Gå til innhold

Hvor ofte hører dere disse lydene?

Anbefalte innlegg

- Sirener fra utrykningskjøretøy

-Helikopter

-Tog

-Biler og andre kjøretøy

Jeg har vært ved sjøen i hele sommer, men er hjemme i byen nå og da. Her høres sirener minst fire ganger om dagen, og oftest mange flere ganger. Har knapt hørt det på småstedet vi ferierer. 

Ved sjøen høres helikopter minst en gang om dagen, og gjerne to, tre ganger. I byen veldig sjelden, men det har vært noen grovere voldsepisoder og de skjer gjerne rett etter hverandre, og da kan det høres et par ganger i uka i en periode. 

Tog hører jeg ikke i byen, men på småstedet ved sjøen kan jeg høre det fløyte en sjelden gang ( kommer sikkert an på vindretning? ) 

Ved sjøen var det bare litt fjern bildur nå og da, og folk som kjører til og fra hytter og campingplassen et stykke unna. Høres sjelden, kanskje en gang om dagen eller to. I byen er det jevn bildur fra hovedvei litt lenger bort, og ellers på gaten utenfor døgnet rundt bortsett fra mellom 03 og 05. Da er det oftest stille. 

Og til slutt. Hvilke lyder hører dere mest?

Da jeg tidligere ofte var på besøk på en gård som lå ganske tilbaketrukket, så hørte jeg mest masse fuglekvitter fra morgen til natt. Om vinteren hørtes omtrent ikke en lyd! Da kom jeg noen ganger i Zenmood. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/485573-hvor-ofte-h%C3%B8rer-dere-disse-lydene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sirener - kanskje èn gang eller to i måneden. (Men ser biler i utrykning minst en gang i uka, de kjører bare ofte uten sirener).

Helikopter - kanskje en gang hver anne/tredje måned

Tog - en-to ganger i uka (toget kjører rett forbi karateklubben så hører tog hver gang jeg er der). Ellers bor jeg så langt fra toglinjen at jeg ikke hører noe

Biler - hver dag, hver gang jeg er ute

Her jeg bor hører jeg suset fra motorveien hver gang jeg er ute. Hører også ofte barn da vi bor mellom en barnehage og en barneskole. Hører også kirkeklokker (nesten) hver søndag siden vi også bor like ved en kirke.

Savner og bo mer fredelig til, hvor fuglekvitter var alt jeg hørte når jeg gikk ut.

Kashmir skrev (11 minutter siden):

- Sirener fra utrykningskjøretøy

Daglig

-Helikopter

Noen ganger i uka tenker jeg

-Tog

Ettersom det ikke er tog her jeg bor så kan jeg vel si aldri, men med noen få unntak om jeg er i nærheten av togspor når jeg er i Trondheim

-Biler og andre kjøretøy

Hele tiden? Ikke langt unna i alle fall, bor rett ved en ganske trafikkert Europavei.

emilie321

Bor sentralt, men allikevel litt tilbaketrukket. Hjemme kan jeg ofte høre sirener hvis jeg sitter på verandaen eller har verandadøra helt åpen, men biler hører jeg ikke. Tog hører jeg aldri, men ofte helikopter.  Når jeg er på verandaen så kan jeg høre skoleklokka ringe ut og inn.

Noe av det jeg synes er hyggelig med å bo her er at det ofte kommer hjort og rådyr inn i hagen. 

emilie321 skrev (Akkurat nå):

Bor sentralt, men allikevel litt tilbaketrukket. Hjemme kan jeg ofte høre sirener hvis jeg sitter på verandaen eller har verandadøra helt åpen, men biler hører jeg ikke. Tog hører jeg aldri, men ofte helikopter.  Når jeg er på verandaen så kan jeg høre skoleklokka ringe ut og inn.

Noe av det jeg synes er hyggelig med å bo her er at det ofte kommer hjort og rådyr inn i hagen. 

Må bare komme med en input her, for hjort er søren meg såå fine dyr!  Heldig som ser de så nært på.

Annonse

UtakknemligDiva

Der jeg bor hører jeg toget flere ganger i timen. Sirener høres også flere ganger om dagen. 

Hos mamma har jeg vært 1 uke og har hørt hverken tog (ikke så rart da det ikke er tog her) og sirener har jeg heller ikke hørt hele uken. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...