Gå til innhold

Hva slags type lik liker dere best å spise?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (5 minutter siden):

Vel, man sier kjøtt og ikke lik. Du må ha noe skjult agenda med denne tråden.

Hvorfor mener du jeg har en skjult agenda bare fordi jeg skrev lik? Syns du lik er ekkelt eller noe? 

Anonymkode: 4e0ce...18f

Annonse

AnonymBruker

Griser og mennesker er faktisk i slekt, men på en ganske fjern måte. Både griser og mennesker er pattedyr og deler en felles stamfar som levde for flere hundre millioner år siden. På et genetisk nivå har griser og mennesker flere likheter. Det er en av grunnene til at grisens organer, som hjerte og nyrer, ofte blir brukt i forskning på transplantasjoner til mennesker.

På et molekylært nivå er det også mange likheter i DNA-sekvensene mellom griser og mennesker, noe som gjør dem til et nyttig modellorganisme i medisinsk forskning. Dette betyr ikke at mennesker og griser er nært beslektet, men at vi har utviklet oss fra en felles stamfar for lenge siden, og at vi fortsatt deler noen grunnleggende biologiske trekk.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Gris, ku, sau, lam, kylling? Eller noe annet lik kanskje? Og hvordan tilbereder dere det? 

Gris prøver jeg å spise lite av da det fremmer betennelser i kroppen og sau kommer jeg ingen vei med, det smaker jo våt ull.

Går en del fisk, storfe (i form av pålegg og biff) og vilt + kylling da. I helgen hadde vi kalkun, det er supergodt! Kall det lik om du vil for meg, det får bare deg selv til å fremstå som en veganer-tulling. :) Som om ikke gulrota også har et liv når den vokser i jorden og mister livet når den dras opp og spises. Og du stjeler jo "barna" til bønneplanten like mye som om du tar en kalv eller et lam. Når du tar bønnene fra bønneplanten tar du jo det som planten har brukt sommeren (og livet?) på å få frem for å skape en ny generasjon.

I tillegg mener jeg bestemt at vi, fra naturens side, er ment å skulle spise kjøtt, fisk, fugl og egg så derfor gjør jeg det. :D 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Gris, ku, sau, lam, kylling? Eller noe annet lik kanskje? Og hvordan tilbereder dere det? 

"Lik eller kadaver er en død kropp. Lik brukes stort sett for å beskrive døde mennesker, mens kadaver (eller åtsel) som regel omhandler døde dyr."

https://no.wikipedia.org/wiki/Lik

"Kjøtt er i dagligtale musklene fra et slakt av husdyr eller vilt, slik det selges som mat til mennesker."

https://snl.no/kjøtt

Når man har partert et kadaver så vil de delene som er igjen, som man da tilbereder, med rette kalles kjøtt.

Så du bruker feil betegnelse.

Jeg synes det er umulig å velge én favoritt. Det må være variasjon. Det kan være kongekrabbe, viltgryte eller noe helt annet.

Det stemmer at mennesker og kongekrabber er i slekt, men vi er i slekt med kålrot også hvis man går langt nok tilbake.

Jeg ville ikke spist sjimpanser. De har hender, ører og intelligens nesten som oss. Ett sted må man trekke grensen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...