Gå til innhold

Blir man behandlet bedre om man er "penere"?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror pene folk blir litt bedre behandlet, ja. Jeg tror de får litt medvind.

Vondt bare å si det, men jeg tror folk som er mindre pene får lite gratis og har større risiko for å havne litt utenfor. Det henger kanskje mest sammen med et de selv får dårligere selvtillit.

Jeg tror ikke denne effekten er ENORM, men den er der. Det er andre ting som betyr mer.

AnonymBruker
Grendel skrev (4 minutter siden):

Jeg tror pene folk blir litt bedre behandlet, ja. Jeg tror de får litt medvind.

Vondt bare å si det, men jeg tror folk som er mindre pene får lite gratis og har større risiko for å havne litt utenfor. Det henger kanskje mest sammen med et de selv får dårligere selvtillit.

Jeg tror ikke denne effekten er ENORM, men den er der. Det er andre ting som betyr mer.

Helt enig. Og de mindre pene må jobbe hardere for å få de samme fordelene. Jeg har også opplevd at de mine pene får mer oppmerksomhet og fordeler den pene fikk når personligheten til den pene kommer til overflaten. 

Anonymkode: b3af0...f56

AnonymBruker

Tror nok at pene mennesker har en fordel ja. Men noen ganger kan det også virke motsatt.,Personlig opplevde jeg at en kvinnelig psykolog behandlet meg dårligere fordi hun opplevde meg som pen. Selv var hun mindre pen og litt sur. Hun sa det faktisk rett ut at hun kunne ikke forstå hva jeg gjorde hos psykolog som var penere, mer velkledd , hadde flere venner og og en ektefelle. II motsetning til henne som var en grå mus, alenemor og skilt.Hun virket sjalu og bitter.  Senere gikk jeg i behandling hos mannlige psykologer. De var mye mer vennlig innstilt til meg , og jeg tror noe av grunnen var fordi jeg var en pen kvinne. Så noen ganger kan man oppleve mindre fordeler hos samme kjønn pga utseende og flere fordeler hos det motsatte kjønn eller omvendt. 

Anonymkode: 0c156...2cb

Everybody skrev (10 timer siden):

Ok, hva er egentlig den underliggende årsaken til at pene mennesker kan få fordeler lettere?

Jeg husker jeg for lenge siden leste om en test utført på små babyer, der de ble vist en rekke bilder av ukjente mennesker. De målte hvor lenge babyene så på bildene før de så bort. Undersøkelsen viste at babyene så lenger på bilder av dem med de mest symmetriske ansiktene. Symmetri trenger ikke å være ensbetydende med at man er pen, men man anses neppe som pen uten at man har en god del symmetri i ansiktet. 

Everybody
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tror nok at pene mennesker har en fordel ja. Men noen ganger kan det også virke motsatt.,Personlig opplevde jeg at en kvinnelig psykolog behandlet meg dårligere fordi hun opplevde meg som pen. Selv var hun mindre pen og litt sur. Hun sa det faktisk rett ut at hun kunne ikke forstå hva jeg gjorde hos psykolog som var penere, mer velkledd , hadde flere venner og og en ektefelle. II motsetning til henne som var en grå mus, alenemor og skilt.Hun virket sjalu og bitter.  Senere gikk jeg i behandling hos mannlige psykologer. De var mye mer vennlig innstilt til meg , og jeg tror noe av grunnen var fordi jeg var en pen kvinne. Så noen ganger kan man oppleve mindre fordeler hos samme kjønn pga utseende og flere fordeler hos det motsatte kjønn eller omvendt. 

Anonymkode: 0c156...2cb

Jævlig rart av en psykolog å oppføre seg på den måten. Skulle tro de visste bedre. 😂

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...