Gå til innhold

Hva er din mening om å google behandler som pasient? Er det galt eller greit?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er din mening om å google behandler? Er det galt eller greit?

Jeg googlet nettopp min behandler og det var jo ikke stort å finne annet enn ett nylig boligsalg og noe regnskaps(?) informasjon... Men likevel, jeg lurer litt på hva folk flest mener om dette? Er det helt greit av en pasient å google sin behandler eller er det galt? Hva er din mening?

Anonymkode: bd699...7cd

Fortsetter under...

AnonymBruker
Everybody skrev (Akkurat nå):

Ja når man er behandler så må man bare regne med at man blir googlet av pasienter. Det er helt normalt å google en person man skal skape kjennskap til og som skal være ens behandler.

Sant. Jeg regner med de fleste behandlere nok er ganske så påpasselig med hvilken informasjon om dem som ligger åpent ute på nettet/google. Så det skal nok mye til for en vanlig pasient å klare å finne noe der som behandler ikke skal være kjent for andre.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg googler behandlerne mine, og etterpå er jeg livredd for at de skal finne det ut 🙈

Anonymkode: f3c54...461

Hvordan tenker du at de skal finne det ut egentlig?

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg Googlet en behandler og fant ut at mange hadde klaget på denne og at den hadde begått grov tjenestefeil og misbrukt en pasient. 

Anonymkode: 87fbd...9d2

Hvordan fant du ut at det var din behandler? Navn står jo som oftest ikke nevnt i slike saker?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan fant du ut at det var din behandler? Navn står jo som oftest ikke nevnt i slike saker?

Fordi private folk kan skrive og henge ut personer om de vil det. (selvom det ikke egentlig er lov) 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Fordi private folk kan skrive og henge ut personer om de vil det. (selvom det ikke egentlig er lov) 

Åja, da forstår jeg. Men trodde ikke det var mulig for en behandler å fortsette å jobbe dersom de har begått så grove lovbrudd?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ville vært livredd for at den skulle funnet det ut. Dog googlet jeg privat behandler jeg skulle gå I terapi hos. Har aldri gjort det med offentlig behandler.

Anonymkode: 21b9f...632

Men det er jo vanskelig for de å finne ut at du har googlet dem? Da må du jo nesten røpe deg selv ved at de får vite at du vet noe de selv ikke har delt med deg? Og slik informasjon finner man jo stort sett ikke på google akkurat?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Åja, da forstår jeg. Men trodde ikke det var mulig for en behandler å fortsette å jobbe dersom de har begått så grove lovbrudd?

Tror du virkelig at en person med en psykisk lidelse blir trodd ovenfor en høyt utdannet psykiater/psykolog? 

Annonse

AnonymBruker

Selvsagt googler man behandleren sin! Hvis jeg skal åpne meg for en psykolog, må jeg kunne stole på vedkommende. Da liker jeg å gjøre meg opp et inntrykk av personlighet osv først. 

Anonymkode: ddd50...d38

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Men det er jo vanskelig for de å finne ut at du har googlet dem? Da må du jo nesten røpe deg selv ved at de får vite at du vet noe de selv ikke har delt med deg? Og slik informasjon finner man jo stort sett ikke på google akkurat?

Jeg er litt paranoid, så jeg ville vært redd for at den kunne funnet det ut på en eller annen måte.

Anonymkode: 21b9f...632

Everybody
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror du virkelig at en person med en psykisk lidelse blir trodd ovenfor en høyt utdannet psykiater/psykolog? 

Det er nok noen som ikke blir trodd. Årsakene kan være mange.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg Googlet en behandler og fant ut at mange hadde klaget på denne og at den hadde begått grov tjenestefeil og misbrukt en pasient. 

Hadde han fått straff fra stafsforvalteren? 

Anonymkode: 4f9c3...1f8

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja det er fullt mulig dersom du har gode bevis. 

Anonymkode: 4f9c3...1f8

stjernestøv
Worriesome Plenty 2 skrev (7 timer siden):

Kikker du på Facebook profilen dems, så kan du komme opp som folk de kanskje kjenner som blir generert av Facebook.

Uff ja jeg kikker på Fb profilen hans, har nok kommet opp mange ganger jeg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...