Gå til innhold

Hallusinasjoner om natten /kvelden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg våkner opp noen ganger til at jeg ser store edderkopper som kravler rundt i sengen. Det tar noen sekunder før disse forsvinner igjen. Noen ganger er jeg usikker på om det var ekte eller ikke. Andre ganger kan jeg våkne til å se på puten som da ser ut som et flattrykket ansikt , f.eks av min man eller barn. Får da panikk i noen sek. Jeg kan også i perioder se skulle ansikt inni hodet. Det er av mennesker som plutselig blir formet til udyr. Dette er når jeg er helt våknen men ligger i sengen og har øynene lukket. En sjelden gang kan jeg snakke med folk hvor ansiktet deres blir deformert. Det ser likt ut som når bildet på en tv skjerm begynner å henge seg opp/ eller mister forbindelsen. Jeg er dog helt klar over at dette ikke er virkelig men det skremmer meg. 

Anonymkode: 9136a...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Marye skrev (2 minutter siden):

Jeg har det likedan 

Oi, har du noen diagnoser?

Anonymkode: 9136a...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Marye skrev (10 minutter siden):

Jeg har det likedan 

Det var ikke meningen å fornærme deg, jeg bare er usikker på hva dette kan skyldes. Uansett, det er ikke noe hyggelig for oss. 

Anonymkode: 9136a...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hørt fra flere behandlere (da både psykiatere og psykologer) at det er helt normalt å ha hørselshallusinasjoner når man holder på å sovne eller er veldig groggy/søvnig. Jeg vet ikke om det samme gjelder synshallusinasjoner da, men det kan hende? Har du noen flere symptomer sånn ellers som du tenker kan relateres til psyken? Hvis ikke kan det hende at det du opplever bare faller unner 'normalt', men hvis jeg var deg tror jeg nok at jeg ville tatt det opp med fastlegen bare for sikkerhertsskyld da (antar at du ikke har noen behandler i psykiatrien for da hadde du vel spurt de fremfor her inne?). 

Anonymkode: caa72...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har hørt fra flere behandlere (da både psykiatere og psykologer) at det er helt normalt å ha hørselshallusinasjoner når man holder på å sovne eller er veldig groggy/søvnig. Jeg vet ikke om det samme gjelder synshallusinasjoner da, men det kan hende? Har du noen flere symptomer sånn ellers som du tenker kan relateres til psyken? Hvis ikke kan det hende at det du opplever bare faller unner 'normalt', men hvis jeg var deg tror jeg nok at jeg ville tatt det opp med fastlegen bare for sikkerhertsskyld da (antar at du ikke har noen behandler i psykiatrien for da hadde du vel spurt de fremfor her inne?). 

Anonymkode: caa72...9b6

Takk for svar:)

Jeg håper det kan være normalt , det hadde betrygget meg veldig. Jeg har vært litt deprimert det siste året , ellers har jeg ikke andre ting som jeg kan komme på... Jeg kan nevne det for legen ved neste besøk. :)

Anonymkode: 9136a...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar:)

Jeg håper det kan være normalt , det hadde betrygget meg veldig. Jeg har vært litt deprimert det siste året , ellers har jeg ikke andre ting som jeg kan komme på... Jeg kan nevne det for legen ved neste besøk. :)

Anonymkode: 9136a...688

Har du hatt disse hallusinasjonene lenge da? Jeg tenker at siden du selv innser at det ikke er ekte er det trolig ikke noe å bekymre seg for men det kan nok være lurt å ta det opp med legen neste gang du er der uansett :) 

Anonymkode: caa72...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du hatt disse hallusinasjonene lenge da? Jeg tenker at siden du selv innser at det ikke er ekte er det trolig ikke noe å bekymre seg for men det kan nok være lurt å ta det opp med legen neste gang du er der uansett :) 

Anonymkode: caa72...9b6

Jeg har de i perioder, sikkert gjennom 15 -20 år. Har alltid stusset på dette og tenkte at jeg kunne spørre her inne. Jepp skal det 👍😊

Anonymkode: 9136a...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har de i perioder, sikkert gjennom 15 -20 år. Har alltid stusset på dette og tenkte at jeg kunne spørre her inne. Jepp skal det 👍😊

Anonymkode: 9136a...688

Såpass lenge ja. Da er det nok enda mer sannsynlig for at det er helt ufarlig (selv om det nok oppleves veldig skremmende) og ikke noe å bekymre seg for 🙂

Anonymkode: caa72...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Oi, har du noen diagnoser?

Anonymkode: 9136a...688

Jepp schizoaffektiv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Marye skrev (11 timer siden):

Jepp schizoaffektiv 

Ok, takk for svar. Kan jeg spørre om hvordan du forholder deg til disse hallusinasjonene, er det slik at du er klar over at det er hallusinasjoner når de oppstår eller tror du på dem? Jeg spør fordi det kan hjelpe meg å forstå hvordan jeg skal forholde meg til dette selv. 

Anonymkode: 9136a...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ok, takk for svar. Kan jeg spørre om hvordan du forholder deg til disse hallusinasjonene, er det slik at du er klar over at det er hallusinasjoner når de oppstår eller tror du på dem? Jeg spør fordi det kan hjelpe meg å forstå hvordan jeg skal forholde meg til dette selv. 

Anonymkode: 9136a...688

Ingen ting å henge seg opp. Å kunne se ting når man er i en tilstand mellom å være våken og sove er helt vanlig og noe alle gjør innimellom. Tror ikke det kalles hallusinasjoner heller. 

Anonymkode: 73d54...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...