Gå til innhold

Fører kvinnelige livvakter til farlige situasjoner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Her er et bilde fra attentat mot Trump. De mannlige livvaktene kaster seg over Trump for å beskytte han, kvinnen til venstre ser ganske redd ut.

18574247_tmpcam4950284702639227050_jpegf

Så har det også dukket opp videoer av samme dama som ikke engang klarer å putte pistolen i hylsteret. Det direkte pinlig at Secret Service har folk som er så inkompentene.

Kjør debatt!

Anonymkode: 443ba...1b3

Fortsetter under...

Nå har de blitt kritisert for flere ting som å ikke sikre tak, la Trump heve knyttneven og ja, det er vel mer. Her tenker jeg at det er en mann ( eller flere ) som har problemer med at kvinner har denne type jobb da det nok er en ganske tøff jobb og har prestisje.  

AnonymBruker
Kashmir skrev (31 minutter siden):

Nå har de blitt kritisert for flere ting som å ikke sikre tak, la Trump heve knyttneven og ja, det er vel mer. Her tenker jeg at det er en mann ( eller flere ) som har problemer med at kvinner har denne type jobb da det nok er en ganske tøff jobb og har prestisje.  

Det er fordi kvotering er galt.

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jaja, du får jo mene hva du vil. Syns uansett de har en sykt tøff jobb, og det gjelder begge kjønn. Det skal litt til for å forsvare andre med sitt eget liv. Da snakker vi mental styrke.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjør debatt!

Det verste er, de visste om attentatplaner fra Iran, bare noen uker før fikk de varsel om planlagt attentat mot Trump, også leder det til sikkerhet på dette nivået... 

Ikke sett intervjuet so vet ikke om det er ekte eller deepfake :P , men høres så dumt ut at det er sikkert ekte:  

Taket til skytteren har skrått tak, så er farlig å sikre det, så .....  La oss ikke plassere noen på vanntårnet eller på noen andre tak høyere opp, nei dropp det gjem dere inni huset istedenfor.

Om dette er nivået på toppen i secret service, så lever Trump farlig fremover mot valget....  Vet ikke om det er vaginaen eller hva som er problemet her, men dette gir ingen mening.

Anonymkode: b354e...68c

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det verste er, de visste om attentatplaner fra Iran, bare noen uker før fikk de varsel om planlagt attentat mot Trump, også leder det til sikkerhet på dette nivået... 

Ikke sett intervjuet so vet ikke om det er ekte eller deepfake :P , men høres så dumt ut at det er sikkert ekte:  

Taket til skytteren har skrått tak, så er farlig å sikre det, så .....  La oss ikke plassere noen på vanntårnet eller på noen andre tak høyere opp, nei dropp det gjem dere inni huset istedenfor.

Om dette er nivået på toppen i secret service, så lever Trump farlig fremover mot valget....  Vet ikke om det er vaginaen eller hva som er problemet her, men dette gir ingen mening.

Er det 5 eller 10 grader helling på det taket? Utrolig å si noe slikt. Hun har fått sparken innen august. Garantert.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hun har fått sparken innen august. Garantert.

Sjefen hennes er Biden. Biden sparker ikke folk, som Trump sa i debatten mot Biden 😕 

Er som med Kamala, han kan ikke "sparke" henne som etterfølger, (eller VP) om han trekker seg, sikkert derfor han blir værende, han er fanget. Udugelige folk blir værende, fordi det er slemt å sparke folk.

Venstresiden/woke folk har vanskelig for å ta  "tunge" valg. Ja sikkerhetsvakter har sikkert 0.00001% sannsynlighet for å skade seg på 5 graders helling tak, så da føles det nok tryggere for kvinner å unngå den 0.00001%en. Men selv om det sikkert føles bra for personer med vagina, (vi ser det i Norge med flyktninger etc, kvinner elsker å "redde" alle, men de ser ikke at "redder" du alle, er det noen andre som må betale prisen....,) så er det ikke det riktige valget, som alle med penis selvsagt forstår, og forhåpentligvis en del av personer med vagina også.

Skjerpings kvinnfolk.

