Gå til innhold

Hvor mange Ute jakker har du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har 12stk. Dette er jo samlet over flere år da siden jeg alltid har hatt samme vekt. 6 av de er vinterjakker de fleste har vært bomkjøp siden de ikke en gang har glidelås i lommene så de er jo helt upraktiske å bruke. Burde gi de vekk men klarer ikke tenker jeg får kanskje brukt de en vakker dag😬

Anonymkode: c3a40...063

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/484808-hvor-mange-ute-jakker-har-du/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har 12stk. Dette er jo samlet over flere år da siden jeg alltid har hatt samme vekt. 6 av de er vinterjakker de fleste har vært bomkjøp siden de ikke en gang har glidelås i lommene så de er jo helt upraktiske å bruke. Burde gi de vekk men klarer ikke tenker jeg får kanskje brukt de en vakker dag😬

Aner rett og slett ikke. Av vinterjakker har jeg 2 skikkelig tykke og gode, en parkas og en dynejakke. Av tynnere jakker aner jeg rett og slett ikke, men det er mange! Av ulike kvaliteter, noen få har kostet noen kroner, mange er av den billige typen og gjerne kjøpt på tilbud.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du hatt jakkene i flere år, kommer de nok ikke til å bli brukt.
Det beste er å gi de bort til noen andre som kan ha glede av dem.

Anonymkode: 19d3b...32f

Jeg har fire, tror jeg.

En fin vinterkåpe
En kort høstjakke
En tynn vindjakke
En tynn penere jakke

For ordentlig kalde midtvintersdager har jeg en heldress.

Det holder for meg, jeg blir så fort varm jeg trenger bare jakke når det er kaldt ute, evt vindjakken hvis det blåser mye. Ellers klarer jeg meg lenge med en fleecejakke hvis det er for kaldt for t-skjorte.

Lillemus
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Har du hatt jakkene i flere år, kommer de nok ikke til å bli brukt.
Det beste er å gi de bort til noen andre som kan ha glede av dem.

Anonymkode: 19d3b...32f

Der har du et veldig godt poeng, jeg har tenkt på det, men ikke kommet så langt - bør ta meg selv i naken og få ryddet i jakkene mine og gitt bort de jeg ikke bruker.

Annonse

påskelilje

Hm, det har jeg aldri tenkt over, men kan prøve å tenke etter:

Penjakke sommer, rød

Vårjakke, halvlang, lyserosa

Anorakk, blågrønn

Goretex jakke, brun

Goretex jakke, sort

Sykkeljakke, oransje

Vinterkåpe, hvit

Dunjakke, blå

Regnjakke, sort

...

Pluss mange (sikkert 5) som er gamle og brukes som arbeidsjakker, og så har jeg noen pen-dressjakker (3-4?) i tillegg 

Godt mulig jeg har glemt noen 😅

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor har dere så mange jakker? Bruker dere alle?

Anonymkode: eba09...bae

Nei jeg bruker bare noen få. Men jeg har gjort mange bomkjøp oppigjennom der noen jakker ikke har glidelås i lommene slik at de er ubrukelige etter min mening, men jeg klarer ikke kvitte meg med de siden de kostet penger, men lite nok til at ingen ville kjøpt de på finn. Samt at noen av vinterjakkene liker jeg ikke stilen på lenger. Før så likte jeg fuskepels på hetten og har derfor mange vinterjakker med det, men nå så liker jeg det ikke. Kjøpte en turjakke som hadde veldig knæsj farge, men den var så knæsj at den turte jeg ikke bruke siden da følte jeg meg nesten selvlysende så jeg måtte kjøpe en til turjakke osv. Også har jeg jo aldri kastet en jakke før heller så oppigjennom årene så blir det jo mange jakker når jeg har tatt vare på de siden jeg var tenåring og er i 30årene nå. 

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor har dere så mange jakker? Bruker dere alle?

Anonymkode: eba09...bae

Nei ! :) Noe turtøy er kjekt å ha hengende/ liggende på hytta. Det er alltid noen besøkende som glemmer å ta med seg et eller annet, så det er praktisk å ha noe utlånstøy. 

Endret av Nicklusheletida

Aner ikke, har mange. Er jo godt voksen og har kjøpt klær i veldig mange år. Kjøper gjerne noe nytt før ting er fullstendig utslitt, og beholder det gamle, som kanskje blir flyttet til boden/loftet. Trenger også ytterplagg til mange ulike formål og temperaturer, blant annet kler jeg meg relativt pent på jobb, og er mye på ulike former for tur.

1 veldig tynn vindjakke/treningsjakke som jeg bruker når jeg sykler t/r jobb i sommerhalvåret

1 litt mer robust vindjakke med hette

1 nesten utslitt fleecejakke med vindfor, som opprinnelig ble kjøpt til og brukt av sønnen da han var på min størrelse - og en annen av samme type, kjøpt på loppemarked, som skal overta når den gamle er helt utslitt

1 vinterjakke, kjøpt på salg ved påsketider - og den gamle, som jeg kommer til å bruke iblant i sludd og liknende grisevær, inntil glidelåsen ryker helt (det var derfor jeg kjøpte ny nå, for å unngå å måtte kjøpe til fullpris i desember eller noe sånt)

1 regnjakke med hette - og jeg har fortsatt den gamle, som jeg bruker hvis det er høy risiko for f.eks. å bli skitten

1 relativt tynn skijakke til langrennsturer

1 tykkere skijakke fra den gangen jeg gikk turer med barn, den kan fortsatt brukes hvis det blir for kaldt med den "vanlige" 

1 "flerlags/pustende" turjakke i vannavvisende materiale, den brukes når jeg skal på noe som likner fjelltur uten ski

1 gammel vindjakke som brukes på hytta, der henger det også en veldig gammel regnjakke  

1 eldgammel, rød fjellanorakk som jeg ikke kvitter meg med av nostalgiske grunner

Dessuten har jeg en kåpe og en - eh - frakk, altså i tynnere stoff, men lang. Disse brukes bare når jeg er nødt til å ha et ytterplagg utenpå skjørt eller kjole, noe som skjer en gang hvert jubelår. De er vel ikke jakker i samme forstand. 

Hvis jeg ser bort fra "reservene" (dvs, de tilfellene jeg kjøpt nye før de gamle var totalvrak), hytteplaggene og de to "kåpevariantene", blir det vel under 10 stk. 5-6 av dem brukes hyppig når det er sesong/vær som passer. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...