Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Går nå på Sobril og føler jeg blir i bedre humør/slapper litt mer av når jeg tar det. Når jeg ikke tar det kjenner jeg angsten kommer tilbake…

kan man gå fast hver dag på dette?(legen skriver ut 25 tabletter pr.gang)

Hvordan funker Sobril på dere?

Anonymkode: 51973...97c

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/485613-sobril%F0%9F%98%AE%E2%80%8D%F0%9F%92%A8/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg brukte 25 mg fast hver natt for søvn og for meg gikk det helt fint, også å slutte. Men man kan vel risikere bli avhengig osv, så hvis jeg var deg ville jeg tatt det opp med legen hva han/hun anbefaler i ditt tilfelle og hvor mye hen er villig til å skrive ut...

Anonymkode: e4f78...ced

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg brukte 25 mg fast hver natt for søvn og for meg gikk det helt fint, også å slutte. Men man kan vel risikere bli avhengig osv, så hvis jeg var deg ville jeg tatt det opp med legen hva han/hun anbefaler i ditt tilfelle og hvor mye hen er villig til å skrive ut...

Okei..jeg bruker 20 mg per dag pga angst. Merker ikke noe til at jeg blir mer søvnig av de da..Blir bare mer «gi f….», noe jeg aldri ellers klarer…

Jeg vil ikke ha dem i huset lenger. Etter siste angstanfall så opplevde jeg at å komme over det uten Sobril, så var det en helt annen og bedre følelse fordi jeg kom meg igjennom uten. Jeg mener ikke å si at det er helt overflødig for andre, og jeg vet ikke hvordan det går rundt juletider da jeg som regel bruker dem. Men fysøren så godt det føltes å ikke ta en da det sto på som verst og jeg ikke ville ta pga omstendigheter. Når jeg kom over det uten, ja da kan du snakke om at humøret ble bra da! Jeg var helt euforisk, selv om det ikke varte mer enn ut dagen. Men det sitter i- den opplevelsen. Jeg har de ikke som plan B lenger, og det har jeg hatt. Det nytter ikke! Plan B er å tape. Det er faktisk det, og det er ikke bra å kapitulere!

Jeg vil ikke være moralistisk eller høy på min egen erfaring. Jeg har brukt det i krisestunder, men sjelden siden de ble tatt bare få ganger i året, og juletiden har jeg brukt dem siden jeg er på trynet da som regel. Men jeg vil ikke be om nye heller, så får se hvordan det går. Angst er helt jævli, men å komme seg over det uten sobril var noe av det beste jeg har opplevd faktisk. Uten å overdrive. 

Men nå er det noe forskjell på angstanfall som jeg har, og daglig heavy angst da. Det ser jeg. Måtte bare dele likevel. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Okei..jeg bruker 20 mg per dag pga angst. Merker ikke noe til at jeg blir mer søvnig av de da..Blir bare mer «gi f….», noe jeg aldri ellers klarer…

Har du avtalt med lege at du kan ta så mye da og så ofte? 

Annonse

Trinity80

Jeg var på Sobril før jeg ble behandlet for angst. Seponerte ikke riktig etter 1-2 års bruk og trodde hodet hadde klikket.

Kommer aldri til å begynne på det igjen uansett hvor desperat jeg er. Man utsetter angsten bare, og så må man opp i dose etter kort tid. Så da er den snøballen i gang.

Har man kronisk angst så er ikke slike medikamenter å anbefale. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...