Jeg tror ikke det er helt heldig at det er tilnærmet lik kjønnsfordeling i politiet i Norge. Kvinner er fysisk underlegen og i fysisk krevende situasjoner slik som en 195 høy bola og rusa mann full av aggresjon mot politiet så vil patruljens sikkerhet som i mange tilfeller består av en mann og en kvinne, være svekket på grunn av at den ene betjenten er en kvinne. Det er ikke til å stikke under en stol. Er det bare de to på stedet, så vil de ikke komme unna å måtte bruke pepperspray, batong og stungun. De vil ikke klare å få kontroll på personen uten bruk av vold. Vil også anta at kvinner raskere føler seg truet enn mannlig kollega og raskere vil ty til virkemidler framfor å forsøke å nedeskalere situasjonen ved hjelp av samtale. 

Lurer på om det finnes noen prosentandel statistikk over hvor stor grad kvinner tyr til fysiske virkemidler for å ta kontroll på en person. Av 100 situasjoner hvor de har med en potensielt truende situasjon å gjøre, hvor mange % har kvinner og menn brukt virkemidler for å ta kontroll på personen. Jeg tror kvinner tar i bruk midler som pepperspray, batong, stungun oftere enn menn. For de er fysisk underlegen og vil naturligvis raskere føle seg truet. I tillegg vil de i mindre grad kunne beskytte sin partner hvis personen går løs på han. 

Jeg har en grei tone med politiet. De var regelmessig involvert med meg i noen år. Kvinnene er flinke folk de også, men de kommer jo ikke unna at de er fysisk underlegen. Men det er nesten alltid én kvinne og én mann i en patrulje. En sjelden gang har det vært to kvinner, men jeg er ikke voldelig mot de så sikkert derfor det noen ganger har kommet to kvinner. 

Den kvinnen fra secret service som ble redd og gjemte seg har kanskje ikke dette automatiske beskytterinstinktet som mennene hadde der de kastet seg over Trump. Menn er jo fra evolusjonen innstilt på å beskytte når noe truende skjer. Jeg tror ikke kvinner generelt sett har samme automatiske respons med mindre det er barna som er under en trussel. 

Uansett alle kan jo reagere med freeze-respons under en livstruende situasjon. Men jeg lurer på om menn som har en litt mer impulsiv evne i større grad på automatikk kaster seg foran kulen. De reagerer litt mer på instinkt kanskje. Mens en kvinnes instinkt kanskje handler mer om flukt eller å få sine barn i sikkerhet imens faren springer rett mot sabeltanntigeren for å sloss og potensielt ofre seg selv. 

Man må nesten ha evnen til å handle på kald og rask impuls skal man ha som jobb å beskytte noen. Uten å la seg stoppe av egen frykt for sitt liv. At ikke denne agenten klarte det er ikke kritikkverdig. Det er en av tre normale responser på en livsfarlig situasjon. Men freeze-respons er liksom ikke helt forenelig med en slik jobb. Håper ikke hun blir hengt ut og filleristet for at hun ikke greide å reagere "riktig". 

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ett stillbilde av en kvinne som bøyer seg ned bak Trump holder ikke til å påstå at ingen kvinner bør være livvakter. På videoene ser jeg at kvinnene dekker Trump med kroppen sin.

Hun kløner komisk mye med å sette pistolen tilbake i hylsteret når alt var over, men ville noen tatt det som bevis på at ingen menn burde være livvakter hvis det var omvendt?

MEN: Jeg stiller spørsmål ved at det skal være ulike krav til menn og kvinner. Hvis det ikke er viktig å være høy eller fysisk sterk så bør det gjelde menn også. Jeg tror ikke på at alle kvinner er bedre enn alle menn til å prate. Jeg forstår at det kan være et mål i seg selv med kvinner i politiet, men nå utgjør kvinner flertallet av studentene.

Endret av Grendel
AnonymBruker
Grendel skrev (På 18.7.2024 den 8.19):

Ett stillbilde av en kvinne som bøyer seg ned bak Trump holder ikke til å påstå at ingen kvinner bør være livvakter. På videoene ser jeg at kvinnene dekker Trump med kroppen sin.

Vanskelig å dekke til en mann på 1,90 når man selv er 1,60. Det sier seg selv. Hun rekker han knapt opp til armhulen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...