AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 Skrevet 15. august 2024 Har googlet men finner ikke svar. Var så uheldig og fant noen knuste sparepærer i et rom, de lå inni eska si. Det er mulig de har lagt knust slik i flere år. så til det store sikkert vanskelige spørsmålet. Hvor lenge fordamper en sparepære kvikksølvdamp? Kan det ha fordampet av de i flere år? Anonymkode: 6857f...1a7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 Skrevet 15. august 2024 Who cares. Kast de i en beholder som du finner rundt forbi, ofte på matvarebutikken hos meg i hvertfall Anonymkode: da2f4...628 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Who cares. Kast de i en beholder som du finner rundt forbi, ofte på matvarebutikken hos meg i hvertfall Anonymkode: da2f4...628 Ja de skal bli kastet. Anonymkode: 6857f...1a7 0 Siter
morsan Skrevet 16. august 2024 Skrevet 16. august 2024 "Hvis de knuses, slipper kvikksølvet ut. Dette gir minimal helserisiko, men likevel er det en god regel å bli kvitt alt glass og alle kvikksølvrester." Hva gjør du hvis sparepæra eller lysrøret knuses? - FHI 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 Skrevet 16. august 2024 morsan skrev (38 minutter siden): "Hvis de knuses, slipper kvikksølvet ut. Dette gir minimal helserisiko, men likevel er det en god regel å bli kvitt alt glass og alle kvikksølvrester." Hva gjør du hvis sparepæra eller lysrøret knuses? - FHI Det som har skjedd her er litt spesielt. Jeg hadde opprydding og fant tilfeldig to små esker med lyspærer som var knuste inne i eskene sine. Tror de har lagt slik lenge, kan være snakk om flere år. Men forhåpentligvis har det gått bra siden det er så liten mengde kvikksølv i de. Og jeg får håpe kvikksøvdampen er slik at den forsvinner fort, og at det ikke som visse malinger litt gift i lang tid,. Anonymkode: 6857f...1a7 0 Siter
morsan Skrevet 16. august 2024 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det som har skjedd her er litt spesielt. Jeg hadde opprydding og fant tilfeldig to små esker med lyspærer som var knuste inne i eskene sine. Tror de har lagt slik lenge, kan være snakk om flere år. Men forhåpentligvis har det gått bra siden det er så liten mengde kvikksølv i de. Og jeg får håpe kvikksøvdampen er slik at den forsvinner fort, og at det ikke som visse malinger litt gift i lang tid,. Anonymkode: 6857f...1a7 Jeg skjønte det at du ikke vet når de er knust. Men uansett skriver FHI at det gir minimal risiko, men at det er en god regel å bli kvitt alt. Du har kanskje her den fordelen at glasset fortsatt er inne i esken, istedenfor å være spredt på gulvet el lign. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.