Gå til innhold

Det å tørre å skrive med brukernavn...


Brage.

Anbefalte innlegg

Hei! 😊 Jeg bruker stort sett alltid skrive som Anonym her inne. Av mange grunner egentlig, men kanskje aller mest fordi jeg er redd for å la folk bli ordentlig kjent med meg. Ja, eller så godt kjent man kan bli over internett da. På mange måter vil jeg kanskje tro at når jeg nå begynner å tørre skrive under brukernavn så vil kanskje de som leser det jeg skriver her inne nesten bli bedre kjent med meg enn det mange av mine bekjente i det virkelige liv. I alle fall sånn hvordan det står til meg sånn virkelig, på ekte (psykisk sett) da, for ja jeg sliter en del psykisk og har slitt i ganske mange år hittil men ting begynner å bli bedre nå heldigvis og det er jeg veldig takknemlig for 😊 

Uansett, jeg kommer nok til å svare mest på ting som ikke har med psykiatri å gjøre siden det er litt mindre skummelt hehe. Så får vi se da etter hvert hvordan det går. Tar det som en utfordring og mulighet til å forbedre meg, begynne å "stikke meg litt frem" og tørre ta ordet her inne først også kanskje jeg tør å ta sjansen mer i det virkelige livet (IRL) etter hvert også. Håper det, for det trenger jeg 🙂

Uansett. Jeg bare lurte på om dere her inne som somoftest skriver med brukernavn har noen gode tips til hvordan tørre å skrive med brukernavn? Jeg står jo for det jeg mener uansett om jeg skriver med brukernavn eller Anonym, men føler på en måte det er en større sjanse for at folk plusser 2 og 2 sammen og til slutt har kanskje noen skjønt hvem jeg er på ekte? Eller bare ja... som sagt mange grunner til at jeg synes det er skummelt å vise hvem jeg er og skrive konsekvent under brukernavn...

Endret av Brage.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, og velkommen!

Jeg skriver for det meste med brukernavn. Det gjør også at man må tenke litt mer over hva man skriver fordi man må stå for det på en annen måte enn som anonym. Det kan også gjøre at man faktisk må tenke gjennom hva man står for i eget hode, , noe jeg tenker er utelukkende positivt..

Det er liten sjanse å legge sammen innlegg og vite hvem man er på ekte her, spesielt siden man på dette forumet ikke kan gå inn og lese historikken til hver enkelt bruker. Man må bare være litt bevisst hva man skriver, så går det fint. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Hei, og velkommen!

Jeg skriver for det meste med brukernavn. Det gjør også at man må tenke litt mer over hva man skriver fordi man må stå for det på en annen måte enn som anonym. Det kan også gjøre at man faktisk må tenke gjennom hva man står for i eget hode, , noe jeg tenker er utelukkende positivt..

Det er liten sjanse å legge sammen innlegg og vite hvem man er på ekte her, spesielt siden man på dette forumet ikke kan gå inn og lese historikken til hver enkelt bruker. Man må bare være litt bevisst hva man skriver, så går det fint. :) 

Takk for det! 😊 Jeg la merke til når jeg postet innlegget her at jeg hadde visst postet 10 andre innlegg her inne også, men det må nok være en god stund siden for jeg husker ikke hva de handlet om hehe 😅

Godt poeng dette med at man må tenke litt mer over hva man skriver og det andre du også nevner. Jeg har en tendens til å bruke veldig mye emojis når jeg skriver med brukernavn mens som Anonym bruker jeg så og si ingen. Tror det handler mest om at jeg tror at jeg lettere blir oppfattet som glad/positiv hvis jeg bruker emojis (altså, at folk ikke misoppfatter en som f.eks sur, krass, irritert eller noe annet negativt når man bruker smileys osv). Også at hvis jeg hadde brukt så mange emojis som Anonym hadde jeg ikke blendet like godt inn med alle de andre Anonyme, skilt meg litt ut der altså. Ser på de fleste andre her at det å skrive uten emojis er kanskje det vanligste? Er kanskje vanligst det på forum generelt sett? Så spørs om jeg burde legge fra meg bruken av emojis etter hvert eller hva er folks/deres mening om det? 🙂

Ja, du har ett godt poeng i at det nok er liten sjanse for å legge sammen innlegg og at noen faktisk skjønner hvem jeg er på ekte her inne. Og de som kjenner til historien min såpass godt at de hadde kjent meg igjen her inne er jo uansett "bare" nåværende og tidligere behandlere også nærmeste familie så jeg tenker jeg kommer nok ikke til å skrive noe stort, eller hemmelig her inne som de ikke allerede er klar over. Så jeg skal forsøke legge fra meg den bekymringen tenker jeg 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som skriver anonymt er feige. Alle bør stå fram med brukernavn, da får vi en ryddigere debatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du kvinne eller mann da?

Anonymkode: d9963...322

Kan du ikke spørre om det som bruker, i en tråd som dette? Hvorfor skal en person som så forsiktig våger å stå frem som bruker med nick svare noen som gjemmer seg bak anonym?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du kvinne eller mann da?

