Gå til innhold

Bør organdonasjon egentlig være et valg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes det skal være et valg. Jeg synes man skal kunne bestemme over egen kropp, både i live og etter døden.

Samtidig ser jeg ikke så mange grunner til å avslå organdonasjon. Man bryr seg jo ikke om hva som skjer med kroppen etter døden, da er man jo død. 

emilie321
Vhanja skrev (11 minutter siden):

Jeg synes det skal være et valg. Jeg synes man skal kunne bestemme over egen kropp, både i live og etter døden.

Samtidig ser jeg ikke så mange grunner til å avslå organdonasjon. Man bryr seg jo ikke om hva som skjer med kroppen etter døden, da er man jo død. 

Helt enig!   

Synes det bør bli bedre opplyst om hvor viktig dette er, så flere kan ta valget om å bli organdonor.   Venninnen min døde dessverre for noen år siden, men pga organdonasjon så reddet hun 4 stykker. Det var godt å tenke på i ettertid.

Selv har jeg tatt praten med datteren om dette, så hun vet mitt ståsted hvis det skulle bli aktuelt (og jeg vet hennes)

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Kanskje burde det vært sånn at ALLE skulle være det hvis man er frisk nok til det. At det ikke skulle vært et valg, men en tvang. 

Anonymkode: 325de...81d

Jeg er enig med deg, det burde være et register hvor man må registrere seg dersom man IKKE vil være organdonor, har man ikke registrert seg der vil organene bli donert om mulig.

emilie321
Lillemus skrev (17 minutter siden):

Jeg er enig med deg, det burde være et register hvor man må registrere seg dersom man IKKE vil være organdonor, har man ikke registrert seg der vil organene bli donert om mulig.

Med den løsningen så har en jo fortsatt et valg, så det kan være en fin måte å løse dette på

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...