen lommebok og ikke hva andre mener er riktig beløp. 

Hva gir du til venner vs bekjente da? 

emilie321
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva gir du til venner vs bekjente da? 

Den problemstillingen har jeg ikke hatt på mange år, men 3000 er iallefall altfor mye.  Spørs jo også om jeg er bedt eller bare gir fordi de er venner. I et bryllup hadde jeg nok gitt 1000-1500 og noe mindre i en konfirmasjon hvis jeg var bedt.

Annonse

AnonymBruker
emilie321 skrev (6 minutter siden):

Den problemstillingen har jeg ikke hatt på mange år, men 3000 er iallefall altfor mye.  Spørs jo også om jeg er bedt eller bare gir fordi de er venner. I et bryllup hadde jeg nok gitt 1000-1500 og noe mindre i en konfirmasjon hvis jeg var bedt.

Hadde du gitt noe hvis du ikke var bedt? 

Lillemus
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke hevder noe. Hvor får du det fra? 

Jo, hvis det er normalen i din omgangskrets å få 100.000,- i konfirmasjonsgaver til sammen så vanker du i helt andre økonomiske kretser enn meg.

AnonymBruker
Lillemus skrev (7 minutter siden):

Jo, hvis det er normalen i din omgangskrets å få 100.000,- i konfirmasjonsgaver til sammen så vanker du i helt andre økonomiske kretser enn meg.

Jeg trodde det var vanlig for alle. Det er jo er engangs i livet tilfelle. Det er når du blir født, når du blir konfirmert og når du gift. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...