Gå til innhold

Hva gjør du når du plages av mye selvmordstanker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk som spør! Jeg har mange vonde tanker i dag. Dog vært til samtale-terapi og det var godt å sette ord på tankene der. Ser lite "poeng i" å leve om "alt" skal gjøre vondt. 

Anonymkode: f6a6a...9bc

Ok. Takk som deler. Ser du mening i å gå på samtaleterapi da? Det gjør vel uansett godt å kunne snakke ut?

Noe som hjelper meg men kanskje ikke deg, jeg vet ikke, men verdt et forsøk, er å tenke på følelser og tanker som kjemi. Jeg tenker at jeg føler og tenker som jeg gjør pga kjemiske prosesser i kropp og hjerne. Slik distanserer jeg meg fra de vonde tankene og klarer til dels å tenke at tankene mine og synet på livet vil endre seg fordi jeg har opplevd at de har gjort det før. Erfaringene tilsier at følelsene og tankene vil endre seg over tid. Det er kanskje ikke til hjelp. Føler med deg. Men kanskje noe å tenke på i absolutte "krisetider": ikke stol på dine egne følelser 🤐 

Fortsetter under...

AnonymBruker
krøll9 skrev (1 time siden):

Ok. Takk som deler. Ser du mening i å gå på samtaleterapi da? Det gjør vel uansett godt å kunne snakke ut?

Noe som hjelper meg men kanskje ikke deg, jeg vet ikke, men verdt et forsøk, er å tenke på følelser og tanker som kjemi. Jeg tenker at jeg føler og tenker som jeg gjør pga kjemiske prosesser i kropp og hjerne. Slik distanserer jeg meg fra de vonde tankene og klarer til dels å tenke at tankene mine og synet på livet vil endre seg fordi jeg har opplevd at de har gjort det før. Erfaringene tilsier at følelsene og tankene vil endre seg over tid. Det er kanskje ikke til hjelp. Føler med deg. Men kanskje noe å tenke på i absolutte "krisetider": ikke stol på dine egne følelser 🤐 

Tusen takk for omsorgsfullt innlegg. Det skal jeg prøve! 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Tusen takk for omsorgsfullt innlegg. Det skal jeg prøve! 

Og ja, det gjør godt å snakke litt ut. Samtidig vet jeg ikke helt om jeg ser meningen akkurat nå. Kjenner meg litt forvirret.

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Og ja, det gjør godt å snakke litt ut. Samtidig vet jeg ikke helt om jeg ser meningen akkurat nå. Kjenner meg litt forvirret.

Du har ikke noe å tape på å fortsette å gå dit i alle fall. Så får forvirringen forhåpentligvis gi seg når du er bedre igjen. Det kommer den tid 

AnonymBruker
krøll9 skrev (13 minutter siden):

Du har ikke noe å tape på å fortsette å gå dit i alle fall. Så får forvirringen forhåpentligvis gi seg når du er bedre igjen. Det kommer den tid 

Jeg føler at jeg ikke fortjener plassen, men skal fortsette å gå dit.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...