Gå til innhold

Blir man behandlet bedre om man er "penere"?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har nettopp fått avslag på dps,men jeg trenger det jo virkelig. 

Jeg har kun vætt på dps en gang før, så jeg syntes dette var merkelig. 

Anonymkode: e5a52...b4c

Du tror ikke at du hadde fått avslag om du var penere?

AnonymBruker
Ekstra skrev (36 minutter siden):

De fleste behandlere ser vel forbi utseende, men generelt er det nok dessverre slik at de med et godt utseende møter mer godvilje i ulike sammenhenger.

Enig i dette. De med godt utseende blir ofte tillagt gode personlige egenskaper de kanskje ikke har.

Anonymkode: ac39a...de1

slabbedask

Annonse

Everybody skrev (Akkurat nå):

Må da være mulig å tenke litt over hvordan man oppfører seg mot andre. Selv om en person er mindre pen trenger man ikke gå på autopilot og behandle den personen dårlig.

Selv om noen blir behandlet bedre og får visse fordeler fordi de er pene, så betyr det ikke at de som ikke er, blir behandlet dårlig. Selv om det selvsagt kan skje det også.

Everybody skrev (17 minutter siden):

Ok, hva er egentlig den underliggende årsaken til at pene mennesker kan få fordeler lettere?

For min egen del tror jeg det handler om at jeg tror pene mennesker har mer selvtillit, ergo stoler jeg mer på dem.. Og så blir jeg mildere stemt når jeg blir sjarmert.. Jeg tror det ligger der.

Må bare si at jeg ikke behandler noen dårlig, men toleransen blir nok høyere hvis de ser bra ut..

Endret av Kashmir

Hva tenker du på med "behandlet"? Jeg har sett mange eksempler på at pene får rask og god service. Noen av eksemplene har vært så tydelige at de har vært litt komiske. F.eks. når jeg tidligere reiste mye i gruppe i hobbysammenheng, la mange av oss merke til at servicegraden økte når modellskjønne "Mona" henvendte seg på alles vegne på hotellet, restauranten el.l. Men det var jo fint å ha en i flokken som fikk folk til å gjøre jobben sin når de helst ville slippe eller gjøre seg vanskelige først 😁Hun var nyttig å ha på kakelotterier o.l. også.

Jeg (som ikke er pen) synes det er helt greit å vente på tur, men det burde være tilstrekkelig å være en høflig,betalende kunde. En slags bonus er at jeg i enkelte sammenhenger får såpass lave forventninger at jeg synes det er veldig hyggelig når vi som verken er pene eller ser rike ut, blir behandlet bra.

Mine erfaringer er kun fra "kundeopplevelser" fra salg og service, ikke om helsevesen eller liknende tjenester. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...