Gå til innhold

Hvor mange Ute jakker har du?

Anbefalte innlegg

morsan skrev (26 minutter siden):

Oi, aner ikke og er ikke hjemme nå, så får ikke telt. Men tipper at summen av vinterkåper, regnjakker, anorakker, turjakker, diverse sommerjakker kan være ca 15. 

Der var lite 😌

Har selv f eks minst fem skijakker, til litt ulik bruk og minst én tilnærmet utslitt, men god. For ikke å snakke om alle de andre formålene jeg har jakker til. Og kåpene og frakkene….

Fortsetter under...

Ekstra skrev (2 timer siden):

Der var lite 😌

Har selv f eks minst fem skijakker, til litt ulik bruk og minst én tilnærmet utslitt, men god. For ikke å snakke om alle de andre formålene jeg har jakker til. Og kåpene og frakkene….

Jeg bruker min gode, gamle anorakk til ski :) Knallrød og med pels rundt hetta, og store lommer foran der man kan putte votter, lue etc. 

morsan skrev (På 30.7.2024 den 22.36):

Oi, aner ikke og er ikke hjemme nå, så får ikke telt. Men tipper at summen av vinterkåper, regnjakker, anorakker, turjakker, diverse sommerjakker kan være ca 15. 

Nå ble jeg overrasket, det var et langt lavere tall enn forventet. Jeg har sikkert 15 ulike turjakker/anorakker jeg😜 Det høres sikkert tullete ut, men jeg har sikkert 6-7 dongerijakker og enda flere dressjakker i ulike snitt og farger. Noe passer til kjoler, noe til jeans og noe brukes som dress med tilhørende bukse. I tillegg kommer regntøy, (noe til turbruk, noe å sykle i, noe til «bybruk»-både jakke og regnponcho), vinterjakker i ulike farger og fasonger, kåper, trenchcoats etc… Huff, likevel føler jeg ikke at jeg kjøper mye klær😅

Endret av Kayia
Kayia skrev (18 minutter siden):

Nå ble jeg overrasket, det var et langt lavere tall enn forventet. Jeg har sikkert 15 ulike turjakker/anorakker jeg😜 Det høres sikkert tullete ut, men jeg har sikkert 6-7 dongerijakker og enda flere dressjakker i ulike snitt og farger. Noe passer til kjoler, noe til jeans og noe brukes som dress med tilhørende bukse. I tillegg kommer regntøy, (noe til turbruk, noe å sykle i, noe til «bybruk»-både jakke og regnponcho), vinterjakker i ulike farger og fasonger, kåper, trenchcoats etc… Huff, likevel føler jeg ikke at jeg kjøper mye klær😅

Ja, en «utfordring» er at det er vanskelig å kaste gode, gamle jakker man liker, som er tilnærmet utslitt. De kan jo alltids brukes noen ganger til, selv om man kjøper noe nytt. Og når man da har levd og handlet en stund, samler det seg opp.

Kayia skrev (På 1.8.2024 den 13.44):

Jeg har ikke telt med dressjakker ;) 

Annonse

UtakknemligDiva
Ekstra skrev (På 1.8.2024 den 14.05):

Ja, en «utfordring» er at det er vanskelig å kaste gode, gamle jakker man liker, som er tilnærmet utslitt. De kan jo alltids brukes noen ganger til, selv om man kjøper noe nytt. Og når man da har levd og handlet en stund, samler det seg opp.

Ja!!! Derfor sliter jeg med å kjøpe nytt. I 2020 regnet jeg ut at jeg tjente 20.000 på å selge brukt fra da jeg var yngre+ ting mamma hadde samlet opp gjennom årene

AnonymBruker
UtakknemligDiva skrev (17 timer siden):

Ja!!! Derfor sliter jeg med å kjøpe nytt. I 2020 regnet jeg ut at jeg tjente 20.000 på å selge brukt fra da jeg var yngre+ ting mamma hadde samlet opp gjennom årene

Solgte du virkelig brukte klær for 20.000kr eller var dette bare noe du hypotetisk kunne fått? Må isåfall vært merkeklær da om det skal kunne selges. Tror ingen kjøper billige brukte H&M klær. 

Anonymkode: c3a40...063

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Solgte du virkelig brukte klær for 20.000kr eller var dette bare noe du hypotetisk kunne fått? Må isåfall vært merkeklær da om det skal kunne selges. Tror ingen kjøper billige brukte H&M klær. 

Anonymkode: c3a40...063

Det meste var ikke merkeklær. Var mye VeroModa, Bikbok, og klær mange har klart å same gjennom årene. Av de dyrere klærne vi hadde var det Levis, og jeg hadde 2 skjorter fra Gant og en jeans fra MET. I tillegg solgte jeg parfymer og hundeutstyr da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...