Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det syns jeg. Nå liker jeg å sitte utendørs, og spesielt koselig om morgenen. I dag var det direkte kjølig og sånt høstdrag i luften, og jeg fatter ikke hvor juli og august ble av ( selv om vi bare er halvveis i august da ) 

Jeg har heldigvis satt i gang et prosjekt hjemme, så har jeg noe å gjøre innendørs når høsten for alvor kommer. 

Hva med dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/485599-syns-dere-sommeren-har-g%C3%A5tt-fort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje

Jeg elsker sol og varme, og skulle gjerne hatt noen uker lenger med det! 

Likevel synes jeg at jeg har fått mye ut av sommeren. Vil prøve å ta vare på de relativt milde ettermiddagene og kveldene som forhåpentligvis gjenstår.

Jeg fryder meg over at jeg fremdeles kan høre noen av gresshoppene! Er like spent hver seinsommer (hører litt dårlig), men foreløpig hører jeg noen av dem altså!

emilie321

Selv synes jeg dagene bare går fortere og fortere, så ja, sommeren har gått fort. Nå er jeg glad i høsten, så det gjør meg ikke noe at det har blitt høst. Og etter mange måneder med mye lys, så synes jeg også at mørket om kvelden og natta er godt, enn så lenge.

Jeg synes ikke denne sommeren har gått noe spesielt fort, antagelig fordi jeg har så lite ferie.

For min del er jeg ikke særlig glad i varme og høsten er min favoritttid. Jeg elsker den friske høstluften, høstvinden som blåser gjennom håret og trærne, og fargespillet i bladene. 🧡

emilie321 skrev (6 minutter siden):

Selv synes jeg dagene bare går fortere og fortere, så ja, sommeren har gått fort. Nå er jeg glad i høsten, så det gjør meg ikke noe at det har blitt høst. Og etter mange måneder med mye lys, så synes jeg også at mørket om kvelden og natta er godt, enn så lenge.

Jeg sliter alltid litt i de overgangene mellom årstidene, men når jeg først har blitt vant til det så går det bra. Nå omstiller jeg meg forholdsvis lett på andre måter, men ja, de årstidene er litt vanskelige må jeg innrømme uten at det er så dramatisk da. Nå var jeg forberedt og har som sagt et prosjekt jeg gleder meg til å jobbe med, så da går det nok bedre. 

Annonse

Våren og sommeren har gått kjempefort, men august har virkelig satt bremsene på, synes jeg. Vi har bare kommet til 19. august og når jeg ser på kalenderen som henger bak meg, så er det fremdeles nesten 2 uker igjen! Men jeg kjenner også at årets sommer har vært fin, varm og solrik og at det på en måte skal bli litt godt å krype inn i ullgenser og tenne stearinlys når mørket senker seg utenfor det store karnappvinduet. :) 

UtakknemligDiva

Ja! Synes ikke vi har sommer i Norge. Nå ønsker ikke jeg sånn veldig varmt med blå himmel og masse sol. Jeg foretrekker fuktig vær, overskyet og torden. Dette er jo enda mer sjelden her enn sol og varme. 
men men… føler vi knapt får pakket ned vinterklærne før de må opp igjen 😑

Sommeren føles mye kortere enn det andre. Vi har vel egentlig mer lyse dager enn mørke, men jeg føler tiden fra desember og ut februar er grusomt lang. Tiden rundt jul og januar er tungt, fordi det er så mørkt hele tiden. Selv om jeg ikke har vært sånn ekstremt deprimert de siste årene, merker jeg det skjer noe med psyken når det blir sånn mørkt. 

UtakknemligDiva skrev (6 minutter siden):

Ja! Synes ikke vi har sommer i Norge. Nå ønsker ikke jeg sånn veldig varmt med blå himmel og masse sol. Jeg foretrekker fuktig vær, overskyet og torden. Dette er jo enda mer sjelden her enn sol og varme. 
men men… føler vi knapt får pakket ned vinterklærne før de må opp igjen 😑

Sommeren føles mye kortere enn det andre. Vi har vel egentlig mer lyse dager enn mørke, men jeg føler tiden fra desember og ut februar er grusomt lang. Tiden rundt jul og januar er tungt, fordi det er så mørkt hele tiden. Selv om jeg ikke har vært sånn ekstremt deprimert de siste årene, merker jeg det skjer noe med psyken når det blir sånn mørkt. 

Jeg er enig. Mørke er jo for biller og edderkopper og alle som vil skjule seg 😀 men tja, det er greit når jeg går i hjemmeklær og må stikke over i butikken vinterstid. Ingen ser meg. LITT trygt men i lengden ikke bra for oss. Jeg blir jo automatisk mer usosial, og vel.. jeg er usosial nok egentlig, og trenger input fra andre.

Men ok. Det blir vår igjen så får bruke mørketiden på best mulig måte. 

cilie skrev (11 minutter siden):

Ja, brått var det over. Ferien altså. Været er fortsatt bra, og jeg har vært ute ved havet nettopp. Jeg synes sommeren alltid går for fort og har null behov for hverdag igjen. Dessverre. 