Anonymkode: d9963...322

Hva tror du? 😊 Tenkte holde det litt åpent, bare sånn for da er det mindre sjanse for å bli gjenkjent, men du får sikkert svar til slutt da en eller annen gang 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (1 minutt siden):

De som skriver anonymt er feige. Alle bør stå fram med brukernavn, da får vi en ryddigere debatt. 

Tja, jeg vet ikke helt om jeg er helt enig med deg i akkurat det 🙂 Det er føles jo definitivt tryggere å skrive som Anonym her inne for meg i  alle fall. Også føler jeg også at det krever litt (eller egentlig en hel del) mer av meg å tørre å skrive med brukernavn. Men jeg ville nok ikke kalt alle som skriver som Anonym feige, for meg handler det nok mer bare om å være forsiktig og overbeskyttende kanskje, og nervøs for å stikke meg frem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brage. skrev (3 minutter siden):

Tja, jeg vet ikke helt om jeg er helt enig med deg i akkurat det 🙂 Det er føles jo definitivt tryggere å skrive som Anonym her inne for meg i  alle fall. Også føler jeg også at det krever litt (eller egentlig en hel del) mer av meg å tørre å skrive med brukernavn. Men jeg ville nok ikke kalt alle som skriver som Anonym feige, for meg handler det nok mer bare om å være forsiktig og overbeskyttende kanskje, og nervøs for å stikke meg frem? 

Er det farlig å stikke seg fram? Hva kan da skje? Er du redd for noen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (Akkurat nå):

Er det farlig å stikke seg fram? Hva kan da skje? Er du redd for noen? 

Det er vel ikke direkte farlig, sånn egentlig og rasjonelt sett. Men jeg er uansett ganske redd for å stikke meg frem. Jeg er ikke redd for en spesifikk person men jeg er vel redd for å la folk bli kjent med meg og er jeg også ganske så redd for å ikke bli likt, blant mange ting. Det er vel det som det handler aller mest om for min del da, blant en del andre ting også. Men det blir kanskje litt voldsomt å gå videre inn på her og i alle fall i denne tråden som jeg tenkte kanskje kunne være litt mer positiv 🙈🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper å bare miste alle hemninger litt innimellom. Også er det en vanesak. Også er det vanskelig å huske å trykke anonym. Og når man først har begynt å skrive under nick så har liksom boblen sprukket og da kan man like gjerne fortsette.

Håper du fortsetter å skrive under nick, Brage. Gleder meg til å bli bedre kjent med deg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokk skrev (1 minutt siden):

Det hjelper å bare miste alle hemninger litt innimellom. Også er det en vanesak. Også er det vanskelig å huske å trykke anonym. Og når man først har begynt å skrive under nick så har liksom boblen sprukket og da kan man like gjerne fortsette.

Håper du fortsetter å skrive under nick, Brage. Gleder meg til å bli bedre kjent med deg 😊

Miste alle hemninger ja hehe. Har bipolar så det kan jeg kjenne til i blant (ja, før jeg fant bra medisiner da) 🙈 Når jeg ikke er påvirket av bipolaren er jeg nok det mest firkantete og kjedelige menneske som finnes 😅 (Er det egentlig ett begrep? Firkantet menneske? Hehe). 

Ja, jeg har planer om å fortsette å skrive under nick da. Usikker på hvor aktiv jeg blir da men blir nok å skrive med nick her en gang i blant i det minste. Gleder meg til å bli bedre kjent med deg også (og alle andre her inne) 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trinity80

Jeg skriver alltid med brukernavn. Selvom det ikke alltid har vært like populære meninger jeg har kommet med.

Jeg tenker nok veldig annerledes enn du gjør, kunne ikke brydd meg mindre om at folk blir ‘kjent’ med meg og min bakgrunn. Man kan gi bedre råd og legge an en humoristisk tone  på ett annet nivå om man vet litt om bakgrunnen til hverandre her.

Jeg har dessverre ikke råd å komme med merker jeg, tror dette har veldig med personlighet å gjøre. Jeg selv synes det er feighet bak det å skrive anonym, spesielt når man slenger fra seg negativitet.

Forstår jo hvordan du tenker når du forklarer det, forsøk å utfordre deg selv litt ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (Akkurat nå):

Jeg skriver alltid med brukernavn. Selvom det ikke alltid har vært like populære meninger jeg har kommet med.

Jeg tenker nok veldig annerledes enn du gjør, kunne ikke brydd meg mindre om at folk blir ‘kjent’ med meg og min bakgrunn. Man kan gi bedre råd og legge an en humoristisk tone  på ett annet nivå om man vet litt om bakgrunnen til hverandre her.

Jeg har dessverre ikke råd å komme med merker jeg, tror dette har veldig med personlighet å gjøre. Jeg selv synes det er feighet bak det å skrive anonym, spesielt når man slenger fra seg negativitet.

