Gå til innhold

NRK: Politiet tror seksuell legning kan ha vært motivet for knivstikking i Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Tre knivstikkinger i Oslo siste døgn, og det ser ut som internett-ryktene hadde rett om at knivstikkingen på Aker Brygge var hatkriminalitet mot homofile fra innvandrer-ungdom.

https://www.vg.no/nyheter/i/XjMLVm/tv2-hypotesen-om-hatkriminalitet-styrket-etter-knivstikkingen-paa-aker-brygge

Anonymkode: 31041...204

Så dette var 3 norske ungdommer som knivstakk brune homofile ungdommer? 

Anonymkode: 6bdbc...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg støtter selvfølgelig ikke hatkriminalitet. Men det er ikke noe verre at homofile blir knivstukket enn når andre blir det. Det var det som var poenget mitt

Anonymkode: d11f0...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hvordan visste de at de var homofile? Er det noe som er bekreftet, eller antar det at det var motivet siden de faktisk var homofile? Jeg bare undres. Rett skal være rett. 

Anonymkode: e5e98...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hvordan visste de at de var homofile? Er det noe som er bekreftet, eller antar det at det var motivet siden de faktisk var homofile? Jeg bare undres. Rett skal være rett. 

Anonymkode: e5e98...dc6

Mest sannsynlig gikk de vel rundt med regnbuefarger både i håret, i skoa og klærne. Syns det er så mange som går sånn

Anonymkode: 6bdbc...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hvordan visste de at de var homofile? Er det noe som er bekreftet, eller antar det at det var motivet siden de faktisk var homofile? Jeg bare undres. Rett skal være rett. 

Anonymkode: e5e98...dc6

Gikk hånd i hånd? Kysset?

Anonymkode: 31041...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mest sannsynlig gikk de vel rundt med regnbuefarger både i håret, i skoa og klærne. Syns det er så mange som går sånn

Anonymkode: 6bdbc...cf8

Det er jo bare en spekulasjon hvordan de gikk kledd. Er også mange, særlig eldre, som ikke går i noe regnbuestæsj. 

Anonymkode: e5e98...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er jo bare en spekulasjon hvordan de gikk kledd. Er også mange, særlig eldre, som ikke går i noe regnbuestæsj. 

Anonymkode: e5e98...dc6

Ja jeg var ikke der. Jeg lover.... 

Anonymkode: 6bdbc...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tre knivstikkinger i Oslo siste døgn, og det ser ut som internett-ryktene hadde rett om at knivstikkingen på Aker Brygge var hatkriminalitet mot homofile fra innvandrer-ungdom.

https://www.vg.no/nyheter/i/XjMLVm/tv2-hypotesen-om-hatkriminalitet-styrket-etter-knivstikkingen-paa-aker-brygge

Anonymkode: 31041...204

Det står ikke at det er innvandrerungdom.

Media forvirrer oss.

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men hvordan visste de at de var homofile? Er det noe som er bekreftet, eller antar det at det var motivet siden de faktisk var homofile? Jeg bare undres. Rett skal være rett. 

Anonymkode: e5e98...dc6

Det er ganske lett å se at noen er homofil.

Anonymkode: ae8ad...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ganske lett å se at noen er homofil.

Ikke alltid. 

Anonymkode: e5e98...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke alltid. 

Anonymkode: e5e98...dc6

Nei ikke alltid, men det var jo det i dette tilfellet.

Anonymkode: ae8ad...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei ikke alltid, men det var jo det i dette tilfellet.

Anonymkode: ae8ad...251

Har du sett bilde av ofrene?

Anonymkode: e5e98...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har du sett bilde av ofrene?

Anonymkode: e5e98...dc6

Nei. Men logikk tilsier at når de nå ble angrepet for å være homofile, så må jo det synes.

Anonymkode: ae8ad...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette ikke nødvendigvis behøver å handle om hatkriminalitet mot homofile. Så mange tilfeldige knivstikkinger som foregår nå (og har gjort i lang, lang tid), så kan det godt like gjerne være tilfeldig at ofrene var homofile denne gangen. 

(Hvis ikke det er avklart og brakt på det rene at motivet var hat mot homofile da. Det kan det godt hende det er, uten at jeg har fått det med meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at når politiet går ut så tidlig med at det var vold rettet mot homofile så er det egentlig ingen tvil. De pleier å være ganske tilbakeholdne med å snakke om motiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siktede 17-åringer hadde ikke lov til å være i Oslo sentrum

Begge er godt kjente for politiet fra tidligere.

17-åringene som er varetektsfengslet, er ifølge kjennelsen siktet for en rekke straffbare forhold som skal ha skjedd fra midten av april til i dag. 

Det skal blant annet dreie seg om flere voldsepisoder og ran. De to fengslede er anklaget for å ha begått flere av forholdene sammen. 

Det siste ranet skal ha skjedd så sent som i forrige uke. 

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/siktede-17-aringer-hadde-ikke-lov-til-a-vaere-i-oslo-sentrum/16890884/

Anonymkode: 31041...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men var de siktede etnisk norske eller ikke???? 

Anonymkode: 6bdbc...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men var de siktede etnisk norske eller ikke????

Det kan du jo finne ut av selv hvis du absolutt vil vite det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...