Jeg ser fram til hverdag. Eller livet som normalt. Men med mer sommer 🙂

Annonse

Kashmir skrev (På 19.8.2024 den 7.57):

Det syns jeg. Nå liker jeg å sitte utendørs, og spesielt koselig om morgenen. I dag var det direkte kjølig og sånt høstdrag i luften, og jeg fatter ikke hvor juli og august ble av ( selv om vi bare er halvveis i august da ) 

Jeg har heldigvis satt i gang et prosjekt hjemme, så har jeg noe å gjøre innendørs når høsten for alvor kommer. 

Hva med dere?

Både ja og nei – har gått fort, men samtidig har den vært begivenhetsrik. Jeg merket høsten mest i går - mye regn spilte selvfølgelig inn der og gjorde det mørkt og kaldt. Og når  verandadøra lukket og lyser er skrudd på inne i god tid før solnedgang kjennes det godt at sommeren er på hell. 

påskelilje skrev (På 19.8.2024 den 8.59):

Jeg elsker sol og varme, og skulle gjerne hatt noen uker lenger med det! 

Likevel synes jeg at jeg har fått mye ut av sommeren. Vil prøve å ta vare på de relativt milde ettermiddagene og kveldene som forhåpentligvis gjenstår.

Jeg fryder meg over at jeg fremdeles kan høre noen av gresshoppene! Er like spent hver seinsommer (hører litt dårlig), men foreløpig hører jeg noen av dem altså!

Kan skrive under på alt i dette innlegget! :) Og måtte humre litt av gresshoppekommentaren. Jeg bruker å kommentere hver sensommer når jeg hører gresshoppene at jeg er «fortsatt ung»! :D Jeg har en yngre svigerinne som ikke hører dem lenger. 

Nicklusheletida

Ja, ferien ble litt så som så, da den for det meste handlet om å prøve å bli frisk. For første gang føler jeg at det var tungt å begynne å jobbe igjen. 

Men nå gleder jeg meg til høstferie i september  , høstfarger, fårikålsesong og toppturer. 

Høsten er min favorittårstid. 

Endret av Nicklusheletida
.

Synes det er så vanskelig å beskrive og føle tid. Føler jeg mangler mangler minner og oversikt over flere måneder og hele år her og der. Ett år er ingenting. "I år har det bare regnet. Nei du, i år har det ikke vært ordentlig sommer ennå" samme om vinteren, i alle fall på østlandet. "Nei. Nå har det ikke vært ordentlig hvit jul på 20 år." Blablabla. Vi sier det samme år etter år. "Tida flyr, sommeren er kort, vinteren er kald og måking er slitsomt" men "nå har det ikke vært ordentlig hvit jul på" så og så lang tid. 

Synes det er interessant å observere menneskers mening og uttrykkede følelser om vær, vind og tid. Men det henger ikke på greip det folk sier 😆 Tid er så subjektivt opplevd at det er umulig å skape en universell sannhet. 

Siden jeg føler jeg har mistet så mye tid, eller heller mentalt gått glipp av, så tenker jeg ganske ofte sånt konkret som "nå er det våren. Nå er det 4. Mai. Nå er det august. Osv." Også prøver jeg husker at jeg har husket hvilken sesong det er... vanskelig å forklare. Men et par år gikk alle årstider bare i ett, i et forvirrende sluk vi kaller tid. 

Jeg husker sommeren og hvordan jeg delte den inn, hvem jeg var sammen med når, når jeg jobbet og ikke, osv. Så synes sommeren har vært akkurat så lang som den har vært. Det er litt lettelse det. 

krøll9 skrev (16 minutter siden):

Synes det er så vanskelig å beskrive og føle tid. Føler jeg mangler mangler minner og oversikt over flere måneder og hele år her og der. Ett år er ingenting. "I år har det bare regnet. Nei du, i år har det ikke vært ordentlig sommer ennå" samme om vinteren, i alle fall på østlandet. "Nei. Nå har det ikke vært ordentlig hvit jul på 20 år." Blablabla. Vi sier det samme år etter år. "Tida flyr, sommeren er kort, vinteren er kald og måking er slitsomt" men "nå har det ikke vært ordentlig hvit jul på" så og så lang tid. 

Synes det er interessant å observere menneskers mening og uttrykkede følelser om vær, vind og tid. Men det henger ikke på greip det folk sier 😆 Tid er så subjektivt opplevd at det er umulig å skape en universell sannhet. 

Siden jeg føler jeg har mistet så mye tid, eller heller mentalt gått glipp av, så tenker jeg ganske ofte sånt konkret som "nå er det våren. Nå er det 4. Mai. Nå er det august. Osv." Også prøver jeg husker at jeg har husket hvilken sesong det er... vanskelig å forklare. Men et par år gikk alle årstider bare i ett, i et forvirrende sluk vi kaller tid. 

Jeg husker sommeren og hvordan jeg delte den inn, hvem jeg var sammen med når, når jeg jobbet og ikke, osv. Så synes sommeren har vært akkurat så lang som den har vært. Det er litt lettelse det. 

Intersant refleksjon. 

Endret av Kashmir

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...