Gå til innhold

Jeg har vært ute og fisket i natt, og fikk fisk!

Anbefalte innlegg

De andre ville feste i går kveld, og siden jeg gjorde den glippen med å røpe tidligere opphold på rehab, orket jeg ikke være med siden de kanskje ville følge meg med argusøynene sine. Selv om de er vant til at jeg enten ikke drikker, eller drikker lite. Alle ungene var andre steder, og da ble alle i feststemning. Jeg dro ut med båten, og jeg elsker å fiske selv om jeg uhyre sjelden får fisk! Det er akkurat som om jeg gjør noe fornuftig uten å egentlig gjøre noe som helst. Men jeg elsker å være ute på sjøen om natten, og å se lysene fra land. Det er veldig vakkert og også sånn beroligende. Jeg har alltid likt å fiske, og jeg har et kinesisk ordtak på veggen over skrivebordet her : Å fiske er den eneste filosofien som gjør deg mett. 

🙂

Selv om jeg ikke blir spesielt mett av null napp og fangst! MEN i natt, for litt over en time siden fikk jeg en Lange! Jeg ble litt ambilavent, for det strider mot min natur å drepe, og tidligere på dagen i går reddet jeg en edderkopp fra døden da min svoger var på nippet til å slå den ihjel ( altså.. det er bare unødvendig ) Men ærlig talt. Det må ikke gå over til sykelig heller, så jeg drepte fisken. Og jeg er latterlig stolt. Jeg skal lage den til middag med gulrøtter og kokte poteter. Må nok kjøpe litt mer fisk, men alle får en liten bit ihvertfall. Nå er jeg trøtt og skal dure "hjem". Ha en fin morgen etterhvert her alle sammen!

Fortsetter under...

Skrevet (endret)
farløs skrev (23 minutter siden):

Så dyktig du er med det du skrev der😊 Fint å lese få å☺️

Lange er det som sild? Godt med stekt sild og makrell da, det kunne jeg ha tenkt meg men jeg er ingen feskar, også er det vel mye mygg og knott? Tøft av deg❣️

Takk! 

Nå blir det ikke med poteter og gulrøtter, for den søsteren min som alltid er uenig med meg spurte om hun kunne lage fiskesuppe. Det syns jeg var litt mer spennende, og hun er en litt mer avansert kokk enn meg, så det syns jeg var en god ide. Vi begynner faktisk å få en bedre tone siden vi var alene her sammen en hel uke. Vi er vel begge blitt mer moderate. det er hyggelig da, og jeg ser fram til fiskesuppe. Hun mente at alle var i noe laber form i dag, og de trengte litt fløte og lettfordøyelig mat. Hun har nok rett, og godt blir det. Det er så kult at jeg fikk den fisken. Barnslig stolhet 🙃 Den veide litt over 2 kg. Nok til suppe.

Og ja.. det er en slags torskefisk tror jeg . Makrell er faovritt, men jeg like all fisk unntatt laks. det er jeg ikke så glad i.

Endret av Kashmir
Kashmir skrev (6 minutter siden):

Takk! 

Nå blir det ikke med poteter og gulrøtter, for den søsteren min som alltid er uenig med meg spurte om hun kunne lage fiskesuppe. Det syns jeg var litt mer spennende, og hun er en litt mer avansert kokk enn meg, så det syns jeg var en god ide. Vi begynner faktisk å få en bedre tone siden vi var alene her sammen en hel uke. Vi er vel begge blitt mer moderate. det er hyggelig da, og jeg ser fram til fiskesuppe. Hun mente at alle var i noe laber form i dag, og de trengte litt fløte og lettfordøyelig mat. Hun har nok rett, og godt blir det. Det er så kult at jeg fikk den fisken. Barnslig stolhet 🙃 Den veide litt over 2 kg. Nok til suppe.

Åh🫣Hihi så gøy!🤭 teamwork da, blir ofte veldig god mat av sånt😊 2kg ja skal holde til suppe da, var egentlig godt forslag av søstra di!☺️

Endret av farløs
Rettet litt siden jeg la merke til det når det ennå var tid til å rette.
Skrevet (endret)
farløs skrev (1 minutt siden):

Åh🫣Hihi så gøy!🤭 teamwork da, blir ofte veldig god mat sånt😊 2kg ja skal holde til suppe da, var egentlig godt forslag av søstra di!☺️

Ja 😀

Men jeg insisterer på bacondryss. Hun rynket på den lillie nesen sin, men ok..sa hun. For de som vil.