Forstår jo hvordan du tenker når du forklarer det, forsøk å utfordre deg selv litt ☺️

Ja, vi er nok ganske ulike personligheter vil jeg tro 😊 Men jeg synes det er veldig fint å bli kjent med andre brukere her inne som skriver med brukernavn da, så er litt derfor jeg nå selv også ønsker å skrive mer med brukernavn (så andre kan bli litt kjent med meg også). For der er jo også mange positive ting som kommer med å skrive med brukernavn, som det du sier om at man kan gi bedre råd osv når man kjenner (mer til) personen bak brukernavnet 🙂

Jeg skal tenke på dette som en mulighet til å bli bedre til å tørre vise litt av meg selv både på internett og IRL, så skal forsøke forsøke å svare i alle fall en tråd hver dag er planen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er den eneste brukeren med 100% "facts and logic", så jeg kan skrive anonymt uten at det er noen tvil hvem det er ;) 

Er vel en mann på 95% her, som jeg potensielt kan forveksles med, men ser du godt etter vil de 5%ene røpe han, men resten er langt under 70% i det minste. (og ganske mange er under 10%)

Brage. skrev (1 time siden):

Uansett, jeg kommer nok til å svare mest på ting som ikke har med psykiatri å gjøre siden det er litt mindre skummelt hehe.

Går nok bra skal du se ;) Hovedgrunnen til at jeg er anonym er at noen fra den virkelige verden har gjenkjent meg (relativt sikker, de har aldri sagt det da), spiller det noen rolle for meg, egentlig ikke, de kjenner jo til situasjonen min, og mine holdninger, uansett så er ikke noen hemmelighet sånn sett, men skal de stalke meg får de jobbe litt for det og ikke få det servert på sølvfat i det minste! 😂 😂

Anonymkode: 056ab...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
Brage. skrev (25 minutter siden):

Ja, vi er nok ganske ulike personligheter vil jeg tro 😊 Men jeg synes det er veldig fint å bli kjent med andre brukere her inne som skriver med brukernavn da, så er litt derfor jeg nå selv også ønsker å skrive mer med brukernavn (så andre kan bli litt kjent med meg også). For der er jo også mange positive ting som kommer med å skrive med brukernavn, som det du sier om at man kan gi bedre råd osv når man kjenner (mer til) personen bak brukernavnet 🙂

Jeg skal tenke på dette som en mulighet til å bli bedre til å tørre vise litt av meg selv både på internett og IRL, så skal forsøke forsøke å svare i alle fall en tråd hver dag er planen 😊

Så kult! Bare test ut dette for deg selv i trygge rammer. Vi skal heie deg frem, ta litt plass. Med mer kjennskap kommer også mer toleranse. Ta det hele i ditt eget tempo 👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er den eneste brukeren med 100% "facts and logic", så jeg kan skrive anonymt uten at det er noen tvil hvem det er ;) 

Er vel en mann på 95% her, som jeg potensielt kan forveksles med, men ser du godt etter vil de 5%ene røpe han, men resten er langt under 70% i det minste. (og ganske mange er under 10%)

Går nok bra skal du se ;) Hovedgrunnen til at jeg er anonym er at noen fra den virkelige verden har gjenkjent meg (relativt sikker, de har aldri sagt det da), spiller det noen rolle for meg, egentlig ikke, de kjenner jo til situasjonen min, og mine holdninger, uansett så er ikke noen hemmelighet sånn sett, men skal de stalke meg får de jobbe litt for det og ikke få det servert på sølvfat i det minste! 😂 😂

Anonymkode: 056ab...ffd

Hm. Jeg kan ikke si at jeg kjenner igjen hvem du er men det er ikke så viktig 😊😅

Ja. Jeg har vel troen på at det skal gå bra å skrive med brukernavn og hvis det faktisk i verste fall skulle skje at noen faktisk kjenner meg igjen får jeg vel ta det som det kommer tenker jeg 🙂 Jeg har tro på at jeg vil kunne sitte igjen med mer hvis jeg tør å fortsette å øve på å skrive med brukernavn enn hvis jeg forsøker gjemme meg vekk under anonym så er villig til å ta risikoen.

Trinity80 skrev (1 minutt siden):

Så kult! Bare test ut dette for deg selv i trygge rammer. Vi skal heie deg frem, ta litt plass. Med mer kjennskap kommer også mer toleranse. Ta det hele i ditt eget tempo 👏👏

Takk, det skal jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg er den eneste brukeren med 100% "facts and logic", så jeg kan skrive anonymt uten at det er noen tvil hvem det er ;) 

 

Anonymkode: 056ab...ffd

Så hvorfor skriver du da som anonym?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver alltid med brukernavn.  Man er da anonym likevel, og om noen skulle lure på om de vet hvem jeg er i RL, så er det vel egentlig ikke så farlig. Jeg kan stå for det jeg skriver, og har ikke så mange mørke hemmeligheter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...