Gå til innhold

Hvorfor er så mange mot VAR i fotball?


Lillemus

Anbefalte innlegg

Lillemus
ISW skrev (2 timer siden):

Jeg registrerer bare at nå som VAR har kommet, gjør ikke RBK det så bra :D 

RBK har vel ikke gjort det så bra siden Kåre Ingebrigtsen fikk sparken og det var vel lenge før VAR? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gis gode forklaringer på motstand not VAR i tråden her, særlig dette med flyt i kampen, og jeg skjønner at de på stadion kan oppfatte det annerledes enn oss foran skjermen. 
 

Men jeg husker jo godt hvordan det var før VAR, med masse kritikk mot dommere og terping på at opptak som viste at avgjørelser var feil. Det virker som om VAR-motstanderne helt har glemt dette. VAR kom jo for en grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (25 minutter siden):

RBK har vel ikke gjort det så bra siden Kåre Ingebrigtsen fikk sparken og det var vel lenge før VAR? ;)

Egentlig en spøk. RBK har vel strengt talt ikke gjort det skikkelig bra siden Nils Arne Eggen sto med sigarettene sine på kamp, hudflettet dommere som gikk mot han i media, osv :)

Ikke det at jeg egentlig har så mye imot RBK, men jeg synes det er litt morsomt at det går såpass dårlig. Det er et tegn på 1) en bedriten organisasjonskultur, og 2) karma (hehe). RBK oppfører seg bøllete på overgangsmarkedet (kontakter spiller/trener med lukrative tilbud uten å snakke med selgende klubb først, slik at spilleren lager en masse drama for å få gå), og lever etter min mening organisasjonsmessig fortsatt på 90-tallet hvor de hadde sin storhetstid. Ja, de kunne trengt et par år med disiplinering i OBOS-ligaen til tross for 200 MNOK i budsjett :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (18 minutter siden):

Det gis gode forklaringer på motstand not VAR i tråden her, særlig dette med flyt i kampen, og jeg skjønner at de på stadion kan oppfatte det annerledes enn oss foran skjermen. 
 

Men jeg husker jo godt hvordan det var før VAR, med masse kritikk mot dommere og terping på at opptak som viste at avgjørelser var feil. Det virker som om VAR-motstanderne helt har glemt dette. VAR kom jo for en grunn. 

Kanskje litt av moroa faktisk er å klage på dommeren?

Det er jo tross alt bare underholdning.

Et av de mest episke øyeblikkene i fotballhistorien er "Guds Hånd" (Maradona).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80

Jeg sitter litt med inntrykket etter denne diskusjonen og brukernes mening at de som liker fakta, liker også VAR (inkludert meg selv).

De som liker å være glade, de liker ikke VAR 😅😅😅 Satt på spissen: liker man å ha rett, eller liker man å ha det gøy.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
ISW skrev (22 minutter siden):

Egentlig en spøk. RBK har vel strengt talt ikke gjort det skikkelig bra siden Nils Arne Eggen sto med sigarettene sine på kamp, hudflettet dommere som gikk mot han i media, osv :)

Vel - tok ikke RBK både cup og serie med Brutter'n som trener i 2015 og 2016 da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Vel - tok ikke RBK både cup og serie med Brutter'n som trener i 2015 og 2016 da?

Joda.

Men den grådige ledelsen ville ha mer, og sparket han likevel. Litt som Manchester United. De skulle holdt seg til OGS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
ISW skrev (6 minutter siden):

Joda.

Men den grådige ledelsen ville ha mer, og sparket han likevel. Litt som Manchester United. De skulle holdt seg til OGS.

Ja, det virker jo som om det var ren og skjær trynefaktor bak den oppsigelsen, det er vel ingen som skjønner hvorfor den kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (13 timer siden):

Er det flere trøndere enn folk fra andre landsdeler som er mot VAR altså? Jeg har fått med meg at styret i RBK er mot det og om det du sier stemmer så er det kanskje noe der. ;)

Nei, som sagt er supportere generelt mer mot VAR enn klubbledelsene. Motstanden er ikke større i noen landsdel og RBK begynte å levere svakt nesten 10 år før VAR ble en diskusjon, så her er ISW slapp med fakta, sikkert med overlegg🤪 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (15 timer siden):

Jeg forstår at flertallet av dere trøndere misliker VAR - når man er så bortskjemte med at dommeren dømmer i favør RBK som man er, så ser jeg at det er vondt at dette blir omgjort 😊

Jeg er for VAR. Det er kvalitetssikring. 

Jeg er bare skaptrønder, teller det? 😀
Fotball blir kjedelig med VAR, i EM ble annethvert mål annullert pga at noen var 2cm offside. Mye morsommere å klage på dommeren etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.. når jeg først følger med/ser på en kamp så er de kampene der Bodøglimt eller Rosenborg er med😬  heiaheia alleveia ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...