Gå til innhold

Tips til enkel mat/snacks

Anbefalte innlegg

påskelilje

Jeg skal ha et styremøte hjemme hos meg i kveld,  vi blir 6 stk. Vi pleier å ha noe å bite i/snacks + kaffe/te/Farris etc.

Vi sitter da med pc/nettbrett på bordet og jobber mens vi evt spiser/drikker, så det er ikke snakk om noe store greier.

Nå står det helt stille i hodet mitt hva jeg kan servere. Har forsåvidt tid til å bake,  men det er veldig lavterskel, og ingen forventinger om det 😁

Kom med noen tips, dere da 🙃🤪

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/485602-tips-til-enkel-matsnacks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om dette er litt sært, men jeg elsker jo alt som handler om vafler 😅 potetvafler er helt nydelig, og da gjerne med topping med spekeskinke og litt rømme. I dag tidlig knuste jeg den kokte seien fra i går, hadde i litt potetmel og fløte og stekte, og toppet med stekt lök og bittelitt römme var det faktisk veldig godt, om enn rart! Alt mulig kan lages som vafler, og når du skjærer de opp i hjerter så blir det jo pent servert også, men det bør kanskje være varmt?  

Ellers er jeg svak for ulike dipper, og da har jeg grønnsaker skåret opp i strimler. Det nye jeg bruker nå er cottage cheese med Holiday dip til dem, men det er muligens for spesielt interesserte. Men godt er det! 

Endret av Kashmir
påskelilje
Kashmir skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke om dette er litt sært, men jeg elsker jo alt som handler om vafler 😅 potetvafler er helt nydelig, og da gjerne med topping med spekeskinke og litt rømme. I dag tidlig knuste jeg den kokte seien fra i går, hadde i litt potetmel og fløte og stekte, og toppet med stekt lök og bittelitt römme var det faktisk veldig godt, om enn rart! Alt mulig kan lages som vafler, og når du skjærer de opp i hjerter så blir det jo pent servert også, men det bør kanskje være varmt?  

Ellers er jeg svak for ulike dipper, og da har jeg grønnsaker skåret opp i strimler. Det nye jeg bruker nå er cottage cheese med Holiday dip til dem, men det er muligens for spesielt interesserte. Men godt er det! 

Veldig sjelden jeg lager vafler,  men det er jo en mulighet! Kan ikke ha masse stasj oppå, pga pc'er og papirer og sånn, men takk for tips!

Grønnsaker og dipp er jo også godt og lettvint!

påskelilje
Vhanja skrev (1 time siden):

Grønnsaker og dipp er jo en slager. 

Fruktfat, med frukt kuttet i små biter. Kan evt ha tannpirker i, hvis man ikke vil bli klissete på fingrene når man jobber

Kjeks, sjokolade og nøtter i små skåler

Takk for gode tips!

Små spyd (cocktailpinner) med variasjoner over f.eks. cherrytomater, ostebiter (eks. mozarellakuler eller bare små terninger av vanlig gulost), druer og skinke. Veldig godt, enten det er til vin eller til mineralvann/te. Men ikke veldig mettende da, om det var målet.

Annonse

påskelilje

Det ble en miks av deres forslag 😁

Kjøpte noen oster (i terninger og stykker)og 2 typer kjeks.

Kuttet blomkål, paprika, stangselleri, tomater, vannmelon og mandarin i biter/båter + druer.

Hadde tenkt å lage dipp med en sånn pose jeg visste jeg hadde i skuffen, men den gikk ut i 2018, så jeg droppet det 😳😳😳😳🤪, men hadde rømme inntil.

Fungerte bra det 😊 Takk for inspirasjon!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...