Endret av Kashmir
Kashmir skrev (4 minutter siden):

Ja 😀

Men jeg insisterer på bacondryss. Hun rynket på den lillie nesen sin, men ok..sa hun. For de som vil.

Åh det tror jeg blir godt! Godt forslag av deg!☺️ eller godt insistert!

Endret av farløs
La på litt mer.

Annonse

Så gøy! Heldig du er som kan fiske. 

Jeg har lenge hatt  lyst til å ta med meg fiskestang og fiske i marka, men jeg vet ikke hvordan.

Er vant med å fiske fra oppveksten min. Da jeg var liten dro jeg ofte ut med båten sammen med bestefaren min for å fiske, - noe jeg likte veldig godt. Men det er så lenge siden. Den gangen fikk jeg bare ferdig fiskestang eller snøre i hånda, og så viste han meg hvordan jeg skulle fiske. Jeg kan ingenting om hvordan man gjøre klar en fiskestang, hvilken utstyr man trenger til ulike ting, osv, Og ikke minst hva man gjør med fisken etterpå. Har så lyst til å lære meg alt dette :)  

Martine skrev (1 minutt siden):

Så gøy! Heldig du er som kan fiske. 

Jeg har lenge hatt  lyst til å ta med meg fiskestang og fiske i marka, men jeg vet ikke hvordan.

Er vant med å fiske fra oppveksten min. Da jeg var liten dro jeg ofte ut med båten sammen med bestefaren min for å fiske, - noe jeg likte veldig godt. Men det er så lenge siden. Den gangen fikk jeg bare ferdig fiskestang eller snøre i hånda, og så viste han meg hvordan jeg skulle fiske. Jeg kan ingenting om hvordan man gjøre klar en fiskestang, hvilken utstyr man trenger til ulike ting, osv, Og ikke minst hva man gjør med fisken etterpå. Har så lyst til å lære meg alt dette :)  

Jeg er ikke proff jeg heller akkurat, men jeg svelger stoltheten og spør i fiskeutstyrsbutikken her. Og de er veldig behjelpelige! Så bare gjør det. Det er rene terapien faktisk. Og jeg er som sagt fornøyd uten å få noe.. det er litt spenning og avslappende samtidig 🙂Bare roe ned. Se mot land, kjenne den barmhjertoge sjøluften, slå av noen ord med andre fiskere og være i sin egen verden likevel. Bare prøv! Du kan fiske fra land også. Sitte der med litt mat og drikke, og skue utover. Det har jeg gjort mange ganger også. Jeg forbinder det med ren fred 💚 

Skrevet (endret)
farløs skrev (12 minutter siden):

Nå søkte jeg opp, er litt som torsk, og da er det jo perfekt til suppe og ikke minst bacon!🥳 

ja! Da har jeg et poeng da 😀 ikke at jeg skal si det. Men indre tilfredsstillelse, hehe. De er fyllesyke her, selv om de later som og  ikke innrömmer, haha. Så flöte og fett osv hjelper. Uten at jeg sier det heller. Det vet de nok. 

Endret av Kashmir

Så hyggelig. :) Godt med egenfisket fisk. Jeg og eksen brukte å sette ut kveiteline. Så lot vi den være til neste dag og vi fikk alt fra kveite, brosme, og skate. Skate er skikkelig godt. 

Men, personlig hater jeg egentlig å fiske. :) Og jeg klarer ikke å drepe fisken. Jeg er sånn som fanger fluene og slipper de ut. Og hvis mygga har rukket å stikke snabelen ned i huden så lar jeg den gjøre seg ferdig siden jeg ikke kan peive den vekk. Har den ikke festet seg så peiver jeg den unna. 😛

Endret av Glitter
Skrevet (endret)
Glitter skrev (7 minutter siden):

Så hyggelig. :) Godt med egenfisket fisk. Jeg og eksen brukte å sette ut kveiteline. Så lot vi den være til neste dag og vi fikk alt fra kveite, brosme, og skate. Skate er skikkelig godt. 

Men, personlig hater jeg egentlig å fiske. :) Og jeg klarer ikke å drepe fisken. Jeg er sånn som fanger fluene og slipper de ut. Og hvis mykka har rukket å stikke snabelen ned i huden så lar jeg den gjøre seg ferdig siden jeg ikke kan peive den vekk. Har den ikke festet seg så peiver jeg den unna. 😛

Du snakker et profft fiskespråk! Er ikke kveite ren delikatesse? Jeg fikk den beste fisken nordfra. Den var rød og tørr, men fyysøren den var god den! Vi fikk den sendt til oss fra eksens familie, og jeg regnet det som gormetmåltid med hvi tsaus og masse gulrøtter.

Jeg skjønner absolutt det med å ikke ville drepe, men jeg må snakke fornuft til meg selv. Vi fanger jo sunn mat tross alt 😄

Endret av Kashmir
Kashmir skrev (9 minutter siden):

ja! Da har jeg et poeng da 😀 ikke at jeg skal si det. Men indre tilfredsstillelse, hehe. De er fyllesyke her, selv om de later som og  ikke innrömmer, haha. Så flöte og fett osv hjelper. Uten at jeg sier det heller. Det vet de nok. 

Nåh jeg tenker at du minst har 5 poeng! Først dro du med båten, så fiska du også lenge med myggen(kanskje) så bacon, kanskje fler å🤭

Hahaha😬🤭 

Annonse

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke proff jeg heller akkurat, men jeg svelger stoltheten og spør i fiskeutstyrsbutikken her. Og de er veldig behjelpelige! Så bare gjør det. Det er rene terapien faktisk. Og jeg er som sagt fornøyd uten å få noe.. det er litt spenning og avslappende samtidig 🙂Bare roe ned. Se mot land, kjenne den barmhjertoge sjøluften, slå av noen ord med andre fiskere og være i sin egen verden likevel. Bare prøv! Du kan fiske fra land også. Sitte der med litt mat og drikke, og skue utover. Det har jeg gjort mange ganger også. Jeg forbinder det med ren fred 💚 

Det er akkurat det jeg ser for meg fisking kan være - ren fred. Når jeg overnatter ute ved et vann i skogen så har jeg pleid å sitte lenge og se utover vannet. Det er beroligende. Da har jeg tenkt at jeg skulle hatt med fiskestang. Det hadde gjort opplevelsen enda bedre tror jeg :) 

I Oslo er det noe som heter fiskejenter i marka. Det er en gjeng jenter som har som formål å tilby gratis kurs og turer for å få flere jenter til å fiske i marka. Det virker som et veldig bra opplegg. Hvis de kommer med flere kurs utpå høsten og jeg får tegnspråktolk  skal jeg hive meg på. Kanskje jeg får lurt med meg en venninne også :) 

Martine skrev (3 minutter siden):

Det er akkurat det jeg ser for meg fisking kan være - ren fred. Når jeg overnatter ute ved et vann i skogen så har jeg pleid å sitte lenge og se utover vannet. Det er beroligende. Da har jeg tenkt at jeg skulle hatt med fiskestang. Det hadde gjort opplevelsen enda bedre tror jeg :) 

I Oslo er det noe som heter fiskejenter i marka. Det er en gjeng jenter som har som formål å tilby gratis kurs og turer for å få flere jenter til å fiske i marka. Det virker som et veldig bra opplegg. Hvis de kommer med flere kurs utpå høsten og jeg får tegnspråktolk  skal jeg hive meg på. Kanskje jeg får lurt med meg en venninne også :) 

Å. Hiv deg på! 🙂

Kashmir skrev (1 time siden):

Og ja.. det er en slags torskefisk tror jeg . Makrell er faovritt, men jeg like all fisk unntatt laks. det er jeg ikke så glad i.

Fikk ikke med meg dette før nå jeg☺️ er heller ikke så glad i laks, eller på sushi da. Men ellers velger jeg ørret over laks, både skivet/ filet og røkt😊 ellers liker jeg ikke UR, da blir jeg SUR☹️ 

Kashmir skrev (3 timer siden):

Du snakker et profft fiskespråk! Er ikke kveite ren delikatesse? Jeg fikk den beste fisken nordfra. Den var rød og tørr, men fyysøren den var god den! Vi fikk den sendt til oss fra eksens familie, og jeg regnet det som gormetmåltid med hvi tsaus og masse gulrøtter.

Jeg skjønner absolutt det med å ikke ville drepe, men jeg må snakke fornuft til meg selv. Vi fanger jo sunn mat tross alt 😄

Proft og proft. Hehe. 

Kveite er ganske godt synes jeg ja. Men spiser det stort sett kun i romjula. 

Glitter skrev (1 time siden):

Proft og proft. Hehe. 

Kveite er ganske godt synes jeg ja. Men spiser det stort sett kun i romjula. 

"Alle nordlænninga e jo proffe feskera må du jo skjønn.. født med feskgarn omkreng kroppen og feskstanga i hainna og sydvestn på haue og rætt i sjarken!"🤭

Jeg kjenner noen folk som spiser kveite på julaften, men jeg liker lutefisk bedre jeg da😊 men har ikke hatt det på julaften per nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...